תקשורת ומדיה

כאן חדשות הכריזה על הזוכים בפרס הצטיינות עיתונאית ע"ש אילן רועה לשנת 2020

הפרס ניתן על שמו של כתב קול ישראל, שנהרג בעת מילוי תפקידו העיתונאי בשנת 1999 בלבנון. הזוכים בפרס השנה הם הכתב הפוליטי מיכאל שמש ו-מגיש המגזין אורן אהרוני
ארנולד נטייב |  4
אורן אהרוני ומיכאל שמש (צילום רונן אקרמן)
כאן חדשות הכריזה היום (רביעי), על הזוכים בפרס הצטיינות עיתונאית ע"ש אילן רועה לשנת 2020. הפרס על שמו של כתב קול ישראל, שנהרג בעת מילוי תפקידו העיתונאי בשנת 1999 בלבנון. הזוכים השנה בפרס הם הכתב הפוליטי מיכאל שמש וכתב דסק המגזין אורן אהרוני.
בנימוקי הבחירה של הזוכים מציינים ב'כאן חדשות' כי מיכאל שמש הכתב הפוליטי של כאן תאגיד השידור הצליח, למרות גילו הצעיר, להפוך לאחד העיתונאים הפוליטיים המשפיעים בישראל. בשנה החולפת היה אחראי לכמה מהחשיפות המשמעותיות בתאגיד והצליח לעמוד בתחרות מול כלל מתחריו בכלי התקשורת האחרים. 
על אורן אהרוני נכתב כי הוא אחד מכתבי המגזין והתחקיר הבולטים בארץ. תחקיריו וסדרות הכתבות שיצר הותירו חותם משמעותי והניבו הישגים עיתונאיים מרשימים. אורן תורם מניסיונו העשיר לעמיתיו באגף המגזין, מדריך ומלווה אותם בצעדיהם הראשונים. התנהלותו האישית, המקצועית ראויה לציון לשבח. 
הענקת הפרס היא מסורת ארוכת שנים שהחלה לאחר נפילתו של רועה במטרה לקדם מצויינות עיתונאית ולהנציח את זכרו. אילן רועה היה שנים רבות כתב הצפון ברשת ב' של קול ישראל, עד שנהרג במילוי תפקידו. ב-28.2.99 רכב שבו נסע עם צוות בראשות מפקד יחידת קישור ללבנון, תת-אלוף ארז גרשטיין, עלה על מטען צד בדרום-לבנון, הם ושני אנשי צוות נוספים נהרגו.
ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות אמר: "חטיבת החדשות מתכבדת להמשיך את מסורת הענקת הפרס על שמו אילן רועה במטרה לעודד מצוינות עיתונאית. אני שמח על ריבוי המועמדים ועל הבחירה במיכאל שמש ואורן אהרוני ומברך אותם".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אורן אהרוני עיתונאי מעולה.
    חרד 01/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    רהוט מעמיק ובגובה העיניים.
    סגור
  • 3.
    מיכאל שמש
    נורה 01/2021/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לצערי צודק בהחלט מגיב מספר 2 צרכן תקשורת. זוהי תעודת עניות לערוץ זה וחבל ששיקולים זרים ולא נכונים הביאו להחלטותיו אלו כי אחרת איך ניתן להסביר מתן פרס למי שמעולם לא נכנס לעובי הקורה ולא למד דבר וחצי דבר באופן אקדמי בתחום התקשורת והעיתונות. ולא רק זה, אין מנוס מלראות שיש פה נסיון לאפליה מתקנת ולהראות בצורה צבועה ובמקום הלא נכון כמה הם בכאן "בסדר" עם החרדים. חבל מאוד...מצביע על כמה הם "לא בסדר". בחירה במיכאל שמש לקבלת פרס מעידה יותר מכל על חוסר המקצועיות בערוץ זה.
    סגור
  • 2.
    מיכאל שמש חקיין. עיתונאי בגרוש! לא ראוי לפרס
    צרכן תקשורת 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מיכאל שמש חקיין. עיתונאי בגרוש! אני שומע אותו קבוע מדקלם את העיתונאים והכתבים הוותיקים, כמו קוף אחרי בן אדם. בעיקר מילים אקדמאיות גבוהות, ומשפטים שונים של יואב קרקובסקי / מואב ורדי / ירון דקל ואחרים. אצל מיכאל שמש הכל זה העתק הדבק. הוא גם זורם ומתלהם בקביעות כמו דג מת עם הגל של התקשורת העוינת נגד רה"מ בנימין נתניהו.
    סגור
  • 1.
    אורן אהרוני תותח. אין ספק. אבל שמש?
    מוטי 12/2020/30
    הגב לתגובה זו
    16 1
    על מה ולמה? אולי ניסו לקרוץ לחובשי כיפות.
    סגור