תקשורת ומדיה

חוקרים בכירים ברוסיה: החיסון של פוטין לקורונה לא יעיל

למרות הצהרתו של פוטין כי פותח חיסון למחלת הקורונה. כעת דולף כי במהלך ישיבה פנימית אמר האפידמיולוג הראשי של משרד הבריאות ברוסיה: "החיסון בטוח אך יעילותו נתונה בספק"
אנגלינה יוסים | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר הבוקר (שלישי) כי רוסיה פיתחה חיסון נגד מחלת הקורונה. פוטין אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "עד כמה שידוע לי, היום בבוקר לראשונה בעולם נרשם חיסון נגד וירוס הקורונה". ברוסיה אובחנו קרוב ל-900 אלף נדבקים בנגיף, עם יותר מ-15 אלף מתים. רבים סבורים כי המספרים האמתיים גבוהים בהרבה.
פוטין הוסיף כי "אני יודע שהחיסון עובד בצורה יעילה, עוזר לפתח מערכת חיסון יציבה וחזקה, ואני חוזר על דבריי – הוא עבר את כל הבדיקות הנחוצות". שר הבריאות, מיכאל מרושקו, הודיע לפני כחודש כי שלב הניסויים בחיסון החל בהובלת מכון החקר הלאומי לבקרת מחלות.
בתוך כך, נראה כי הדעות לגבי יעילות החיסון חלוקות ברוסיה. האפידמיולוג הראשי של משרד הבריאות ברוסיה, ניקולאי בריקו, אמר כי "החיסון בטוח אך יעילותו נתונה בספק", בישיבה פנימית עם איגוד הניסויים הקליניים ברוסיה שביקש לדחות את ההצהרה על החיסון כיוון שלא עבר ניסויים על אלף בני אדם, כפי שנדרש, ולא ידוע האם הוא מסוכן.
אתר החדשות המתנגד למשטר פוטין, "מדוזה", העביר את דבריו של האפידמיולוג הראשי שהוסיף כי "לא רואה בסיס לדחות את ההצהרה על החיסון". עוד טען האפידמיולוג כי "ביצירת החיסון נגד קורונה השתמשו בטכנולוגיה על בסיס אנטי וירוס, בדומה לפיתוח וירוס נגד אבולה ומחלת ה-MERS בו המכון לחקר מחלות ויראליות מתמחה. לפיכך, במקרה הנוכחי אין סיבה לשינוי תאריך ההצהרה על פיתוח החיסון - כיוון שהחיסון כבר בוסס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה