תקשורת ומדיה

"די לכתוב 'קיימו איתה יחסי מין' – מדובר בפאקינג אונס קבוצתי"

איך קוראים לעשרות גברים שעומדים בתור לאונס? בארגונים הפמיניסטיים מוחים על השימוש בביטויים מכובסים למציאות המזעזעת העולה מתיאור האונס הקבוצתי של בת ה-16 באילת
אילן שניג |  8
תקיפה מינית (צילום pixabay)
הרשת מזדעזעת מסיפור האונס הקבוצתי של הנערה בת ה-16 באילת בבית המלון, אך לצד הגינויים מקיר לקיר, ישנה גם ביקורת על חלק מאמצעי התקשורת שהשתמשו בביטוי "יחסי מין" כדי לתאר את מה שקרה שם. אמנם הביטוי התייחס לתיאור המעשה על ידי החשודים עצמם, אך עדיין צרם לרבים.
ברכה ברד, מנכ"לית תנועת כולן יצאה נגד הפרסום בחדשות 13: "באמת שאין סיבה שערוצי חדשות בארץ לא יגידו חשד לאונס, העצורים נחשדו שאנסו. אין שום סיבה לקרוא לזה יחסי מין, אין לזה הצדקה משפטית, זה סתם פחדנות. תתחילו לקרוא לזה אונס, גם כשזה לא שלושים על אחת. זה העבודה שלכם".
 
זוהר אלימלך כתבה: "די די די לכתוב: *קיימו איתה יחסי מין* בכתבה על פאקינג אונס קבוצתי. בשביל יחסי מין צריך יחסים, זה באמת מאוד פשוט. הם עמדו כמו נבלות בתור לאנוס".
הארגון הפמיניסטי 'מחזקים' תקף את ynet ואת חדשות 13  בחשבון הפייסבוק שלו: "למה הכותרת צריכה לדברר את הפרקליטה של אחד הנאשמים? למה זה הדבר הראשון שקוראים פה? הוא פחד? הוא??? ילדה בת 16 נאנסה ע"י עשרות גברים וזו הכותרת? אבל הי, לפחות הם יצאו פחות אפסים מחדשות 13, שכנראה מנסים להיות הדוברים הרשמיים של תרבות האונס, שקראו לזה "יחסי מין". עלובים".
 

@כולן בת 16. נאנסה. עשרות גברים. עשרות. כי אם הזמר הלאומי יכול לתת לנערה בת 18 ויום למצוץ לו כשאבא בחדר, ושחקני...

פורסם על ידי ‏מחזקים‏ ב- יום רביעי, 19 באוגוסט 2020

המשתמשת עינב כתבה: "'קיימו יחסי מין' יחסים זה לא משהו שרומז על הדדיות? למה תמיד מתעקשים בכל מקום לקרוא לאונס יחסי מין? יחסי מין זה דבר שנעשה בהסכמה, הקונוטציה לצירוף המילים האלו היא טובה לרוב. אלו ממש לא המילים לתיאור אונס. בשום צורה. בבקשה די".
האונס באילת מצטרף לרשימה של סיפורים קשים שפורסמו לאחרונה על תרבות האונס בקרב צעירים. מיכל פעילן, כתבת הרווחה של חדשות 12 כתבה: "אחרי שנערים חוזרים כגיבורים מקפריסין, שחקני כדורגל אפילו לא מתנצלים, אנחנו מתפלאים על 30 גברים שעומדים בתור? רוצים סיבה ללכת לבחירות? תוכניות שלמות לחינוך ומניעה של תרבות אלימות ואונס שלא מתוקצבות. דיכאון".
לינוי בר גפן חוששת שהסיפור יהפוך לעוד כלי לניגוח פוליטי: "עתידות: א.יתברר שלא היו שלושים, היו פחות. ולמרות שגם אונס ע"י אדם אחד הוא פשע מחריד, ישתמשו בזה נגד הנאנסת. ב.זה יהפוך לסוגיית ימין-שמאל-ישראל שניה".
אלדד יניב הציע להחמיר את העונש על אונס: "הגיע הזמן למאסר עולם על אונס. בלי חנינה. בלי קיצוב עונש של הנשיא. רוצחים ואנסים לכלא לכל החיים לכלא עד המוות".
גיל זלצר יצא נגד אלו שבאים בטענות להורי הנערה: "מהאנשים שהביאו לכם את "לא היה אונס בקפריסין" בא הטיעון החדש "איפה היו ההורים של הילדה? למה הם לא חינכו אותה להיזהר, מה הם לא למדו שום דבר ממה שקרה בקפריסין??".
 
וחן ארצי סרור, היטיבה לתאר את מה שלדעתה הולך לקרות עכשיו: "המשטרה לא תדע לחקור, ובית המשפט לא ידע להעניש, והאנסים ישובו לבתיהם כגיבורים מעונים. עורכי הדין, בחליפות יקרות, יגידו שהיא רצתה את זה. , שהיא זייפה תעודת זהות בשביל להיכנס למסיבה. שהיא לבשה בגד ים. שזו עלילת דם".
ולבסוף היא שולחת מסר קשה לקובעי סדר היום: "ספרו לנו עוד על בחירות, על הסכמי שלום ונרמול יחסים. תמשיכו לסמא את עינינו בקרבות סרק שמטרתם עוד כוח, כסף וכבוד. בכל זאת, ראש הממשלה לא מרים טלפונים לילדות בנות 16, להורים של עוללים בני שנה. את הצעקה שלהם אף אחד לא יצעק. עליהם אי אפשר לגזור קופון פוליטי. ככה נראית סדום ועמורה".
 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שיימינג
    פלוני 08/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רציתי להתיחס מנקודה אחרת. אם הייתם מקבלים בוטספ תמונה של אדם וסיפור לידו שעשה כך וכך תוך הצגת מעשהו של אותו אדם כמגעיל ביותר. האם הייתם מאמינים לזה ששלח לכם ומעבירים זאת לחבריכם או מעבירים המידע למשטרה בדבר השיימינג לאותו אדם?
    סגור
  • 7.
    בקפריסין היה זיכוי מלא של הנערים
    אלון פלג 08/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וזה בזכות זה שהם צילמו את המעשים. כאשר עורך דין אלדד יניב מציע להגדיל את העונש למאסר עולם, זה פשוט מזעזע. יש אחוז מסוים של המקרים בהם נשים יוזמות תלונות שווא. בארץ אין עונש במקרה של תלונות שווא על אונס. בכול מקרה עדיף לחכות לסיום תוצאות החקירה לפני שמסיקים מסקנות.
    סגור
  • 6.
    הורים הורים
    אווי ואבוי 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הורים נותנים לילדה ללכת למלון זול מאוד ברמה נמוכה מאוד שנים ששמו הזול של המלון הולך לפניו
    סגור
  • 5.
    מתי נשים ילמדו להיזהר מגברים ???
    מישהי 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתי הפכנו לחברה שבה לשתות אלכוהול זה סבבה ? ועוד כמה ? כמה אלכוהול צריך לשתות כדי להנות? לא רוצה להישמע כמו מאשימת קורבן אך אדם שיכור הוא אדם חלש וכאשה זה מסוכן כי גברים משחרים לטרף בכל מקום.
    סגור
  • 4.
    זו כבר מכת מדינה
    קובי פרי 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה אנו חיים ...בהודו..?
    סגור
  • 3.
    ארץ אוכלת יושביה... (ל"ת)
    קובי פרי 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אין חינוך בבתי ספר.גדל פה דור ששותה וודקה מעשן סמים אונ
    מדינת חלם.נוער פושע. 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה בתי המשפט?מתי נשמע שמי שמואשם באונס קיבל 20 שנה בכלא?.מתי זה יקרה.גדל פה נוער פושע
    סגור
  • 1.
    לא מאמין
    ראיק 08/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא נראה לי שהיה פה אונס....מציע לחכות עם כל הקללות וההשפלות ישר מתנפלים על הגברים כאילו שכל הבנות נשמה מתוקה
    סגור