תקשורת ומדיה

מושיקו שטרן: "לא מעניין אותי להיות כוכב, רוצה להשפיע"

עם פודקאסטים מצולמים, כיתות אומן והרצאות, מצליח ה-DJ ושדרן הרדיו, להמציא עצמו מחדש: "במדינה שהיא סיר לחץ, השליחות שלי היא לגרום לאנשים להרגיש טוב"
מערכת אייס |  22
מושיקו שטרן (צילום ארגון ערכים)
מושיקו שטרן הוא אחד השמות העסוקים בתעשיית המוזיקה הישראלית. קריירה משגשגת כשדרן רדיו עם תוכנית אישית VIP ברדיוס 100FM, המארחת את בכירי האומנים בישראל ומתהדרת במאות אלפי מאזינים, לצד חברת אירועים מצליחה ZE DJ – בנו לו מוניטין כמוביל דעת קהל וכאחד האנשים המשפיעים בתחום.
התפרצות הקורונה והפגיעה שגרמה לענפי המוזיקה והאירועים, מאלצת גם את שטרן להסתגל לכללי משחק חדשים, אבל דווקא בסיטואציה המורכבת הזו, הוא מצליח להמציא את עצמו מחדש ובעיקר לשמור אופטימיות. "לא מדובר במכה קלה בכנף, אלא בפגיעה קשה", הוא מסביר בראיון ל"אייס". "היקף הפעילות הצטמצם ובאופן טבעי גם אני מהדק את החגורה. דרך חברת האירועים שלי אני מפרנס מעגל של אנשי מקצוע מתחומים שונים, שחוברים אלי לכל חתונה, או אירוע עסקי, ובמצב העניינים הנוכחי אין להם תעסוקה. הכאב גדול, ובאמת שאני עושה את המרב כדי לסייע לכל מי שניתן לשמור את הראש מעל המים". 
עד כמה באמת קשה הפגיעה בענפים הללו?
"לתחומי המוזיקה ואירועים יש תדמית נוצצת, אבל המציאות שונה לחלוטין. המשבר עצר הכל והכניס תעשייה שלמה לחוסר אונים. מי שיכול, חי היום על הרזרבות, אבל אני גם רואה עסקים קורסים, מפעלי חיים שמתמוטטים, ומשפחות שאין להם מאיפה להביא אוכל הביתה. הנזק גדול ותהליך ההתאוששות לא יהיה קל.
"חוסר הוודאות הוא הבעיה הגדולה ביותר. צריך להבין, המלחמה היא לא רק על הכלכלה אלא גם על הבריאות והנפש. מוזיקה היא כמו אוויר לנשימה. נסו לתאר יום שלם בלי שום צליל מסביב, זה יהיה קטסטרופה. אני מצפה מהממשלה שלנו לייצר פתרונות במקום למחזר סיסמאות. הזיגזוג בהחלטות וחוסר התיאום בין הגורמים השונים פוגעים באמון הציבור. כולנו מבינים את חומרת המגפה - אף אחד לא רוצה לסכן חיים, וברור שהבריאות היא מעל הכל, אבל אם סוגרים ענפים שלמים, חייבים להכניס את היד לכיס ולפצות - פה הממשלה נמדדת".
ובמישור האישי, איך מתמרנים במצב כזה?
"מבחינה אישית זה היה הזמן לעצור רגע ולחשוב, לחפש נתיבים חדשים. לצד תוכנית הרדיו שלי שממשיכה כרגיל, אני מתעסק היום יותר בתוכן וביצירה, מפתח ומתפתח. אני מצלם פודקאסט שהוא מעין שיחת סלון נטולת פילטרים עם זמרים מובילים, מקיים כיתות אומן בהן אני נותן טיפים והכוונה מניסיון החיים שלי, מרצה בחוגים לתקשורת ובסדנאות מוזיקליות, מעניק ייעוץ אסטרטגי למוזיקאים, והכי חשוב – פועל לפזר כמה שיותר שמחה. מהמקום שלי אני יכול לשמש שופר ולהרים את מצב הרוח, זה מה שמנחה אותי".
"כאדם מאמין אני סבור שהקורונה לא הגיחה סתם כך לעולמנו, יש פה יד מכוונת. אנחנו הולכים למקומות לא טובים עם הנהנתנות הזו ללא גבולות, הבהמיות והחזירות - זה הזמן של כולנו לחשבון נפש, לתיקון אמיתי. במקום פילוג ומדון, צריך להתמקד במשותף, במאחד, לנהוג ברגישות, בסובלנות, בערבות הדדית. אני מתפלל שנצא מהקורונה בני אדם טובים יותר".  
בוא נחזור לכובע שלך כ-DJ, איך נראו האירועים שבכל זאת נערכו בימי הקורונה?
