תקשורת ומדיה

למה באתר חדרי חרדים "הרגו" חולה קורונה?

באתר של הקהילה החרדית קבעו אתמול בערב כי נרשם הרוג ראשון מהווירוס בישראל, אך מיהרו לתקן את הידיעה, לאחר שקיבלו הכחשה גורפת מבית החולים. באתר טענו היום כי גורמים בכירים במשרד הבריאות הם שהטעו אותם
עינת שחק | 
בחדרי חרדים
אתמול (יום א') בשעות הערב התפרסמה באתר החדשות לקהילה החרדית "בחדרי חרדים" תחת הטייטל "פרסום ראשון", שלפיה נקבע מותו של אחד מחולי הקורונה בישראל, וכי מניין החולים בארץ בשל כך יורד ל-38. פרסום זה היה שגוי, ובתוך כעשרים דקות הוחלפה הכותרת ושונה תוכן הידיעה.
על פי גורמים באתר, הטעות נבעה ממידע שגוי שהתקבל על ידי שני מקורות בכירים במשרד הבריאות. אותם מקורות עליהם הסתמכו באתר, אישרו לפרסם את המידע עם סייג כי לא תתפרסם זהות הנפטר, שכן משפחת הנפטר לכאורה עדיין לא מעודכנת. מאחר שלכאורה מדובר באדם ללא מחלות רקע ושאינו נמצא בקבוצת סיכון, נתבקשו באתר שלא לחשוף את שמו על מנת שלא לעורר פאניקה בקרב הציבור. 
עם פרסום המבזק באתר, בשעה 20:32, ערכו במערכת בחדרי חרדים בדיקת עובדות נוספת על אודות המידע, ובתוך כך קיבלו הכחשה מבית החולים בו לכאורה נפטר החולה. לכן בתוך כעשרים דקות שונתה הכותרת, חרף העובדה שאף הבוקר המקורות במשרד הבריאות התעקשו כי הידיעה נכונה.
עוד ראוי לציון כי בשעה 20:30 ידעו בחדרי חרדים כי התווספו 10 חולים למניין החולים בארץ, למרות הודעת משרד הבריאות בשעה זו כי מספר החולים עומד רק על 28 (רק ב-22:10 יצאה הודעה על זינוק המספר ל-39 נדבקים).   
לדברי גורמים באתר, בעת שחרור הכותרת השגויה הובן באתר כי מדובר בפרסום נמהר וכי המקורות, שעד כה הוכחו כאמינים, הפילו בפח את מערכת האתר - ועל כן הכותרת שונתה. 
מאתר בחדרי חרדים ביקשו שלא להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה