תקשורת ומדיה

יועז הנדל: "אלחם על זכות העיתונאים לבקר את נבחרי הציבור"

שר התקשורת הנכנס אמר בטקס חילופי השרים כי אינו מרוצה מהמגמות הנוכחיות בתקשורת הישראלית וכי יש לפתור את חוסר האיזון כלשונו בסיקור התקשורתי. הנדל החליף בתפקיד את ח"כ דודי אמסלם
שרון טל |  3
יועז הנדל (צילום מערכת אייס, מתוך עמוד הפייסבוק של יועז הנדל, מסך החדשות 12, חדשות 13, Pixabay)
שר התקשורת הנכנס יועז הנדל מכחול-לבן, התייחס היום (ג') בטקס חילופי שרים, למשימה העומדת בפניו עם כניסתו לתפקיד "יש לנו משימה לדאוג לתקשורת איכותית, חופשית ועצמאית שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה, אבל איכותה של תקשורת נמדדת לא רק בחופש שלה אלא גם במגוון שהיא מאפשרת, מבלי להתפשר על איכות וסטנדרטים. ישנם קולות שאינם נשמעים מספיק בתקשורת הישראלית, לכלי התקשורת יש אחריות לוודא שיש בתוכן די קולות של "איפכא מסתברא".
עוד אמר הנדל כי "זה לא סוד שאני לא מרוצה מהמגמות שאני עד להן בתקשורת הישראלית. לצערי יש חוסר איזון ועוול משווע הזועק לשמים באופן הסיקור החדשותי, ואנו עדים לכך יום יום ושעה שעה, מהדורה אחר מהדורה. אין לי בעיה עם ביקורת, ביקורת היא נשמת אפה הפועמת של הדמוקרטיה, אך מה שקרה בשנים האחרונות בתקשורת ותרבות ״הפייק ניוז״ שפשטה בכל מקום הוא ארוע שדורש עיסוק יסודי".
הנדל התייחס לסוגיית הביקורת השלטונית המובעת כמקובל בכלי התקשורת והצהיר "עיתונאים תפקידם לבחון את השלטון - אלחם על זכותכם וחובתכם לבקר אותי כפוליטיקאי, זו המשימה שלכם, לבקר ולא להחניף לנו. אחרי שזה נאמר, אנשי התקשורת צריכים להיאבק ולהילחם כדי שיעמדו ברמה הנדרשת- חייבים להילחם על הזכות לדווח אמת ולא לדווח על משאלות ליבם. מי שהופך ביקורת למתקפה חסרת רסן מחזיר את הגולה לכאן בדלת האחורית".
עוד הבטיח הנדל לשמור על שקיפות: "פונים אליי בעלי עניין. אפגש עם כולם לא במחשכים. אין אינטרסים נסתרים שיש לבעלי הון. אני מדגיש פה כבר ביומי הראשון: האזרחים חשובים יותר".
בנאומו התייחס הנדל גם לביקורת המופנית כלפי מערכת אכיפת החוק: "מותר לבקר את מוסדות המדינה ועובדי הציבור, לדרוש מהם לשנות ולשפר, לעשות רפורמות, אבל צרך לזכור שהם חלק מהגשמת החלום הציוני".
מלבד נושא התקשורת העיתונאית, התייחס הנדל גם לנושא התקשורת הטכנית ואמר: "הזכות של אזרח לקבל תשתית ראויה, לא יכולה להיגזר מכתובת מגוריו. לכן, זו משימה עליונה עבורנו לדאוג יחד לתשתיות בפריפריה כמו במרכז, בישובים ערביים, חרדים ובפזורה הבדואית, כמו גם בשטחי יהודה ושומרון".
 
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הצהרות מעוררות רוח חופש וחרות.
    רוני הדר. עיתונאי 06/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילים של עיתונאי אמת אמריועז הנדל. עם רוח חרותכזאת היה כדאי שיכנס לזירה הפוליטית. יבחם על פי כלל מעשיו. בהצלחה.
    סגור
  • 2.
    מר הנדל 0 בסולם ריכטר (ל"ת)
    .יהודי. 05/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הנדל
    יאיר 05/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טמבל מי מפריע היום לעיתונאים לבקר את ניבחרי הציבוראתה צריך להילחם על זכות הציבור לדעת אמת ולא נטיות ומשאלות לב של העיתונאים נבחרת על ידי הציבור ולא על ידי וועד העיתונאים פעם חשבתי שאתה יותר חכם
    סגור