תקשורת ומדיה

מועצת התאגיד מסיימת את כהונתה ואין מי שיפקח על 776 מיליון שקל

הגוף האמור לפקח על תקציב תאגיד השידור מסיים את כהונתו וטרם מונו מחליפים לחברי המועצה. עמותת הצלחה פנתה לשר התקשורת: "קם צורך בהול להשלים את מינוי המועצה הבאה"
שרון טל |  1
אלדד קובלנץ, מנכ"ל כאן 11 (צילום איה אפרים)
מועצת תאגיד השידור הציבורי צפויה לסיים את כהונתה בסוף השבוע הקרוב, לאחר שתם מועד המינוי של כל חבריה, למעט שלומי שטיין. סיום הכהונה היה אמור לקרות כבר בחודש שעבר בשיא משבר הקורונה, מה שהוביל להשהיית פעילות הוועדה האחראית למינוי מועצה חדשה.
בעת ההיא החליטה המועצה להמשיך את עבודתה באופן זמני  ולהתמקד בעניינים דחופים, הנדרשים לתיפקודו השוטף של תאגיד השידור. לפני המועצה הונחה גם חוות דעת משפטית שהתבססה, בין היתר, על הפצתו של תזכיר חוק ממשלתי שיזם הארכת מינויים בתקופת החירום. כעת משניתן לכנס את וועדת האיתור ולאור העובדה שתזכיר החוק טרם קודם, מסתיימת תקופת הכהונה של מועצת התאגיד.
אמש פנה היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, עו"ד אלעד מן, לשר התקשורת הנכנס יועז הנדל: "הפרשנות הראויה להוראות החוק אינה מאפשרת את הפעלת התאגיד ללא מועצה מהכנת הממלאת את תפקידי הפיקוח", כתב מן. "קם צורך בהול להשלים את תהליך מינוי המועצה הבאה בלא דיחוי נוסף. עניין זה מקבל משנה תוקף, נוכח העובדה שהועברו לידי השר המלצות ועדת האיתור למינוי חברים למועצה הנכנסת באופן שיאפשר את תחילת פעולתה בהקדם". 
היעדר מועצה פעילה משמעותה שאין מי שיפקח על תקציב התאגיד, העומד על כ-776 מיליון שקל בשנת 2020. נזכיר כי לאחרונה פנה התאגיד למדינה בבקשה למחוק חוב של כ-67 מיליון שקל, שנותר מהלוואת מדינה ששימשה להפקת האירוויזיון בישראל.
קראו עוד ב-ice
נוסף לכך, בתאגיד מתכוננים לביצוע תכנית קיצוצים רחבה לאור פגיעה מוערכת בשווי של כ-30 מיליון שקל לפחות במשבר הקורונה, כאשר הערכות אף מדברות על סכומים גבוהים יותר. תכנית הקיצוצים צפויה לכלול צמצום השקעות בתוכן וביטול הפקות, שתגרור גם ביטול תקנים לעובדים שכירים ופרילנסרים, לצד קיצוצים בשכר לעובדים הקיימים.

 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לסגור
    מגייור 06/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום שהמצב מתחת לממוצע והידוק חגורה יש לשקול לסגור את הזיהום הזה זכור לדראון עוד מימיו ערון אחד הידוע לשימצא,בכסף שיחסך אפשר להוסיף עוד בדיקות, וטיפול בחולי קורונה.
    סגור