תקשורת ומדיה

תיקי נתניהו: כך מסקרים בעולם את פתיחת משפטו של ראש הממשלה

פירוט על שלוש התיקים שיידונו, הערכות לגבי גזר הדין במקרה של הרשעה והאפקט שתעשה תמונה אחת על ספסל הנאשמים - ראש הממשלה יתייצב בבית המשפט המחוזי וזה מה שכותבים על כך כלי התקשורת ברחבי העולם
איתי פת-יה |  1
משפט נתניהו (צילום מתוך האתרים: BBC, The Guardian, Bloomberg)
ראש הממשלה נתניהו יתייצב היום (א') בבית המשפט המחוזי, שם יוקרא כתב האישום נגדו, ולצד העיתונות המקומית שנערכת לסיקור שוטף של האירוע, יגיעו למקום גם כתבים זרים ממדינות שונות בעולם. הבוקר ובמהלך היממה האחרונה כלי תקשורת מרכזיים בחו"ל התייחסו לפתיחת המשפט – כך נראה אצלם הסיקור בנושא.
בניו-יורק טיימס פרסמו דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, תחת הכותרת "ראש ממשלת ישראל נתניהו מועמד לדין בגין שוחד". הדיווח פורסם תחת אותו הנוסח גם בכלי תקשורת נוספים, בהם השידור הציבורי האירי RTE ו"אלערביה", שם הוסיפו בכותרת שנתניהו "מכנה את המשפט 'ציד מכשפות'". בפתח הדיווח של רויטרס מציינים כי נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון בישראל שמועמד לדין פלילי בעודו מכהן.

ב-BBC בחרו בכותרת "משפט נתניהו: ראש ממשלת ישראל מתייצב בבית המשפט בירושלים". בתחילת הכתבה, טרם הפירוט אודות התיקים שידונו במשפט, נכתב שנתניהו "בן ה-70 דחה את הקריאות מצד יריביו להתפטר מראשות הממשלה בזמן ניהול ההליך המשפטי".
קראו עוד ב-ice
בפוקס ניוז סיכמו את האישומים נגד ראש הממשלה לצד הסבר על ההליך הצפוי בכתבה שכותרתה "משפט השחיתות של בנימין נתניהו – כל מה שצריך לדעת". בראשית האייטם מוזכר מוזכרות ההתפתחויות הפוליטיות בישראל וסבבי הבחירות שזה עתה הובילו להקמת ממשלת אחדות.
גם באינדיפנדנט הבריטי הובילו אתמול עם כותרת דומה לשל פוקס ניוז – "משפט השחיתות של נתניהו ייפתח ביום ראשון – מה שצריך לדעת". בכותרת המשנה נכתב "בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון בהיסטוריה של ישראל שיעמוד למשפט בעודו מכהן: מדריך לשלושת תיקי השחיתות".
עוד בבריטניה, הגרדיאן בחרו בכותרת "נתניהו על ספסל הנאשמים: תמונה מבית המשפט עשויה לרדוף את ראש הממשלה לנצח". בכותרת המשנה כתבו בעיתון "אם יורשע בהאשמות השחיתות, ראש הממשלה בעל הכהונה הארוכה ביותר עשוי להישלח ליותר מעשור בכלא".
באתר סוכנות הידיעות בלומברג נכתב "אחרי הניצחון הפוליטי הטרי, נתניהו מתייצב למשפט השוחד".
בכתבה בנושא שעלתה באתר סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק, כתבו בכותרת "הרבה רעש, שלושה תיקי וראש ממשלה אחד: משפטו של בנימין נתניהו נפתח בירושלים". בפסקה הפותחת כותבים בספוטניק כי "ראש ממשלת ישראל צפוי להגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים מאוחר יותר היום, תחת אבטחה כבדה והפגנות ענק בעד ונגד נתניהו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אור לגויים (ל"ת)
    עצוב 05/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור