תקשורת ומדיה

קיצוצים ברדיו דרום: כתבים פוטרו, שידורי החדשות יצומצמו

בהנהלת רדיו דרום הודיעו על פיטוריהם של מספר כתבים במחלקת האקטואליה. בשל היעדר תכנית אקטואליה יומית ל-101.5, "בוקר טוב דרום" של 97fm תשודר בסינדיקציה בשני התדרים של התחנה 
שרון טל |  5
רדיו דרום (צילום מערכת אייס)
הנהלת רדיו דרום הודיעה בימים האחרונים לעובדי מחלקת האקטואליה שלה על צמצום משמעותי. כתוצאה מהמהלך, פוטרו מספר כתבים ואנשי אקטואליה שהיו אחראים עד כה לסיקור נרחב של אזור הנגב והדרום.
ההחלטה מגיעה לאחר שלושה חודשים בהם שהו רוב עובדי מחלקת האקטואליה בחל"ת, שהוארך מעת לעת. על פי גורמים במחלקת האקטואליה, ברדיו החליטו על מעבר למודל רזה, במסגרתו יוקצה כתב אחד בלבד לכל תחנה - כתב ל-101.5FM שיסקר את אזור מערב הנגב וחבל לכיש, וכתב לתחנת 97 דרום, שיסקר את צפון ומזרח הנגב. כמו כן ימשיכו בתפקידם ראש מחלקת האקטואליה אמנון סופר וחלק מאנשי צוות ההפקה בהם תחקירנים, מפיקים ועורכי תכניות.
לפי גורמים במחלקת האקטואליה, התכנית "בוקר טוב דרום" צפויה לעבור לשידור בסינדיקציה גם בתדר 101.5. הגורמים מסבירים כי כתוצאה מהצמצום לא יחודשו מבזקי החדשות לאורך היום ותכנית יומן הערב תבוטל סופית, מה שיפגע אנושות באופייה והשפעתה של מחלקת החדשות של הרדיו על סדר היום הציבורי. בפני הרדיו עומדת גם האפשרות להחזיר שידורים אלו באמצעות הצוות הקיים, אך החלטה שכזו ככל הידוע, טרם התקבלה.
 
קראו עוד ב-ice 

מימי הזוהר ועד הקורונה – הצמצומים במחלקת האקטואליה בשנים האחרונות
בשנים האחרונות מחלקת האקטואליה של רדיו דרום צומצמה משמעותית. עד 2017 הייתה מחולקת לשניים, מערכת אקטואליה ל-101.5FM, המכסה את אזור מערב הנגב, ומערכת ל-97  דרום, המכסה את צפון, מזרח ודרום הנגב. באותם ימים עזב את תפקיד ראש מחלקת האקטואליה של 97 ירון ששון, כיום דובר עיריית שדרות, והמחלקה התמזגה תחת אמנון סופר שעמד בראש האקטואליה של 101.5.
מאז פרישתו של ששון מהתפקיד, עזבו את המחלקה ארבעה כתבים נוספים – אלברט גבאי ב-2017, טל זגרון ב-2018; ודור גפני ואביחי מרציאנו שעזבו ב-2019. מאז עזיבת הכתבים לא אוישו התקנים, ויחד עם הקיצוצים הנוכחיים, יכולתה של מחלקת האקטואליה נפגעת משמעותית.
במשך שנים מחלקת האקטואליה של רדיו דרום משמשת כקול והבמה של תושבי הדרום, כחלק מייעודה לספק מענה לצרכים התקשורתיים של תושבי האיזור. הכתבים לאורך השנים היו אחראים על חשיפות רבות שעשו כותרות גם בכלי התקשורת הארציים. אלא שכעת, עם תכנית בוקר בת שעה בלבד (לא כולל מקבצים) וצוות מצומצם, למחלקת האקטואליה של רדיו דרום יהיה קשה הרבה יותר להעניק סיקור חדשותי מקיף ומשפיע כבעבר, עבור תושבי הנגב כולו.  
מרדיו דרום לא נמסרה תגובה לידיעה. בעבר ציינו בתגובה: "כמו גופים רבים גם רדיו דרום ניזוק קשות במשבר הקורונה ונאלץ לשחרר לחל"ת עובדים, לא רק מהאקטואליה, על מנת להמשיך ולשרוד".
מהרשות השנייה נמסר בסוגיה זו: "תחנות רדיו רבות מתמודדות עם משבר הקורונה ומול נזקים כלכליים רבים, בין היתר באמצעות שינוי לוח השידורים והוצאת עובדים לחל"ת. הרשות השנייה בוחנת את הדברים ונמצאת בקשר רציף עם המפוקחים על מנת לחזור לשגרה מהר ככל הניתן".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מנהל את עצמו
    יוסוב בדיחה 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סטודנט בשכר מינימום ינהל את התחנה. עבר זמנך. תחזור לכלבי
    סגור
  • 4.
    מגיע לכם (ל"ת)
    אמנון רבי 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    אתה ממש מיותר
    דוד יוסוב תתפטר 06/2020/30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא נשאר לך את מי לנהל. אה כן לערוך את כלבי
    סגור
  • 2.
    נכשלת (ל"ת)
    יוסוב תתפטר 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    לא עושה כלום ושום דבר
    דוד יוספוב הביתה 06/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בושה וחרפה רדיו מיושן
    סגור