תקשורת ומדיה

שטייניץ: "קורא למשטרה לעצור ולחקור את אברושמי"

שר האנרגיה, שהיה בזמנו פעיל ב'שלום עכשיו' ונפצע מהרימון שזרק אברושמי גינה את רוצח אמיל גרינצוויג ב-'אולפן שישי': " צפיתי בתדהמה בדברי ההסתה לאלימות"; יואב יצחק: "צריך להעמיד לדין גם את מוסקו ועורכיו"
אילן שניג |  6
יונה אברושמי ויובל שטייניץ (צילום חדשות 12/כאן11)
סערת דברי יונה אברושמי ב'אולפן שישי' בסוף השבוע נמשכת. לאחר לחץ ברשתות החברתיות, גם השר יובל שטייניץ מגנה את דברי אברושמי וקורא למשטרה לחקור אותו: "צפיתי בתדהמה בדברי ההסתה לאלימות של הרוצח יונה אברושמי. כמי שנושא עדיין ברגלו מזכרות מהרצחנות והאלימות שלו, בצורת רסיסים מהרימון שהשליך, אני קורא למשטרת ישראל ולרשויות אכיפת החוק לעצור ולחקור את אברושמי על קריאה לאלימות ועל התרת דמם של המפגינים מהשמאל", כתב שטייניץ בחשבון הטוויטר שלו והוסיף "בדיוק כמו שאין לעבור בשתיקה על הקריאות לרצח ראש הממשלה נתניהו ולפגיעה בבני משפחתו - כך גם אי אפשר להשלים עם הקריאה לאלימות של הרוצח השפל יונה אברושמי, שרצח את אמיל גרינצוויג ז"ל, ופצע אותי ואנשים נוספים".
אברושמי התראיין ליגאל מוסקו ב-'אולפן שישי' ואמר בין היתר "אני לא הולך היום לבלפור. יש בחורים צעירים, הם ילכו לשם, והם יודעים מה לעשות". בעקבות הדברים האלה הגישה תנועת 'קריים מיניסטר' תלונה במשטרה נגד אברושמי בטענה כי הוא הסית לרצח המפגינים נגד נתניהו. כזכור, אברושמי רצח את פעיל "שלום עכשיו", אמיל גרינצווייג בשנת 1983 כשהשליך רימון רסס לעברו במהלך הפגנה, ולא הביע חרטה על הרצח במהלך הראיון  בנוסף כינה את המפגינים "חיידקים". הוא ציין כי הוא מעריץ את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וחזר על דברי נתניהו לפיהם, "המפגינים מפיצים מחלות".

יונה אברושמי מתראיין ליגאל מוסקו, מתוך 'אולפן שישי'
ח"כ בוגי יעלון קרא למשטרה לחקור: "ראיון ההסתה המטלטל (אך הלא מפתיע) של הרוצח יונה אברושמי, מחייב את מעצרו המיידי! זו הסתה ברורה לרצח"והוסיף "נתניהו חייב להתנער מן הדברים, משום שאברושמי נשען על דברי ההסתה שלו נגד המפגינים. האלימות האנטי-דמוקרטית מרימה ראש, ויש מי שמלבה אותה. נתניהו, לא תוכל להגיד ״ידי לא שפכו את הדם הזה".
העיתונאי, יואב יצחק, שמזוהה עם נתניהו כתב: "מעניין מדוע נזהרים מביקורת נגד אולפן שישי בכלל ונגד יגאל מוסקו ועורכיו בפרט. הרי הם שיזמו שידור דברי ההסתה מפיו של הרוצח יונה אברושמי. לא כדיווח על אירוע, אלא ככתבת שטח יזומה ופתיחת הערוץ לדברי ההסתה החמורים. לכן צריך לחקור ולהעמיד לדין את אברושמי וגם את מוסקו ועורכיו".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עדיין נשארו אנשים שפויים בליכוד כך הכבוד לשטייניץ (ל"ת)
    י ס 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הפתעת שטייניץ כל הכבוד על התעוזה (ל"ת)
    יוס 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    יואב יצחק הצבוע
    חיים יענקל 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יואב יצחק אתה דורש לחקור עלוב שכמוך פרסמת כתבות רבות ומשמיצות כנגד עורך דין יוסי כהן ולפתע מחקת הכל למה? כי אתה בעצמך רקוב בעל עין צרה לקולגות מצליחים. לא פלא שאחוז הקוראים כזביך בטל בשישים לך תתחרבן
    סגור
  • 3.
    שטיינץ אתה גרוע (ל"ת)
    משה 08/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    שטייניץ מודע לזה ש"היהודים באים" עשו עליו מערכון
    גל 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעונה הנוכחית? כי הוא טוען שאין קשר בין הפיגוע לבין עזיבתו את מחנה השמאל, כשנשאל היום לזה בערוץ 13.
    סגור
  • 1.
    הייתי המום לגלות שהוא מסתובב חופשי (ל"ת)
    oferdesade 08/2020/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור