תקשורת ומדיה

משפט המו"לים: כיצד הוצגו בכלי התקשורת נוני מוזס ושאול אלוביץ'?

במקביל לפתיחת משפט נתניהו, התיישבו על ספסל הנאשמים גם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ובעלי קבוצת בזק-וואלה לשעבר, איריס ושאול אלוביץ'. מי מהעיתונים שיבץ את תמונתם בעמוד הראשי, ומי הסתפק באזכור קל? 
שרון טל |  2
שאול אלוביץ', בנימין נתניהו, נוני מוזס (צילום פייסבוק, ויקיפדיה, ניר קידר)
משפט נתניהו שנפתח אמש יצר תקדים היסטורי, כאשר לראשונה יושב ראש ממשלה מכהן על ספסל הנאשמים. במקביל הגיעו לבית המשפט גם הנאשם בתיק 2,000 נוני מוזס - מו"ל ידיעות אחרונות והנאשם בתיק 4,000 שאול אלוביץ' - לשעבר בעלי קבוצת בזק וכיו"ב אתר וואלה, אשר הצהירו כי הם קראו ומכירים את כתב האישום כנגדם. עבור כלי התקשורת היה מדובר ביום סיקור מהחשובים בתולדותיהם אליו התכוננו שבועות, אך לצד סיקור משפט נתניהו, היו כלי תקשורת שהתייחסו בהרחבה למשפטם של מוזס ואלוביץ' גם בעמודי השער והיו כאלה, שהסתפקו באזכור קל.
מסקירה של עמודי השער בימים האחרונים עולה כי ביום א' תמונותיהם של נוני מוזס ושאול אלוביץ' הופיעו רק בעמוד הראשי של עיתון "דה-מרקר" מקבוצת "הארץ" ולא באף אחד מהעמודים הראשיים של שאר העיתונים המובילים. בעיתון הסופ"ש של "גלובס" שיבצו במקום התמונה - איור של נתניהו אלוביץ' ומוזס. אתר "וואלה!" שהיה בבעלות אלוביץ', פרסם אמש ידיעה מקוונת בנושא משפטו של נתניהו, שם הופיעה תמונתם של הזוג אלוביץ' ומו"ל "ידיעות" נוני מוזס, כמו גם יתר אתרי החדשות.
היום (ב'), "ישראל היום" שיבץ את תמונותיהם של הנאשמים נוני מוזס ושאול אלוביץ' בעמוד הראשי של העיתון לצד נתניהו, בעוד שב"ידיעות אחרונות" שיבצו תמונה גדולה של נתניהו, והסתפקו בציון שמם של מוזס ואלוביץ' בכותרת המשנה כמו ביום שלפני. תמונתם של מוזס והזוג איריס ושאול אלוביץ' הופיע רק בעמוד 7 של "ידיעות". בשער עיתון "הארץ" הפעם לא הופיעה תמונתם של מוזס ואלוביץ' אלא רק אוזכר שמם בכותרת המשנה. 
בעיתונות הכלכלית – "גלובס", "דה-מרקר" ו"כלכליסט", גם נראו הבדלים בהתייחסות למוזס ואלוביץ'. עיתון הערב של "גלובס" שהופץ אמש (א') המשיך עם הקו הציורי ובמקום תמונה בעמוד הראשי שיבצו איור המדמה את "נתניהו, אלוביץ' ומוזס על ספסל הנאשמים". הבוקר (ב'), ב"כלכליסט" לא הופיעה תמונתם של מוזס ואלוביץ' בעמוד הראשי, אלא רק בעמוד 5. ב"דה-מרקר" גם לא שיבצו את תמונתם של אלוביץ' ומוזס בשער, כאשר תמונתו של מוזס כן מופיעה בעמוד 3, אך לא של אלוביץ'. כן צוינו שמותיהם של איריס ושאול אלוביץ'.  
ובהרחבה - באתר "הארץ" פרסמו אתמול (א') אחה"צ ידיעה נפרדת המוקדשת למשפטם של מוזס ואלוביץ' וב"עין השביעית" הכריזו על פרויקט משותף עם אתר "שקוף" לסיקור משפטם של הנאשמים מוזס ואלוביץ' בתיקי 2,000 ו-4,000. באתרי חדשות אחרים אוזכרו הנאשמים במסגרת כתבות על משפט נתניהו.
קראו עוד ב-ice
על פי כתב האישום, נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", נאשם בתיק 2,000 במתן שוחד, זאת עקב ניסיונו לתאם עם נתניהו את הגבלת תפוצת עיתון "ישראל היום", בתמורה לסיקור אוהד יותר. הזוג אלוביץ', בעלי השליטה לשעבר בקבוצת בזק ואתר "וואלה", נאשמים בתיק 4,000 בין היתר במתן שוחד עקב פעולות להטיית תכנים ב"וואלה" לטובת ראש הממשלה נתניהו, בתמורה לקידום אינטרסים של אלוביץ'.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תגובה קודמת
    מאיר 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הא באתר הזה עושים מעשה וואלה וידיעות אחרונות ומצנזרים "לפי שיקול הדעת" ?
    סגור
  • 1.
    מה חדש ?
    מאיר 05/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "תראו מופתעים"..
    סגור