תקשורת ומדיה

מאות עובדי "ידיעות" הוצאו לחל"ת - מה נאמר בדיון?

בדיון משפטי שנערך בתנאים חריגים, הוצאו לחל"ת לא פחות מ-300 עובדים מקבוצת "ידיעות אחרונות" – מתוכם כ- 30 עיתונאים. הנהלת ידיעות, שמסרבת מצד אחד להכיר בוועדים, מוכנה להמשיך במגעים בשבוע הבא
בועז גולדברג |  9
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון (צילום אייס)
בלגאן גדול ב"ידיעות אחרונות" עקב משבר הקורונה. הכל החל מוקדם יותר אתמול (ד'), כששלושת ועדי העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות" פנו במשותף לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לקיים דיון דחוף בעניינם לאור כוונת ההנהלה לפגוע בתנאי העסקת העובדים בצל המשבר.
בפנייתם, ביקשו הוועדים לחייב את הנהלת הקבוצה לשבת לשולחן הדיונים עם ועדי העובדים, שכן בשלב זה הסתמנו צעדים חד צדדיים נגד עובדי הקבוצה, בלא הבטחת זכויות סוציאליות. שלושת ועדי העובדים בקבוצה, ועד ידיעות אחרונות, ועד ynet וועד קבוצת מקומוני ידיעות, הודיעו כי יתאגדו יחד בכדי לפעול בכוח מוגבר במהלך מול ההנהלה, וכי על עובדים אשר תנאי העסקתם נפגעו לפנות לוועד. הדיון נקבע להיום (ה') בבוקר בפני השופטת הדס יהלום, והוא נערך בנסיבות חריגות, כשהשופטת והקלדניות יושבות באולם אחד, באי-כוח הארגון ונציגיו באולם שני - ובא-כוח "ידיעות אחרונות" נמצא בביתו.
לפי פרוטוקול הדיון שפורסם, הצהיר עו"ד שמר, שייצג את "ידיעות", כי הם מוכנים לנהל עם הארגון משא ומתן על שליחת העובדים לחל"ת. אלא ש"בגלל שאין פעילות ספורט ואין פעילות רווחה ופנאי", הדגיש, "וחלק מהנפחים שהעיתון תופס לא קיימים היום - להחזיק את כל העיתונאים זה מהווה טרגדיה".
בשלב זה העלתה עו"ד סבוראי, מטעם ארגון העיתונאים, דרישה: "אני לא רוצה מצב שהם ינקטו בצעדים חד צדדיים ואנחנו לא בתוך המשא ומתן לפני שזה קורה". עו"ד שמר התחייב כי "לא נעשה צעד אחד מבלי שהוועדים יידעו". עוד הוסיפה עו"ד סבוראי: "לשאלת בית הדין, אני מבהירה שהדרישה כרגע היא רק לנהל מו"מ בנוגע לחל"ת. אנחנו לא מתכוונים לדבר על שום דבר שאינו נוגע למשבר הקורונה. כרגע למיטב ידיעתי, מדברים  בידיעות רק על החל"ת. יש עוד שתי אפשרויות שצריך לחשוב עליהן: אחד זה אם מעבירים עובדים 27 לעבודה מהבית, ושתיים – זה אם רוצים לעשות הפחתות בהיקפי משרה. אנחנו מוכנים להיכנס למו"מ שייקח יום".
על כך ענה עו"ד שמר: "אנחנו מנסים שנים להגיע להסכם קיבוצי איתם ואנחנו לא מצליחים. יכול להיות שזה יהיה מהיר אבל ברור שלא מדברים רק על החל"ת אלא מדברים על כל פתרון אחר, ואנחנו לא מתכוונים להיכנס למו"מ לגבי כל סדרי עבודה. כל דבר שאנחנו נרצה לעשות אנחנו נשמע את דעתם. לגבי ההשלכות האפשריות, אנחנו יכולים לנהל מו"מ  ובמידה שנצליח להגיע להסכמה אז אין מניעה לעשות הסכם. אנחנו מתנהלים כך מול ארגוני העובדים. מה שעומד כרגע בפני בית הדין הוא להוציא צווי מניעה שימנעו מאיתנו להוציא עובדים לחל"ת וזה חמור מאוד".
בסיום הדיון הסכימו הצדדים "לנהל משא ומתן בכל הנוגע להשלכות של הוצאת העובדים לחל"ת והשלכות של צעדים אחרים, ככל שיהיו כאלה, הנובעים ממשבר הקורונה" ולעדכן את בית-הדין בתחילת השבוע הבא.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ליבי ליבי על הסמנכלית משאבי אנוש אוכלת קש
    כרמית 04/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל בית, זה שבחוץ ובעיקר זה שבפנים!
    סגור
  • 5.
    עיתון מת לא מעניין
    ידיעות של אתמול 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ישראל היום ישרוד
    סגור
  • 4.
    בעצם, אלה פיטורים. איש לא יחזור, ועוד רבים יפוטרו (ל"ת)
    ההנהלה 03/2020/22
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • נותנים לאחרים לעשות את העבודה השחורה.
    ספינה טובעת 04/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז יגלגלו אותם החוצה.
    סגור
  • 3.
    קינג
    ביבי 03/2020/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זמנכם עבר
    סגור
  • 2.
    זה היה באוויר זמן ארוך
    יעקב 03/2020/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הקורונה גמרה כמעט סופית את הקבוצה חבל כואב הלב
    סגור
  • 1.
    עיתון שתם זמנו. כולכם משוחררים הבייתה! (ל"ת)
    בזבוז אנרגיות 03/2020/19
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • ידיעות אחרונות זה גם ynet
    תמר 03/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז רק אידיוט יכול לכתוב שהם כבר לא רלוונטים
    סגור
  • זה בסדר גם ווינט לא כזה מציאה, ממחזרים כתבות
    עץ התמר 04/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועלק יש מנוי לכתבות שמפורסמות בעיתון.
    סגור