"זה בדיוק מתחבר לתשובה הקודמת שלי. דווקא בגלל שאירועים התקיימו במתכונת מצומצמת וחסכונית יותר, אנשים יכלו להרגיש טבעי, להוריד את הפוזה. באירועים הללו השמחה היתה אותנטית. זה החזיר אותנו אחורה, לחתונות של ההורים ושל הסבים והסבתות, אמנם חוג המשתתפים לא היה גדול, אבל השמחה יצאה מהלב. אני מוצא בזה הרבה קסם.
"הבנתי שאני חי בבועה"
שטרן (37), נשוי למאיה ואב לחמש בנות, נולד בבאר שבע וגדל בקרית גת. החיבור לרדיו ולמוזיקה, הוא מספר, התרחש בגיל צעיר, וכבר כילד ידע בדיוק מה יעשה כשיגדל. "היעד היה להיות אושיית רדיו. עוד לפני גיל 10 שמעתי מוזיקה בכל פלטפורמה אפשרית, הכרתי את השדרים והתוכניות, ואפילו טרחתי לחפש תחנות מעבר לים עם רדיו ישן. במקביל הכנתי קלטות אודיו לחבר'ה בשכונה עם להיטים וקריינות. בגיל 13 התחלתי להפוך את האהבה הזו מתחביב למקצוע, הופעתי באירועים ובשמחות, יזמתי כל מיני הפקות כמו מסיבות קצף ומסיבות פופקורן, כשמעבר לצד המוזיקלי הקפדתי ללמוד את הנושא הטכני שמסביב כך שבאמת אכיר את התחום מכל הכיוונים".
הפריצה הגדולה התרחשה בתחנות הרדיו הפיראטיות, ששלטו בנוף במילניום הקודם. "זה היה בית ספר", מפרט שטרן, "קבלתי חופש מוחלט. מטבעות לשון שמזוהים איתי היום התפתחו באותם השידורים. מדובר בתקופה עם הרבה תמימות. מצד אחד היה פחד גדול מפשיטה משטרתית באמצע שידור, מצד שני היה סיפוק עצום, עם פידבקים מטורפים מהשטח".
אחרי הצבא החליט שטרן לקחת את העניין עוד צעד קדימה, התמקם באילת ועם התוכנית MO SHOW הפך לאחד הטאלנטים הגדולים של תחנת הרדיו המקומית. 3 שנים הוא שידר בעיר החוף הדרומית, עד שבגיל 24 הגיע אירוע מכונן ששינה את חייו. "אבא שלי נפצע בתאונת הרכבת ברבדים", משחזר שטרן. "תוך כדי שידור אני מזהה אותו בטלוויזיה מובהל לאמבולנס. באותו רגע נפל לי האסימון. קיבלתי זריקת מציאות. הבנתי שאני חי בסוג של בועה, מנותק.  קיבלתי החלטה לחזור למרכז, להיות קרוב למשפחה, ולהגשים את החלום בתחנות הרדיו הגדולות. פה גם התחיל תהליך ההתחזקות שלי". 
המעבר לא היה פשוט. "הגעתי לכל תחנה אפשרית, אבל אף אחד לא הסכים לתת לי הזדמנות. אמרו לי שיש לי גינונים של כוכב, שאני לא מתאים", מציין שטרן. "מי שהסכימו להמר עלי היו דוד ואבי בן בסט. הם נתנו רצועה ברדיו לב המדינה ומשם עברתי לרדיוס".

מושיקו שטרן. צילום: אביב אברג'ל
כור היתוך
תוכניתו של שטרן VIP (ראשון-רביעי, 17:00-15:00) היא אחד העוגנים של התחנה, כשבמסגרתה עשו את צעדיהם הראשונים זמרים דוגמת אליעד נחום, רותם כהן, בניה ברבי וחנן בן ארי, שיושבים היום חזק בכל פליי-ליסט. על המעמד של התוכנית תעיד גם העובדה שלחגיגת העשור שלה שנערכה בראשית השנה, התייצבה התעשייה בהרכב מלא, לתמוך ולפרגן.
"התוכנית הזו מבטאת למעשה את המהות שלי", מדגיש שטרן. "הבנתי שאני לא רוצה להיות כוכב, זה לא מעניין אותי. מה שחשוב לי זה להשתמש במעמד שלי כדי להשפיע. במדינה שהיא סיר לחץ, השליחות שלי היא לגרום לאנשים להרגיש טוב. בעידן הטכנולוגי של 2020 להתפרסם או לגרוף לייקים למכביר ולא משנה על מה, זה לא עניין מורכב - השאלה היא מה הערך המוסף שאתה מביא איתך. איזה מסר אתה מעביר".
"גיבשנו לתוכנית נוסחה מנצחת, עם מינונים נכונים בין שירים ודיבורים, בין תוכן אומנותי ומסחרי, ובהדרגה הרחבנו את מעגל המאזינים. המטרה היא לא רק לדעת לשמר את הקהל הוותיק, אלא לדעת להתחבר לעוד קהלים חדשים, לייצר חוויה שהיא סוג של כור היתוך. כדי שזה יקרה, חובה להיות עם האצבע על הדופק, לדעת לזהות טרדנים ולאתר כישרונות שיכולים לפרוץ קדימה".
כששטרן מדבר על היכולת לזהות טרנדים, הוא מתכוון בין היתר לז'אנר המוזיקה האמונית, שהוא היה מהראשונים לתת לה במה: "הבנתי שאנשים צמאים למשהו אחר, למוזיקה עם  עומק שלוקחת אותנו למקורות. אני מאוד מתחבר לז'אנר הזה, הוא משתלב במסע האישי שלי. השורשים של עם ישראל הולכים אלפי שנים אחורה, וההיסטוריה מוכיחה שמכל אסון שעברנו, הצלחנו לקום מחדש, לצמוח ולהיבנות. הלוואי שזה מה שיקרה גם בעידן שאחרי הקורונה".
תגובות לכתבה(22):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    שדרן משכמו ומעלה ואדם טוב מאוד
    מאזין קבוע 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קראתי בשקיקה מילים של חיזוק בימים קשים יישר כח
    סגור
  • 16.
    אולי עכשיו הגיע הזמן לעבור הלאה
    ממ 08/2020/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטח ובטח אחרי שזרקו את זקן השדרנים יקיר אביב בבושת פנים. מוכשר אתה בכל מקרה
    סגור
  • 15.
    מושיקו שטרן זאת אשיות מיוחדת ומאחדת ויש לו אהבת חינם ענ
    ליאור אלבז 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועליו נאמר טוב שם משמן טוב
    סגור
  • 14.
    כיף להכיר בך עוד גוון- מסדרת הסרטונים עם הרב אהרון לוי
    אני 07/2020/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בתור אחת ששמעה אותך באופן קבוע ברדיוס נהנת מאד מהסרטונים יש לך יכולת ורבלית מעוררת הערצה הרבה הצלחה
    סגור
  • 13.
    ראוי בהחלט להציג את המאמר באתרי התקשורת האחרים בישראל ו
    שלמה שטרן 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למותר יהיה לציין כי הדברים מתחברים היטב לאוירה שאנו שרויים בה בימים אלה. מן הראוי שכל אחד מאיתנו יפנים את האמור בה ועושים לפניו כמטרה איך לתרום לקירוב ורבת חינם. יישר כוח
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מושיקו שטרן
    ביטון מרים 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קראתי את הכתבה של מושיקו .ניפעמתי מעוצמת התובנות ומהאמירות המדויקות .אשרי הסובבים אותו וחולקים עימו את זמנם .כל הכבוד .אגם הוא נוף תבנית מולגיתו .זה העניין ההשתקפות .ברכה והצלחה .
    סגור
  • 11.
    ישר כוח! (ל"ת)
    עידן 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    מושיקו לב ענק
    אריאל 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קל מאוד לאבד את הראש ואת אחיזת הרגליים מהקרקע כשמגיעים למעמד מסויים. מושיקו נשאר לאורך כל הדרך צנוע, ישר ועם נתינה אין סופית! ??
    סגור
  • 9.
    תחנה פח איש גדול. (ל"ת)
    אלי 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • תחנה מצוינת ואיש מצוין.
    תגובה מביכה 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די לזרוק רפש
    סגור
  • תחנה טובה ומלאת מאזינים שדרן ברמה גבוהה
    למה ככה 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חבל הוא בדיוק דיבר על אהבת חינם
    סגור
  • 8.
    תעבור ל99 אתה מתבזבז ברדיוס (ל"ת)
    אריק 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • ספר לנו מה ההבדל בין 99 ל100 (ל"ת)
    מאזין לכולם 07/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הקול הנכון
    ערן נרדי 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    המסר בכתבה הוא המסר שכולם מחכים לו, המסר הנכון במיוחד בזמנים המורכבים שלנו... שאפו גדול ??
    סגור
  • 6.
    בחור מוכשר, מתבזבז ברדיו האזורי
    פרסומאי 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למשפחת בן בסט יש יכולת לא מובנת להחזיק אנשים מוכשרים למשך שנים.
    סגור
  • זה נכון. (ל"ת)
    מסכים 09/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הגיע הזמן שיתקדם משם הוא גדול עליהם
    מסכים מאוד 07/2020/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאפו לבן בסט
    סגור
  • 5.
    מושיקו שטרן
    אמיר 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדוייק מאוד כל הכבוד למושיקו איש חכם מאוד
    סגור
  • 4.
    מושיקו פנק אותי
    רחלי 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כיף לדעת שמאחורי הדמות ברדיו עומד אדם כזה, מלא בערכים. עלה והצלח!
    סגור
  • 3.
    פשוט נסיך! (ל"ת)
    ענת 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    אלוף עולם.. פשוט השראה (ל"ת)
    מעריץ ?? 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    וואו איזה מילים חשובות מקסים
    מאזין קבוע 07/2020/29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אהבתי לקרוא ואוהב להאזין כבר שנים
    סגור