תקשורת ומדיה

מציינים את יום הזיכרון: מה ישדרו הערוצים השונים?

טקסים מהכותל, מהכנסת ומהכיכר, סרטי הנצחה ומלחמה ישראליים והשירים שהנופלים אהבו לשמוע - אלו שידורי הטלוויזיה בסימן יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה
מערכת אייס | 
שידורי יום הזיכרון (צילום ויקיפדיה/צהל)
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יצוין השנה כשלראשונה הונחו משפחות הנופלים שלא לפקוד את בתי העלמין הצבאיים עקב התפרצות מגפת הקורונה, וללא קהל בטקסים השונים. בערוצי הטלוויזיה השונים יחלקו בדרכם כבוד לנופלים בלוח שידורים מיוחד. אלו התכנים בהם תוכלו לצפות:
קשת 12: שרים לזכרם בכותל, בכנסת ובכיכר
בתום שידור טקס יום הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל, יעלה משדר "זוכרים מספרים שרים 2020" בהנחיית דני קושמרו וסיון רהב מאיר, בו ישירו איתי לוי, שירי מימון, אברהם טל, אמיר דדון, נתן גושן, אסתר רדא, עדן אלנה, עדן חסון, דויד דאור, ישי ריבו ולהקת שלווה.
בהמשך ישודר הטקס הרשמי של הכנסת "שירים לזכרם", בו יקחו חלק מירי מסיקה, משה פרץ, אגם בוחבוט, בניה ברבי, דקלה, עדן אלנה, רביב כנר, אליעד נחום וישי ריבו. 
אחרי כן ישודר הטקס "שרים מהכיכר" אותו ינחה ליאור אשכנזי, ובו ישולבו טקסטים שונים על הנופלים לצד קטעי ארכיון ושירים שבוצעו בשנים עברו בטקס.
רשת 13: על היתמות בצל השכול
הסרט התיעודי "אחרי שהלכת" בבימויה של ציפי ביידר ישודר, בו יספרו את סיפורם ארבעה יתומים שאבותיהם נפלו בקרב. המגישה והמאמנת ענת הראל שאביה נהרג בעודה בת חמש וחצי תדבר לראשונה בפתיחות עם אמה, אחותה והאב שגידל אותה לאחר מכן על ההתמודדות עם האובדן בבית שלא נהגו לחלוק בו את התחושות. אסף אמיתי, לוחם בצנחנים, בן ללוחם ירון (יורי) ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה ידבר על הכעסים שליוו אותו על אביו שנרתם כחייל מילואים ללחימה על אף שלא היה מוכרח – ועל כך שהוא עצמו הלך בסוף בעקבותיו כשהתגייס לצבא. האחיות יהודית ורחלי, שאביהן, לולו סולומון ז"ל, מת במלחמת ששת הימים ונשלחו בהחלטת אמן לגדול בנפרד זו מזו אצל סבן וסבתן, ישוחחו על היחסים המורכבים עם אמן שנכנסה לפוסט טראומה והתקשתה לתפקד.
כאן 11: הבנים והאחיות שהותירו הנופלים
בכאן 11 ישודר פרק מיוחד של "סליחה על השאלה" עם יתומי צה"ל שיענו על שאלות מהבית על סיפור השכול המשפחתי וההתמודדות איתו. לאחר מכן ישודר הסרט "אחיות" בו אחיות לחללי צה"ל יספרו על אחיהן שנפלו בקרב והחיים בצל האבידה.
yes: תכנים מיוחדים עבור ילדים
ב-yes העלו קטגורים מיוחדת ל-VOD Kids עם תכנים בנושא הזיכרון המותאמים לילדים. בין התכניות: "ילדים של החיים" בה דין מירושניקוב יבקר במחנה "עוצמה" של ארגון יתומי ואלמנות צה"ל, "לנצח אחי" – שגיא ברייטנר ידבר עם משפחות שכולות שהנציחו את יקיריהן בפרוייקטים מיוחדים, "אם יש גן עדן" – מפגשים בין גליה שליטא כץ ליתומי צה"ל, משדר "יום הזיכרון" בו יארח באולפן לי בירן בנים ואחים שכולים, התכנית "לכל איש יש שם", בה עמית מורשת וילדים באולפן צופים בסרטוני הנצחה באנימציה ודנים בהם, ותכנית דרמה בה רבקה מיכאלי תגלם סבתא שמגיע לבקר בחורשה שניטעה לזכר חברה שנהרג במלחמת השחרור.
בעמוד הפייסבוק של yes ובזה של רדיו 100FM יועבר ב-20:30 טקס יום הזיכרון בהפקת תיאטרון הקאמרי, בו ישתתפו רות אסרסאי, דרור קרן, עמוס תמם, דביר בנדק, מיה דגן ועוד.
בנוסף, בערוצי הסרטים ישודרו הסרטים "הלוחמים", "מצור", "זעם ותהילה", "בופור" ועוד.
סלקום tv: סרטי הנצחה קצרים לצד דוקו ודרמות-מלחמה
במסגרת מיזם משותף עם העמותה להנצחת מורשת הצנחנים, במהלך יום הזיכרון יועלו לשירות סלקוםtv כ-20 סרטים כקצרים המספרים את סיפורם של חללים שנפלו במלחמות ישראל. לצד זאת הופקו בשיתוף עמותת "בית אבי חי" כ-40 סרטוני אנימציה להנצחת הנופלים.
כמו כן יהיו זמינים לצפייה הסרטים "בופור",  "לבנון",  "יוסי וג'אגר",  "טוביאנסקי", ותכניות דוקומנטריות בנושא השכול ששודרו בכאן 11, קשת 12 ורשת 13, דוגמת  "60 ימים של טלטלה",  "אבא תחתום לי",  "לנצח פעמיים",  "פנים אמיתיות - החובשים הקרביים",  "מיהו ישראלי",  "השמן עם הסוני - הרי הזכרון" ו"הטייס מספר אחת".
MTV ישראל: זוכרים אותם, זוכרים את השירים שאהבו
גם השנה בערוץ MTV ישראל ימשיכו ביוזמה "שעה לזכרו" בשיתוף דובר צה"ל ומשפחות שכולות. במסגרת זאת עורכי התחנה הרכיבו מקבצי קליפים בני שעה בהתבסס על טעמם האישי, האמנים והשירים שהיו אהובים על החללים שמשפחותיהם לקחו חלק, זאת במטרה להנציח את עולמם הפנימי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה