תקשורת ומדיה

קשת ורשת נגד HOT ו-YES: "מדוע הן מקבלות בחינם כספים שמגיעים לנו?"

הערוצים המסחריים תוקפים את כוונת שר התקשורת יועז הנדל לחלק 35 מיליון שקל להפקות מקור, באופן שווה בין קשת, רשת YES והוט. קשת ורשת: "מצב אבסורדי, לחברות הכבלים והלוויין אין כל קשר או זכות בכספים"

שרון טל | 
קשת ורשת נגד HOT ו-YES (צילום מערכת אייס, David King)
משבר הקורונה הוביל לאבטלה קשה בתעשיית הטלויזיה והפקות המקור, ופגעה קשות בפרילנסרים העוסקים בתחום ביניהם שחקנים, תאורנים, בימאים, טכנאים ועוד, שמתפרנסים מהפקות שונות בתעשיית הטלויזיה והתרבות.
כחלק מפעילותם, הערוצים המסחריים וכן חברות הטלויזיה YES ו-HOT, מחויבים להפקות מקור, אך נוכח הפגיעה הכלכלית שחוו נאלצו לעצור הפקות וכתוצאה מכך לשלוח עובדים רבים הביתה ללא פרנסה וללא רשת ביטחון כלכלית.
 
קראו עוד ב-ice
כעת נראה אור קטן בקצה המנהרה. שר התקשורת יועז הנדל החליט על חלוקת כספי הביד בסך 35 מיליון שקל, לטובת השקעה בהפקות מקור: ״החלטתי לממש את סמכותי ולחלק את הכספים ("ביד") להפקות מקור ישראליות דרך הרשות השניה ומועצת הכבלים והלוויין באופן זהה בין קשת, רשת, יס והוט" מסר השר הנדל.
לדבריו: ״על הכספים להיות מושקעים בהפקות מקור, בתכנים בעלי זיקה להוויה הישראלית כגון: ממלכתיות, התיישבות, קליטת עליה, גיוון החברה הישראלית, ציונות, שילוב מיעוטים בחברה הישראלית, יהדות התפוצות, היסטוריה של עם ישראל ומדינת ישראל. בכוונתי לייצר הליך שיאפשר העברת הכספים במהירות שיא לאחר שימוע״.

"מצב אבסורדי, כספי הביד שייכים לקשת ורשת"
בערוצים המסחריים, שלרוב מתחרים אחד נגד השני, מאחדים כוחות נגד ענקיות הטלויזיה HOT ו-YES. "אנו מברכים על היוזמה של שר התקשורת הנכנס לשחרר סוף סוף את דמי הביד שלנו, אך נבקש להבהיר: הערוצים המסחריים והם בלבד שילמו את הכספים העומדים לחלוקה, לחברות הכבלים והלוויין אין כל קשר או זכות בכספים", אומרים בקשת ורשת. 
"משבר הקורונה רק הגביר את חשיבות החזרת הכספים לערוצים המסחריים, לצורך תמיכה בהפקות ובתעשיית התוכן. בעוד שהערוצים המסחריים, שהמדינה הגדירה כגופים חיוניים, נדרשו להשקיע משאבים רבים בשידורים לאורך כל תקופת המשבר, הכנסות הערוצים חוו ירידה חדה בעקבות הפגיעה בענף הפרסום. זאת בניגוד גמור לחברות הכבלים והלוויין אשר המשיכו להנות מדמי מנוי קבועים שהם גובים מלקוחותיהם ומהכנסות נוספות משירותי ה-VOD, הפוגעים במודל של הערוצים המסחריים.   
המצב שבו הוט ויס מקבלות בחינם את תכני הערוצים המסחריים ללא תמורה מצד אחד, ובנוסף יקבלו את כספי הביד ששייכים בדין לקשת ורשת מצד שני, הוא מצב אבסורדי שאינו מתקבל על הדעת" סיכמו בערוצים המסחריים. 
מהוט נמסר בתגובת נגד: "על אף שהמדובר בכספי מכרז ביחס לשימוש באפיקי הערוצים שהם קניינה של של הוט ויס, אנו מקבלים את ההחלטה לחלק את הכספים באופן שיוויוני בין הפלטפורמות והערוצים. אנו מצרים כי הערוצים המסחריים בוחרים לדאוג לכיסם בלבד. הוט כמובילה את שוק היצירה בישראל, מברכת על החלטת שר התקשורת וקוראת לכל הגורמים בשוק הפקת השידורים לתמוך בביצוע מהיר של המתווה על מנת שניתן יהיה להעביר את הכספים לטובת היצירה המקומית וקהל הצופים". 
מ-yes נמסר: ״yes המובילה שנים את שוק הפקות המקור, מברכת על החלטת השר לחלק את כספי הביד באופן שוויוני. בניגוד לרושם ששיש מי שמנסה ליצור, כספי הביד מגיעים קודם כל ללווין ולכבלים, כפיצוי בגין הפקעת קניינן - אפיקי ומספרי הערוצים האטרקטיבים שקיבלו הערוצים המסחריים מהפלטפורמות״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה