תקשורת ומדיה

תביעה: הוכפש ב"הכל כלול" ודורש 100 אלף שקל פיצויים

יעקב פאר, שהוצג בתוכנית של "רשת" כמתחזה לנכה שעוקץ נכות, טוען כי הוא נכה וסיעודי וכי התוכנית הוציאה את דיבתו. "במעשיה נהגה כחוקרת, שופטת ותליינית והוציאה את דיבתו ללא סיבה". רשת טרם הגישה כתב הגנה
רביב שכטר |  2
בית משפט (צילום succo from Pixabay)
התוכנית "הכל כלול" כבר אינה חלק מהליין-אפ של רשת 13, אך עדיין מכריחה את קברניטי הערוץ ובעיקר את היועצים המשפטיים של הערוץ לעסוק בה. הפעם מדובר בתביעת לשון הרע על סך 100 אלף שקלים, שהגיש נגד רשת אדם בשם יעקב פאר, הטוען באמצעות עורכי דינו שלומי טולדנו ומיכאל חיון כי התוכנית הכפישה אותו.
"אחד הנוכלים יוצאי הדופן ברמת השפלות. מה הוא עושה - הוא גורם לנשים נכות להתאהב בו ואז הוא עוקץ את כספן"; "עשרות ומאות אלפי שקלים שהוא עוקץ"; "בעצם הוא גוזל את כבשת הרש, גוזל מנכות את קצבת הנכות שלהן" - אלו הביטויים הקשים, על פי כתב התביעה, שבהן השתמשו בתוכנית כדי לתאר את יעקב פאר, בעוד בין התיאורים הללו לבין העובדות אין כל קשר עובדתי.
לטענתו של פאר, שמציג עצמו בכתב התביעה כנכה ב-100 אחוז וסיעודי ב-100 אחוז, ברשת לא הסתפקו רק בהכפשות שהטיחו בו בתוכנית, אלא המשיכו לגרום לו עוול כשהעלו את הכתבה המדוברת לעמוד הפייסבוק הפופולרי של רשת, ולא הסתפקו רק בזה, אלא קראו לעוקבים שלהם "לשתף, לשתף" - ואכן, הפוסט על אודותיו זכה למאות שיתופים וכך הגיע לעוד אלפים רבים של גולשים.
בסיום הקטע המסכם את מסכת ההכפשות שספג פאר, כותבים עורכי דינו של פאר כי רשת והתוכנית הגדירו אותו כ"נוכל המתחזה לנכה, אדם רמאי שעוקץ, וכסוחר סמים אלים ומסוכן אשר הורשע בשל המעשים המתוארים לעיל עשרות פעמים". בנוסף, הוא טוען כי התוכנית תיעדה אותו במצלמה נסתרת בעת שהיה חצי עירום בלובי של בית מגוריו. 
בהמשך מצוין בכתב התביעה, כי בניגוד לדברים שנאמרו עליו בתוכנית, פאר הוא אדם הגון ובניגוד לדבריה השקריים של הנתבעת ("רשת") – הוא גם אדם נכה. "במעשיה נהגה כחוקרת, שופטת ותליינית", כותבים עורכי דינו, "וללא כל סיבה אמיתית ונראית לעין, הוציאה התוכנית את דיבתו וביזתה אותו בטלוויזיה ובפייסבוק".
בסיכום הדברים דורש פאר לפצות אותו ב-100 אלף שקלים בהתאם לחוק לשון הרע, ללא הוכחת נזק. מעבר לזה, הוא מבקש מהשופט/ת לפסוק לו פיצויים נוספים בהתאם לשיקול דעתו/ה. כמו כן, הוא דורש מרשת לפרסם התנצלות הן בדף הפייסבוק שלה והן בתוכנית "הכל כלול" (שנכון לעכשיו כלל לא משודרת ולא ברור אם תחזור לאוויר).
רשת טרם הגישה כתב הגנה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא פלא שהורידו אותה מהמסך... (ל"ת)
    יוני 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    נו בחיית תעיפו את הסיוון כהן הבדיחה הזו כבר מהמסך (ל"ת)
    אריאל 03/2020/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור