דיגיטל וטק

עושים סוף לפריצות: קמפיין חדש לחיזוק ההגנה בפייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם

פפייסבוק ומערך הסייבר הלאומי במאמץ משותף לחסל את הסכנות הגדולות שמחכות ברשת: פריצות לרשתות החברתיות, לנתב הביתי, למצלמות הביתיות, לחשבונות המייל הפרטיים, לאחר ש-10,000 תלונות ודיווחים מאזרחים הגיעו במהלך השנה החולפת

כפיר אדר | 
רשתות חברתיות (צילום freepik)
במרכז המבצעי של מערך הסייבר הלאומי התקבלו בשנה האחרונה (בין ספטמבר 2019 עד ספטמבר 2020) לא פחות מ-10,000 דיווחים מאזרחים ומארגונים אשר חוו אירועי סייבר שונים כגון פריצה לרשתות החברתיות, לנתב הביתי, למצלמות הביתיות, לחשבונות המייל הפרטיים ועוד. מתוכם, כ-3,000 דיווחים על חטיפה של חשבון הוואטסאפ מאנשים שנפלו קורבן להונאה ומסרו קוד להאקר מתחזה.
במערך הסייבר הלאומי ובפייסבוק ממליצים לאנשים להפעיל אימות נוסף לסיסמה - אימות דו שלבי, שיצור אבטחה נוספת לחשבונות כמו פייסבוק, אינסטגרם או וואטסאפ המסייע בהגנה עליהם מפני ניסיונות פריצה. לאחר הגדרה זו, בעל החשבון יתבקש להזין קוד כניסה מיוחד, או לאשר באמצעות אפליקציית אימות, את ניסיון הכניסה לחשבון, רק כאשר מישהו מנסה לגשת אליו מדפדפן או ממכשיר נייד לא מזוהה.  
שבוע הגנת הסייבר מתקיים השנה לראשונה בישראל בין 25 ל-29 באוקטובר במטרה להגביר את המודעות הציבורית ולהניע את האזרחים להפעיל כלים בסיסיים להגנת סייבר. השבוע כולל קמפיין נרחב שתוכנן על ידי המערך תחת המוטו "כל מה שצריך זה עוד קצת חיזוק" ו"קחו דקה" לביצוע.
פעולות הגנת סייבר בסיסיות כגון אימות דו שלבי, עדכון תוכנה, החלפת סיסמה וגיבויים. בנוסף, השבוע יכלול אתר מקיף עם המלצות בכל התחומים להגנה על אזרחים, קמפיין נרחב שתוכנן על ידי המערך ושותפים בו יותר מ-120 גופים ציבוריים ופרטיים, בהם פייסבוק ישראל.

מעין שריג
, סמנכ"לית תקשורת פייסבוק ישראל, מסרה: "הבטיחות של אנשים על הפלטפורמות שלנו כל הזמן עומדת לנגד עיננו, ואנחנו משקיעים בכך מאמצים רבים. בשנים האחרונות שינינו מקצה לקצה את הגדרות האבטחה והפרטיות, הפכנו אותן לפשוטות ולנגישות יותר, הקפצנו תזכורות לאנשים לעדכון הגדרות האבטחה ובנינו קיצורי דרך להגדרות האבטחה והפרטיות החשובות ביותר. אנו מקווים שדרך הקמפיין המשותף נצליח להעלות את המודעות לחשיבות של אימות דו שלבי, שיש לו יכולת ממשית בסיוע לאנשים נגד פריצות לחשבונות שלהם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה