תקשורת ומדיה

בעקבות תלונות עבר על פגיעה מינית בקטינות: עיתונאי הארץ התפטר; "לבי נשבר"

תחקיר שפורסם חשף עדויות של שש נשים הטוענות כי רועי צ'יקי ארד תקף אותן מינית בתחילת שנות ה-2000. העיתונאי כתב בפייסבוק: "כמי שחשב את עצמו מקדם נשים – אני חש ככישלון"

אנגלינה יוסים |  17
רועי צ'יקי ארד (צילום צילום מתוך עמוד היוטיוב סופרים קוראים)
העיתונאי רועי צ'יקי ארד השעה את עצמו מעבודתו ככתב בעיתון הארץ בעקבות תחקיר שמייחס לו תלונות עבר על פגיעה מינית בקטינות. ארד העלה פוסט לפייסבוק בו בישר על התחקיר והתפטר מעבודתו טרום פרסום התחקיר.
העיתונאית שרון פורר פרסמה היום (חמישי) ב"מקום הכי חם בגינהום",  את התחקיר בו נחשפו עדויות של שש נשים שטוענות כי ארד תקף אותן מינית אמר בתחילת שנות ה-2000, חלקן היו קטינות באותו זמן. בנוסף, הפסיק את ניהול העמותה שמפעילה את את כתב העת "מעין" עקב התלונות על הטרדות מיניות.
ארד כתב בפוסט בפייסבוק כי "אני רוצה לעדכן את חברותיי וחבריי כי מחר עומד להתפרסם עלי תחקיר של שרון שפורר ב'מקום הכי חם בגיהנום' עם אמירות קשות מאוד על מין עם קטינות בראשית האלפיים, כשהייתי בתחילת שנות העשרים שלי, ויחסים במצב שכרות לאחר מכן. בעקבות התחקיר, הודעתי למעסיקיי על הפסקה מיידית, לזמן בלתי מוגבל, של עבודתי בהארץ. כמו כן מצאתי מחליפה בניהול עמותת מעין שתפעיל את כתב העת בלעדיי".
העיתונאי טען שאינו זוכרת את הדברים המתוארים אך עדיין לוקח אחריות, "גם אם אני לא זוכר את הדברים המתוארים, לבי נשבר ויוצא אל הנשים שנשאו לפעמים שני עשורים שלמים תחושות עכורות כל כך בנוגע אלי. טוב שהמוגלה פרצה החוצה".
 

אני רוצה לעדכן את חברותיי וחבריי כי מחר עומד להתפרסם עלי תחקיר של שרון שפורר ב"מקום הכי חם בגיהנום" עם אמירות קשות מאוד...

פורסם על ידי ‏‎Roy Chicky Arad‎‏ ב- יום רביעי, 9 בספטמבר 2020
ארד מבין שאמירות שהתקבלו לפני 20 שנים, אינן מקובלות כיום עקב התפתחות המודעות של החברה, "אף שלא היה בי זדון, העיוורון הוא דבר לא פחות נורא. אני מתבייש בעצמי. גם אם הודות למאבק נחוש, היחס לנשים השתנה מהתקופה המתוארת במרבית האמירות בכתבה, למין הגברי ולי נותרה עוד עבודה רבה על עצמנו עד שנשים יוכלו לחיות בביטחון, בכבוד ובשוויון, וכדאי לציין יוזמות חיוניות לשמירה על מרחב בטוח לנשים בחיי הלילה כמו עמותת 'לילה טוב', שהלוואי והיו פועלים אז".
הוא ביקש סליחה בפוסט מ"כל אישה שהרגישה אי פעם שפגעתי בה. כמי שביקש להפוך את העולם לרע פחות ואף לטוב יותר, שחשב את עצמו כמקדם נשים ואפילו עומד בצד הנשים – אני חש ככישלון. כל מאבקיי הרושפים וכתבותיי החברתיות נראים לי כרגע כמו בדיחה גרועה מול הצער הגדול הזה".
את הפסקת עבודתו ככתב בעיתון הארץ הסביר בכך שזהו זמן ל"לנידוי-עצמי וחשבון-נפש"."ציבורית אבל גם אישית, לא אוכל להמשיך בעסקיי כרגיל כשעננה כהה כזו מרחפת על ראשי, נוגסת בנשמתי. איך אוכל עכשיו לפרסם שירים, להופיע בבגדים מצחיקים או לכתוב כתבות? למרבה הצער, אי אפשר לצעוד בזמן לאחור. כדי לא להישאר רק במילים יפות, אני לוקח עצירה מוחלטת לזמן בלתי מוגבל של כל פעילות", הוסיף בפוסט.
 
ארד סיכם את הפוסט הקשה: "אני מבקש מחבריי לכבד את הנשים בכתבה, כמו כן איני צריך לייקים ודברי תמיכה פומביים. לפעמים הרכנת ראש, הקשבה ושתיקה הן הדבר הנכון".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    הנה הן השיגו את זה - אני לגמרי
    אזרח 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדיש וחושב על גברים גרושים שמוכנסים לכלא על לא עוול. כל עוד זה המצב שום אמפתיה. כשמאימים על העם שלנו הגברי קודם נגן עליו. אנחנו במלחמה להזכירכן. "כרגיל בנוהל" גם נשמע משהו צבאי חחח וסליחה מהגבר הזה אבל הוא כן מקבל אצלי לייק גדול על ההצטמצמות לעיבוד. מקווה שתזכר שלא היה ואתה בסדר. גם אם לא אתה חייל גבר וצריך להגן עליך. אל תקטין תצמך מדי מול הנשים האלה.
    סגור
  • 14.
    בוא תזכר
    לא לפגיעה בנשים 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא זוכרת 'מרבית' המקרים.. אז מה כן אתה זוכר? הרבה מילים יפות כתבת,אולי תהיה הגבר הראשון ותודה באופן ספציפי במעשייך?
    סגור
  • 13.
    אהבתי את הפוסט שפרסם.
    שירה 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניכר שמצטער ומתחרט.
    סגור
  • 12.
    לכלא ומהר (ל"ת)
    א 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    התנצלות מלאה
    שלומי 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התנצלות כנה אין בה שום אבל...פשוט לוקח אחריות
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    מתרפס כמו שמאלן פחדן ומצחין
    גל 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והחלאות רק יקרעו אותו יותר בגלל זה . איכס
    סגור
  • 9.
    רחמנות
    ח.ב. 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך הוא איש השמאל . תרבות רעה . גורמי נזק ואחכ מייללים . גם אלה כיום בהלפור בעוד כמה שנים יבכו על מה שעשו לנתניהו כמו שהיום הם מפארים ומעריצים את בגין ושכחו מה שעשו לו יום יום עם הנפגנות. מנטליות חשוכה של השמאל.
    סגור
  • 8.
    כן הגיע הזמן להרכין ראש מול פשעי אונס!!!לגמרי!!! (ל"ת)
    שרל 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    האם הפנמיסיטיות השמלאניות יצאו להפגין (ל"ת)
    אייל 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    העץכי מזעזע זה תגןץובות התמיכה של כל מיני ידידות שלו אם (ל"ת)
    אריק 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    כרגיל
    ביבי 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנות קטינות מתחילות עם גבר תמים מציעות את עצמן לו כשהוא פותח את הדלת עבורן ואחרי 20 שנה מתלוננות שזה אונס. סליחה? זה גובל בחוצפה שמי שמתחילה איתי תתלונן עליי בשביל לקבל כסף. אם זה היה הפוך היו עושים לו לינץ'
    סגור
  • 4.
    המחלה קיימת
    אב 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בחלוף הזמן זה עדיין מזעזע לבצע עבירות מין עם קטינות זה שגילו את זה מאוחר יותר זה לא אומר שלא בצעת עבירות מין בזמן הזה פשוט לא נתפסת.הייתי מסווג אותך כפדופיל שצריך טיפול מיידי טפל בעצמך סוטה. הנערות האלה ישארו עם צלקת כל החיים
    סגור
  • 3.
    איך תמיד זה בעבר
    נו באמת 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה פתאום הפסיק ?
    סגור
  • 2.
    כבוד
    יפעת 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם עם כבוד עצמי,יושר,אמינות ולקיחת אחריות.אק בשל הרמות מידה האנושיות והאמת הפנימית צריך לפתוח דף חדש מה עוד שחלפו מעל עשרים שנה.חייו גם כך נהרסו.אל תחריבו את האדם שבו.די הגילויים חראטה וחוזר פרנסה שבוודאי יפגע בו קשות.יש מצבים של סליחה ומחילה ,בפרט בימים אלו ימי הסליחות והכפרות.
    סגור
  • 1.
    מה הקשר לשנות התשעים
    אמיר 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    7 0
    גם לפני 20 שנים זה לא היה מקובל או תקין לבעול קטינות. גם בתל אביב וגם בעפולה. אי אפשר לתלות את האשם בתקופה של שנות התשעים.
    סגור
  • נכון אבל אני חיל שאמור
    אזרח 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל לדאוג לעם שלי. והעם שלי זה גברים. כשנפסיק להיות מרוחים על כבישי החיים אשקול להתענין ולתת אמפתיה.
    סגור
  • גרוע מאוד,אבל לפחות לקח אחריות
    אלי 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שזה הרבה יותר ממה שאנשים אחרים עשו...
    סגור