תקשורת ומדיה

"עלילת דם" מול "פורעי חוק": התקשורת הפכה ל'שופר' בדיווח על ניסיון הפריצה לבלפור?

אנשי שמאל וימין עם טענות סותרות לגבי הידיעה שעלתה בערוצי החדשות במהלך השבת על כך שמפגינים ניסו לפרוץ למעון ראש הממשלה, דבר שהביא להתערבות שב"כ. יאיר גולן: "יום כיפור לתקשורת", אסנת מארק: "אפשר לדמיין מה היה קורה לו הצליחו"
כפיר אדר |  6
החדשות 12, חדשות 13 (צילום מסך קשת 12, מסך רשת 13)
הדיווח בערוצי החדשות לפיו מפגינים ניסו לכאורה לפרוץ את המחסומים בבלפור והדבר הביא לכך שהשב"כ נאלץ לפנות את בני הזוג נתניהו לחדר צדדי גרר התנגדות רבה מאוד מצד המפגינים ובכירי השמאל, אבל עורר זעם גדול ועקיצות מצד עיתונאי ואנשי הימין הבולטים.
חבר הכנסת יאיר גולן צייץ: "אתמול אולפן שישי נראה פחות כמו ערוץ חדשות ויותר הליכודtv. בשלושת ערוצי החדשות פורסמה עלילת דם נבזית ושקרית כנגד מחאת בלפור. הנאשם מבלפור טען שהוא נאלץ ״להיכנס לבונקר ״ לאחר שמפגינים איימו לפרוץ בית ראש הממשלה. מוזר מאוד שידיעה כזו תוזמנה ופורסמה יומיים לאחר הפריצה לקפיטול, מוזר מאוד שלא שמענו על כך כלום לפני שבוע- הסיבה היא שזה פשוט לא קרה. ראשית, מפגיני בלפור לא פרצו ולא ניסו לפרוץ לבלפור בשום שלב- מדובר בשקר. שנית, אין שום הוכחה או עדות לכך שנתניהו נכנס לבונקר".
 
עוד הוסיף: "השב״כ שהוא הגורם האובייקטיבי היחיד שיכול לאמת את הידיעה הזו והוא אינו יכול להגיב. רשתות התקשורת פרסמו כלשונה הודעה לתקשורת שיצאה מבלפור. אף עיתונאי לא טרח לאמת אותה ואף עיתונאי לא שאל איך יכול להיות שידיעה כזו מתפרסמת יומיים אחרי המראות שראינו בקונגרס בארה״ב. האם ערוצי התקשורת שלנו הפכו לשופרות של נתניהו? האם הם התחילו לפרסם ידיעות שיוצאות מטופז לוק מבלי לאמת אותן? לאן הגענו? יום כיפור של התקשורת".
עיתונאית 'הארץ' נועה לנדאו האשימה: "שלושת ערוצי הטלוויזיה הישראלים בשפרור מתוזמן כעת של סיפור מהשבוע שעבר (!) שכל מטרתו להקביל בין תומכי טראמפ והמפגינים בבלפור בהיפוך מדהים של היוצרות והמהות. אתם מבינים, בעולמו של ביבי - *הוא הקפיטול*, ולמרות שוויכוח על העובדות הוא מיותר אל מול תעמולת ה-firehosing (גגלו ותהנו) - מציעה לכולם לצפות באמת במו עיניהם. חומת ברלין חצצה בין בית רה״מ למפגינים".
 
לעומת זאת, מגיש גלי ישראל יותם זמרי צייץ: "מפגיני בלפור זה כזה: "נשתלט על הבסטיליה!!!! נטיל מצור על בלפור!!! אנחנו המהפכה!!!! תביאו לפידים!!!!! אנחנו משוגעים!!!!! התעסקתם עם הדור הלא נכון!!!!!!" תקשורת: מפגיני בלפור פרצו מחסום "איזו האשמה זדונית ומופרכת אנחנו חמודים ודובוני אכפת לי"".
 
חברת הכנסת אסנת מארק הוסיפה בדף הטוויטר שלה: "כשרוממות הדמוקרטיה ושלטון החוק בגרונם, פורצים עשרות פורעי חוק מסוכנים את הגדרות של מעון ראש הממשלה. אפשר רק לדמיין מה היה קורה אם הם היו מצליחים לפרוץ למעון ולהזדעזע!".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    התקשורת מחפשת רק רייטינג
    נאדר 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמיד התקשורת ובמיוחד ערוצי הטלוויסיה היו ימניים. ותמיד ירדו על המרכז והשמאל שלא יטעו אותכם אנשי הנאשם מבלפור. בכיר המשטרה הכחיש שקרה דבר כזה וזה הכל שקר אחד גגול. ושהגבאת אסנת מארק תלך לטפל בבן שלה ותלמד אותו לכבד שוטרים או שהוא הכפיל של נתניהו הבן?
    סגור
  • 4.
    מה שקורה בארה״ב הוא פרומו למה שכנופיות רקובי הsmall עלו
    ביידן 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 8
    לים לעשות
    סגור
  • סרק
    משה 01/2021/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סרק סרק סרק. זה תוצר ההסתה של הימין. רבין, להזכירך!
    סגור
  • 3.
    ההתגייסות של התקשורת לגמד את ההתקפה, הכי צפוי! (ל"ת)
    זיו 01/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 2.
    ביבי, כמו טראמפ, הוא איום מחריד על הדמוקרטיה
    ביטון 01/2021/09
    הגב לתגובה זו
    19 0
    כל מהלך הוא בצל המשפט והאינטרסט האישי. עדר הביביסטים, תתעוררו! תראו לאן האיש הזה לוקח אותנו. מה תגידו כשיקרה הגרוע מכל? איך תתמודדו עם מצפונכם?
    סגור
  • 1.
    איך היה ברור שתתדייסו להשתיק את סיפור האלימות של המפגינ
    כל כך צפוי 01/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 7
    ועוד לשתף פעולה עם גדול המסיתים , איש השקר והעלילות יאיר גולן
    סגור