תקשורת ומדיה

חדשות 13 נאלצו לקצר את המהדורה עקב שביתה של עורכי הוידאו

כשברקע כוונת הערוץ לפטר צלמים, מפיקים ועורכי וידאו של חדשות 13, האחרונים עצרו את עבודתם בשיא ההכנות למהדורה ומנעו ממקביליהם ברשת להיכנס לחדרי העריכה. ישראל טוויטו: "הסבת נזקים עלולה לפגוע בהתקדמות"

שרון טל |  5
חדשות 13 תמר איש שלום ואודי סגל (צילום מסך חדשות 13)
בעוד מספר שבועות צפויה לצאת לפועל תכנית הקיצוצים בחדשות 13, על רקע כוונת הנהלת רשת לחתוך 35% מתקציב חברת החדשות. כחלק מהמשא ומתן המתנהל, הייתה אמורה רשת להציג לעובדים את מתווה הקיצוצים, אך לא העבירה אותו בנימוק לפיו: "בעקבות ההתנגדות, עוד מנסים לשנות את היקף הקיצוץ״.
בוועד העובדים טוענים כי סוכם שהמתווה העדכני יועבר לידיו, תחת הבנה שרשת כפופה לשינויים כפי שקורה בכל משא ומתן. אולם לטענת הוועד, הנתונים שנמסרו אליהם חלקיים ואף מטעים. לפי הוועד: "נעדרת מהם כל התייחסות לפיטורים המתוכננים במחלקות התוכן (כתבים, מגישים, עורכים ועורכי משנה), שוב בנימוק משונה שהטבלה אינה מוכנה להצגה גם בחלוף 11 ימים, שהוגדרו כזכור כמו״מ ״אינטנסיבי".
בוועד אומרים כי רשת סירבה לבקשתם החוזרת לדחות את המועד המתוכנן לפיטורים כדי להותיר זמן מספיק למו״מ, ולמצער למאבק. נכון לכרגע, הקיצוצים צפויים לצאת לפועל ב-1 ביולי.
וועד העובדים: "הנתונים שהועברו לעיוננו מדאיגים ושומטי לסתות. למשל מתברר כי ההנהלה מתכננת לפטר 15 עורכי וידאו ו-17 מפיקים/צלמים, באופן שעלול לחסל את המחלקות הרלוונטיות ולהפוך את התוכן המיוצר בחברת החדשות שלנו לנחות ולא תחרותי. מהטפח שגילתה ההנהלה, אפשר לשער לא מעט לגבי הטפחיים שהיא עדיין מחביאה".
בוועד תוהים: "מדוע מסתירה ״חדשות 13״ מעובדיה ומנציגיהם את היקף הקיצוצים המתוכנן בחברה, שלושה שבועות בלבד לפני שהם עלולים לצאת אל הפועל?  איננו יודעים בוודאות אם הגורם לכך הוא מחלוקות בתוך בניין ״רשת״ עצמו, או ניסיון לדחות ככל האפשר מחאה מצד העובדים עד למועד שבו היא לא תהיה אפקטיבית, או שמא סיבות עלומות אחרות". בוועד מקווים כי נוכח הנתונים החלקיים שהובאו לידיהם, בהנהלה יביאו לידם את הנתונים המלאים בדיון הבא ביום שלישי הקרוב.
הוועד הנחה כי נוכח העובדה שהסתיימה התקופה בה התחייבו להימנע מנקיטת צעדים ארגוניים, בכוונתם להנחות את העובדים על דרכי פעולה בקרוב מאוד. זמן קצר לאחר הודעה זו הוחלט כי עורכי הוידאו, של חברת החדשות יפסיקו את עבודתם - הן באתר חדשות 13 ברמת החיל והן בזה שבנווה אילן. "ההחלטה התקבלה בלב כבד", נמסר מהוועד, "אך בהבנה כי לא נותרה ברירה אחרת לשם התנעת המו״מ. יובהר כי הפעולה מוגנת בזכות השביתה ולהנהלה אסור להתנכל לעובדים המשתתפים בה ו/או להחליפם באחרים".
עוד לפני ההחלטה להשבית את עריכת הוידאו, מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו שלח מכתב לעובדים בו כתב: "הדיווח של הוועד לא מדויק ומתעלם מנושאים שכבר סוכמו כגון נושא העובדים בחל"ת. הדיווח מגיע דווקא כאשר יש התקדמות בשיחות עם הנהלת רשת". 
עוד כתב טוויטו: "אנו נמצאים ברגעי אמת שבהם אנו מנהלים דיאלוג אינטנסיבי ורגיש מאד. הסבת נזקים כרגע עלולה לפגוע בהתקדמות שכבר הושגה ולהזיק יותר משתהיה בה תועלת. כל עובד שייקח חלק בעיצומים מכל סוג יתבקש לשבת בבית ולהימנע מלבוא לעבודה. אין צורך לומר כי כל עובד הנוטל חלק בעיצומים מכל סוג לא יהיה זכאי עוד לקבלת שכרו החודשי הרגיל אלא לשכר ראוי בלבד".
בהמשך, מכשהשביתו העורכים את העבודה ואילצו את חדשות 13 לקצר את המהדורה ולשדר בסופה כתבה ישנה, ברשת 13 תקפו את ההחלטה ומסרו "לצערנו, ועד עובדי חדשות 13 חצה הערב קו אדום נוסף כאשר פגע במזיד במהדורת החדשות של הערוץ עם הוראתו לעורכי הוידאו של חברת החדשות לחדול מעבודתם, בשעות הקריטיות שלפני שידור המהדורה".
"ועד עובדי חדשות 13 אשר טוען כי כל מטרתו היא לשמור על חברת חדשות חזקה מחבל במו ידיו בחברת החדשות ובשידורי החדשות וזהו מעשה בל יסולח. קו אדום זה מתווסף למהלכים הרסניים נוספים שכבר ביצע ועד עובדי החדשות, בין היתר באמצעות תלונת השווא לרשות השנייה במטרה  להענשת הערוץ באמצעות קנסות כספיים. במהלך הימים האחרונים ועד העובדים גרר רגליים במו"מ על מנת להרוויח זמן ולא ניהל מו"מ אמיתי ובתום לב".
"זהו חלק נוסף בהתנהלותו חסרת האחריות של ועד עובדי החדשות, אשר עלול להביא לפגיעה בלתי הפיכה בחברה עד כדי סגירת הערוץ. אם אובדן הדרך של ועד העובדים ימשך, הדבר  יגרור פגיעה בהכנסות החברה, אשר נמצאת ממילא במצב פיננסי קשה, הקיצוצים אותם נידרש לבצע יגדלו בהתאמה למידת הנזק שהוועד יחולל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שוק התקשורת מת (ל"ת)
    עצוב 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לא הפסדתם כלום
    מהדורת פח אשפה 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תחשיכו את המהדורה הכי גרוענ בישראל. את זהו זה בשידור חוזר רואים יותר. חחח
    סגור
  • 3.
    ישראל טויטו פחדן
    ליאור לנדברג הביתה 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד מעט גם אתה תעוף
    סגור
  • 2.
    בוגדניים. הייתי מעיף את כולם (ל"ת)
    Vv 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ביבי נוקם בתקשורת (ל"ת)
    איש עלוב 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור