תקשורת ומדיה

הטור בניו יורק טיימס שגרם למאסטרקארד לצאת נגד אחד מאתרי המבוגרים הגדולים בעולם

ענקית הפיננסים החליטה שלא לעבוד מול אתר פורנהאפ בעקבות טור עיתונאי בו נטען כי אתר הפורנו מאפשר הפצה של סרטונים בהשתתפות קטינים. המשמעות: משתמשים לא יוכלו לשלם על שירות הפרימיום באמצעות מאסטרקארד
רועי בהריר-פרל | 
פורנהאב, מאסטרקארד (צילום pixabay ,unaplash)
תאגיד מאסטרקארד שוקל בימים אלה המשך קשריו עם Mindgeek - חברת האם של אתר הפורנו הפופולרי פורנהאב (Pornhub). זאת, לאור טור שפורסם בניו יורק טיימס, בו נטען שהאתר מפיץ סרטוני פורנו שמציגים התעללות בקטינים ואלימות שאינה בהסכמה.
ענקית הפיננסים והסליקה הודיעה אמש (שבת) כי היא לא מגלה סבלנות כלפי פעילות לא חוקית ברשת התשלומים שלה וכי היא עובדת בצמוד לרשויות החוק ולגופים כמו "המרכז הלאומי לקטינים נעדרים ומנוצלים" במטרה לנטר ולטרפד העברות כספים לא חוקיות. פורנהאב, מצדה, מכחישה שהיא מאפשרת את קיומם של סרטונים פורנוגרפיים בהשתתפות קטינים באתר. על פי הצהרתה של מאסטרקארד בעניין, אם החשדות יתבררו כנכונים, היא תבצע "פעולה מיידית".
הטור בניו יורק טיימס, עליו חתום העיתונאי והפובליציסט ניקולס קריסטוף, מתאר צפייה בסרטונים של תקיפות מיניות לכאורה ובסרטון שבו משתתפת נערה בת 14. קריסטוף הדגיש כי פורנהאב מאפשרת להוריד את הסרטונים הללו מהאתר שלה למכשירים פרטיים, כך שניתן להמשיך להפיצם בקלות גם לאחר הורדתם מהאתר.
הטור צבר במהרה תהודה ברשתות החברתיות, לרבות טוויטר, שם פרסם המשקיע האקטיביסט ביל אקמן ציוץ חריף הקורא לכל חברות כרטיסי האשראי "להפסיק לשתף פעולה עם פורנהאב עד שהנושא יוסדר".
התעצמות תעשיית הפורנו ברשת הביאה לפיצול בנושא בין גופי האשראי לבנקים, הנוקטים בגישה שמרנית יותר: עובדים בתעשייה זו אף טוענים שהבנקים סוגרים להם את החשבון ברגע שהם מגלים מהו תחום עיסוקם. גם גופי סליקה, תשלום ואשראי רבים - ביניהם פייפאל ואמריקן אקספרס מסרבים בתוקף לאפשר העברה של כספים דרך פורנהאב, כמו גם דרך אתרי פורנו נוספים.
מפורנהאב נמסר בתגובה: "אנחנו חוקרים את הטענות שהועלו בניו יורק טיימס ועובדים יחד עם מיינדגיק בניסיון להבין את המצב. זאת, בנוסף לצעדים אחרים שכבר נקטנו בהם. האתר מחויב, ללא פשרות, למלחמה בתוכן מהסוג הזה והוא נחשב למוביל בתעשייה בכל מה שקשור לזיהוי ולהסרה של תכנים לא חוקיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה