תקשורת ומדיה

"בגל השני - המטרות התקשורתיות של נתניהו השתנו לחלוטין"

מטרת העל של ראש הממשלה היא לנתק את הקשר בינו לבין הכישלון הניהולי סביב משבר הקורונה, שעולה לו בדימום מנדטים. כעת נתניהו מפחית את הופעותיו התקשורתיות למינימום ונותן לגמזו לעמוד בחזית ולהפוך לכליא הברק שלו
איציק אלרוב |  3
איציק אלרוב: "בנימין נתניהו שינה את האסטרטגיה התקשורתית בגל השני"
אי אפשר שלא לשים לב לכך שהאסטרטגיה התקשורתית של נתניהו סביב הגל השני של הקורונה הפוכה ב 180 מעלות לעומת התנהלותו בגל הראשון. כולנו זוכרים איך עם פרוץ הגל הראשון, הפציע ראש הממשלה אל תוך המסכים שלנו במסיבות עיתונאים דרמטיות שלוש פעמים בשבוע והסביר לכל אזרחי ישראל את גודל הסכנה שאנו עומדים בפניה, קרא לשמור על ההנחיות ובעיקר הוביל. נתן תחושה שהרכבת הדוהרת מונהגת בידי קטר מיומן.
מטבע הדברים, נדמה היה שעם פרוץ גל התחלואה וההדבקה השני, נתניהו שוב יקפוץ על המצלמות והמיקרופונים, יתווך לציבור את המידע ובעיקר יסביר מהי התכנית שלו לעצירת גל התחלואה ולשיקום הכלכלה המרוסקת. אך כל זה לא קורה. נתניהו פשוט נעלם מהזירה התקשורתית. למעט סרטונים מבוימים היטב, הוא לא מכנס מסיבות עיתונאים בנושא. משאיר את כל הבמה לפרויקטור הקורונה, הפרופ' רוני גמזו.
על מנת לנסות להבין את השינוי הרדיקלי באסטרטגיה התקשורתית של נתניהו סביב המשבר הזה, עלינו לחזור אל ימי חודש מרץ. הימים הם ימי פוסט בחירות, נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלת ימין כשמול זה גל התפרצות קורונה ראשון מתפתח בארץ. נתניהו רואה בקורונה הזדמנות ללחוץ את גנץ להסכים לממשלת אחדות בראשותו. אבל על מנת שגנץ יסכים למשהו שסירב במשך שתי מערכות הבחירות הקודמות, יש צורך לייצר דרמה ציבורית, להכשיר את הקרקע למהלך דרמטי שכזה.
כך, בזמן שכל המומחים יושבים באולפנים ומסבירים שעם הפעולות הנכונות, ישראל יכולה לנצח את הקורונה, נתניהו החל לכנס מסיבות עיתונאים תכופות בהם הוא מצייר לציבור תרחישים אפוקליפטיים. נוסף על כך, ב-23 במרץ מודלפת לתקשורת שיחה שנתניהו מקיים עם שרי הממשלה (הקודמת) בה מציג להם נתניהו מספר של מיליון נדבקים ועשרת אלפים מתים בתוך חודש (!). פרופ' ברבש יושב באולפן חדשות 12 ואומר בזמן אמת שהנתונים מוגזמים בצורה פראית, אך כל זה לא עוצר מסיבות העיתונאים הדרמטיות של נתניהו והמסר הסופי של אותן מסיבות עיתונאים הוא קריאה לגנץ להיכנס לממשלה בראשותו על מנת להילחם יחד במשבר. היעד של נתניהו מושג וב 17 במאי מושבעת ממשלת האחדות החדשה.
כעת, עם התפתחותו של גל התחלואה השני ולקראת הסגר המתקרב, המטרות התקשורתיות של נתניהו השתנו לחלוטין. מטרת העל שלו כעת היא לנתק את הקשר בינו לבין הכישלון הניהולי סביב משבר הקורונה. כישלון שעולה לו בדימום מנדטים שהגיע כבר למספר דו ספרתי בסקרים. זו הסיבה שהוא מפחית את הופעותיו התקשורתיות בנושא הקורונה למינימום האפשרי. כעת הוא נותן לפרופ' גמזו לעמוד בחזית ולהפוך לכליא הברק שלו, למי שיספוג את הזעם הציבורי, בזמן שהוא יתעסק בהסכם השלום עם איחוד האמירויות ומגדל הבורג' חליפה בדובאי. לא בטוח שזה יספיק לנתניהו כדי לנצח משבר בסדר גודל כזה, אבל מהן כבר האלטרנטיבות שלו? הוא תמיד היה יותר טוב בשיווק מאשר בניהול.
הכותב הוא איציק אלרוב, יועץ תקשורת ואסטרטגיה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מעניין.....
    עוז 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה יש לי הרגשה שהמצב הנוכחי של הקורונה די משמח את ביבי. כשביבי רצה לעשות משהו הוא שינס מותניו בגל ה1 ועשה והצליח ואילו בגל ה 2 התנהג כמו "אורח"ולא הפעיל ולא פעל. למה???כדי שנגיע למצב הנוכחי.
    סגור
  • 2.
    פעם דיבר על אירן אירן אירן היום מדבר על
    בילי 09/2020/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמירויות אמירויות אמירויות.
    סגור
  • 1.
    כאילו שלא ידענו
    גל 09/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהרגע שהוא מונה היה ברור שכל תפקידו הוא להיות שעיר לעזאזל לכשייכשל. ביבי תמיד ממנה אנשים גרועים לתפקיד כדי להפיל עליהם את אשמת הכשלון וכדי שלא יהיה מי שיצליח ויוכל לקחת קרדיט על הצלחתו. רק כשאלה אנשי צללים מאחורי הקלעים הוא יכול לקרוא "אני ואני", כאשר אין מי שיגיב לטענות האלו וייזכה לסיקור תקשורתי על אחריותו בנושא.
    סגור