תקשורת ומדיה

כיצד נערכים גופי התקשורת להתפשטות קורונה?

ב-103FM נערכים לשידורים מהבית, בכלכליסט שלחו לבידוד את החוזרים מהכנס בברלין, בתאגיד אסרו על טיסות לחו"ל והקימו ערוץ קורונה ייעודי בדיגיטל, וכולם מבטלים את מסיבות הפורים. הווירוס הגיע גם אל מאחורי הקלעים 
עינת שחק | 
קורונה - אילוסטרציה (צילום Pixabay)
לאחר שבשבוע שעבר טוויטר הכריזה כי תעודד עובדים לעבוד מהבית, ואליה הצטרפו גם מייקרוסופט, אמזון, פייסבוק וגוגל לעובדיהן בסיאטל ובסן פרנסיסקו, הבוקר (א') זה מגיע גם לישראל, כששר האוצר משה כחלון קרא למעסיקים לעודד עבודה מהבית בשל מאמצים למנוע את התפשטות הקורונה ולמזער פגיעה כלכלית במשק.
מה יקרה כאשר גופי התקשורת ייאלצו לאפשר עבודה מהבית? מה יעשו כתבים המסקרים מהשטח, עובדי הדסק במערכות עיתון, שדרני רדיו ומגישים אשר ייאלצו שלא לצאת לאולפנים? 
כבר בסוף השבוע האחרון שידרה כתבת החדשות 12 עמליה דואק, מביתה בשל בידוד, ובשבוע שעבר נכנסו עורך "ישראל היום" בועז ביסמוט והמגיש גיא פינס לבידוד אף הם. על כן בדקנו כיצד משפיעה הקורונה עד כה על גופי התקשורת ואיך הם נערכים ליום שבו יעבדו מבידוד.
תאגיד:  בוטלו טיסות, נרכש ציוד מיוחד והוקם ערוץ קורונה ייעודי
כבר בשלב זה, בתאגיד החליטו בתאגיד השידור הציבורי על הקפאת נסיעות לחו"ל לכל העובדים, נרכש ציוד מיגון ייעודי לחדשות נוסף על תכשירי היגיינה וחיטוי לאולפנים וברחבי התאגיד. 
מלבד זאת ישנה היערכות טכנולוגית להקמת עמדות שידור מהבית, לאחר שורד פלמן אשר ראיינה נשא קורונה מדווחת כעת מבידוד ומגיש ברדיו כאן רקע נמצא בבידוד ומשדר מהבית. מלבד זאת מגבשים מול האוצר נוהל עבודה מהבית, ומבחינת תכנים כאן 11 וכאן חינוכית מצבעים היערכות לתכנים לשוהים בבידוד, לרבות ערוץ קורונה ייעודי שהוקם בכאן דיגיטל.
כלכליסט: החוזרים מהכנס בברלין – בבידוד
מי שעוד נמצאים בבידוד הם כמה מעובדי "כלכליסט" אשר חזרו מכנס בברלין בשבוע שעבר. מלבד כתבים אשר ממילא עובדים מהבית, במערכת נערכים לקיום ישיבות מרחוק לרבות הגדלת היקף העובדים שיכולו להתחבר מהבית. 
ב-RGE, קשת, פרטנר ונטפליקס בוטלו מסיבות הפורים לעובדים בשבוע שעבר, ברשת נמצאים במעקב אחר עובדים שטסו לחו"ל ובהתאם להוראות משרד הבריאות נשארים בבידוד כתלות בהגעתם מיעדים שהוכרזו כמחויבים בבידוד.
103FM: נערכים לשידורים מהבית
ברדיו FM103 מנכ"ל התחנה אור צלקובניק, שיגר אמש מייל לעובדים ובו הודיע כי "ההנהלה נערכת לכל תרחיש בהפעלת התחנה בהיעדרם של עובדים עקב תנאי בידוד, ובכללם בהתקנת קווי שידור מהבית ואופציות עריכה והפקה מרחוק. רוצה אני להדגיש כי נעשה כל שלאל ידינו לדאוג לרווחת העובדים ותנאי העסקתם בתקופה לא סימפטית זו". 
עוד נכתב במייל כי על העובדים להישמע להוראות משרד הבריאות. בתוך כך, ניתנה הוראה לכל אנשי הרדיו לדווח להנהלה על כל נסיבה החשודה בקשר עם המחלה, גם אם מתעורר חשש לגבי משמעות והשלכות המידע. מלבד זאת נתבקשו העובדים ליידע את המנהלים על נסיעות מתוכננות לכל יעד בחו"ל בתקופה הקרובה.
חדשות 13: מפסיקים לנשק מזוזות ולהזמין אורחים 
בחדשות 13 בהתאם להנחיות משרד הבריאות ביקשו מעובדי החברה לא להשתתף באירועים של מעל 100 אנשים, להימנע מלחיצות ידיים, נישוק מזוזות, מגע במעקות וכן הזמנת אורחים שלא לצרכי עבודה בכל אתרי חברת חדשות 13.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה