תקשורת ומדיה

דיסני + בדרך: מה כולל שירות הסטרימינג שכובש את אמריקה?

28 מיליון מנויים בארצות הברית, בקנדה ובהולנד כנראה לא טועים: קטלוג שוברי הקופות, היצע הסדרות והמחיר הנמוך הופכים את שירות הסטרימינג החדש לאיום רציני על נטפליקס. מתי הוא צפוי לעשות עלייה? 
 
רועי בהריר-פרל |  2
דיסני (צילום Istock)
כל העיניים בתעשיית הסטרימינג מופנות בימים אלה לעבר דיסני פלוס - שירות הזרמת המדיה המדובר של חברת וולט דיסני, שהושק ב-12 בנובמבר אשתקד בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, באירוע שמומחי מדיה הגדירו אותו כ"אירוע ההשקה החשוב ביותר אי פעם".
המתח סביב כניסתו של דיסני פלוס לשוק הסואן, גבוה במיוחד כעת נוכח העובדה שלקראת סוף החודש הבא (מרץ 2020), השירות יהיה זמין גם בהודו וברוב מדינות מערב אירופה. התרחבות זו תהפוך אותו לאיום של ממש על המלכה נטפליקס, כמו גם על טוענות לכתר כמו אפל טי.וי פלוס, פיקוק, הולו, אמזון פריים, HBO Max והולו - שנמצאת בבעלות חלקית של דיסני.
בישראל, הצפי לנחיתה של דיסני פלוס הוא אמצע-סוף 2020, ולנוכח הנתונים המרשימים שמתפרסמים כעת, אפשר להניח שגם כאן הוא ייקלט בהצלחה ויגרום ללא מעט מנויי נטפליקס לעבור לשירות הסטרימינג החדש והמסעיר. 
המספרים של דיסני פלוס גדולים: ב-24 השעות הראשונות להשקת השירות בארצות הברית, בקנדה ובהולנד, הצטרפו לא פחות מ-10 מיליון מנויים, ומאז נוספו עוד 18.6 מיליון. בהתאם, "דיסני פלוס" היה המונח המחופש ביותר בגוגל במדינות הללו בשנת 2019, כך על פי גוגל טרנדז, וסדרת המקור של השירות, "המנדלוריאן", הפכה לתופעת פופ כלל עולמית.
במילים אחרות, כניסתה של דיסני פלוס לשוק עשויה בהחלט לשנות את כללי המשחק בענף, שכן מדובר בגוף עשיר במיוחד עם קטלוג אינסופי של קלאסיקות קולנועיות וטלוויזיוניות - הן ברמת הארכיון והן ברמת ההפקות החדשות. סטאר וורז, פיקסאר, מארוול, אולפני דיסני ונשיונל גי'אוגרפיק עם רק חלק מנכסי המדיה הרבים והמגוונים של חברת העל.
נטפליקס, אגב, אחזה בבלעדיות על קטלוג שוברי הקופות של דיסני בין השנים 2016-2019, אולם אשתקד דיסני סירבה לחדש את החוזה עמה מטעמים ברורים, כך שמאז 2019, הסרטים החדשים שמפיקה דיסני מגיעים לדיסני פלוס.
באוגוסט הקרוב ישיק שירות הסטרימינג סדרת מארוול חדשה ומסקרנת בשם "הפלקון וחייל החורף" בכיכוב אנטוני מקיי וסבסטיאן סטאן. בנוסף, נוכח ההצלחה המסחררת של שירות הסטרימינג החדש, הוקדמה השקתה של סדרת הלייב אקשן "וונדה ויז'ן" עם אליזבת' אולסן לדצמבר הקרוב, לאחר שפורסם בתחילה שהיא תעלה בשנה הבאה. להבדיל מנטפליקס, דיסני פלוס לא מתכוונת לשחרר את כל הפרקים של סדרה חדשה בבת אחד, אלא פרק אחד בכל שבוע - מה שמהווה הימור, בהתחשב בשינויים שחלו בשנים האחרונות בהרגלי הצפייה, אך מנגד מותאם לאופי המשפחתי של מוצרי החברה.
בכלל, השירות נוח למי שיש לו ילדים בבית, שכן דוגמאות מייצגות לאפשרויות צפייה הן הסימפסונס (כל 30 העונות), צלילי המוזיקה, קפטן מארוול, מלקולם באמצע, הנוקמים, מלחמת הכוכבים, מלך האריות ובמבי.
נקודה חשובה נוספת לזכות דיסני פלוס היא עניין המחיר: בארצות הברית, מנוי עולה 7 דולר לחודש בלבד (או 70 דולר לשנה) - פחות מחצי ממחיר המנוי הצפוי של HBO Max ונמוך ממחיר המנוי לנטפליקס, שעומד על 9 דולר. מכיוון שגם הולו ואי.אס.פי.אן שייכות לדיסני, החברה מציעה ללקוחות טריפל לשלושת השירותים ב-13 דולר.
המחיר הזול, במקרה הזה, לא בא לידי ביטוי ברמה הטכנולוגית: השירות מתממשק כמעט עם כל הסטרימרים האפשריים, הרזולוציות הקיימות ופורמטי הסאונד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נמ צחל
    צ מחמנחל 11/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מניצ
    סגור
  • 1.
    כל חב הסטרימינג יחד חצי עלות מהוט האחת.
    איילה לבנה 02/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצפה לדיסני בכליון עינים. במחירים האלה הכי טוב גם וגם ובעקר למשפחות עם ילדים. אין ספק שהעולם עובר לסטרימינג. והכבלים בדרכם להיעלם. ובצדק. עולם ומלואו בסטרימינג וגם עלויות מצחיקות.
    סגור