תקשורת ומדיה

מועצת התאגיד תמשיך לפעול למרות שכהונתה הסתיימה

הקדנציה הנוכחית של חברי המועצה המפקחת על התאגיד אמורה להסתיים בתחילת מאי. ההחלטה להשאיר אותה בינתיים כמות שהיא נובעת מהשבתת פעילות ועדת האיתור הממשלתית עקב משבר הקורונה 
רועי בהריר-פרל |  2
כאן תאגיד השידור הישראלי (צילום ויקיפדיה)
מועצת כאן תאגיד השידור הציבורי הודיעה הבוקר (ב') כי תמשיך בפעילותה עד למינוי מניין חוקי חדש או, לחילופין, עד לאישור של תזכיר חוק שמאריך את כהונתה. ההודעה נשלחה לאחר שכהונתם של 7 מבין חבריה הסתיימה השבוע ונוכח העובדה שוועדת האיתור הממשלתית לגיוס חברים חדשים למועצה הפסיקה את פעילותה עקב משבר הקורונה. 
המועצה הינה הגוף המפקח על שידורי התאגיד. הרכב חבריה נקבע מחדש אחת לארבע שנים, וההרכב הנוכחי החל את עבודתו באפריל 2016, בהרכב של 12 חברים. בהמשך התפטרו מהמועצה שני חברים - נפתלי גליקסברג, שהתפטר חודשים ספורים לאחר הצטרפותו, ואבי רט שהתפטר ביולי 2018. חברה נוספת במועצה, מישל קרמרמן דקל, פרשה באוקטובר 2018, לאחר שמונתה למנכ"לית הרשות השנייה. כעת, אם כן, מונה מועצת התאגיד תשעה חברים בלבד.  
החלטת המועצה, לרבות היו"ר גיל עומר, להמשיך את כהונתה מבוססת על חוות דעת משפטית, לפיה "לא ראוי שתאגיד השידור הציבורי יישאר ללא רצף פיקוח ציבורי ובפרט בנסיבות החריגות והלא צפויות שמתקיימות בימים אלה". הכוונה היא לעיכובים בתהליכי מינוי כתוצאה מהתפשטות הקורונה והגבלות הממשלה על המשק. 
בנוסף, ההחלטה נגזרת מתזכיר ממשלה שמציע לקבוע פרק זמן קצוב להארכת מינויים שעתידים לפקוע בתקופת התפשטות הנגיף. במהלך תקופה זו, כפי שהוחלט בתאגיד, תימנע המועצה מקבלת החלטות שאינן נחוצות לשם תפעולו השוטף והתקין. 
יש לציין כי במהלך הימים שלפני המשבר, נערכו שיחות של חברי ועדת האיתור עם חברי המועצה במטרה להחליט מי מהם ימשיך לקדנציה נוספת. לאחר מכן, היו אמורים חברי הוועדה לאתר מועמדים מחוץ לתאגיד. עם פרוץ המשבר, הצוות המשפטי של הוועדה הוצא לחל"ת והתהליך נעצר. 
חשיבותה של המועצה לתאגיד קריטית, היות ומדובר בגוף עצמאי, נטול זיקה פוליטית, שאחראי לגוף שתקציבו עומד על 700 מיליון שקל בשנה. כך למשל, באחרונה מנעה המועצה מהנהלת התאגיד לבצע שינויים בלוח השידורים בחסות משבר הקורונה. על פי דיווחים, המהלך הצביע בין השאר על התרחבות חילוקי הדעות בין המועצה להנהלה, לרבות מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, שבתחילת דרכו נהנה מתמיכה בלתי מסויגת של חבריה. 
במאי הקרוב, בכל מקרה, תסתיים באופן רשמי הקדנציה של המועצה הנוכחית. כל חבריה הביעו רצון להמשיך את כהונתם לקדנציה נוספת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מועצת חכמי התורה
    יעקב 04/2020/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם כזאת מועצה לא פלא שאלו נתוני הצפיה של התאגיד, ברור שכולם רוצים קדנציה נוספת ליד הצלחת
    סגור
  • 1.
    בדיחה עצובה
    רועי בהריר 04/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבן אדם עף מכל המקומות
    סגור