תקשורת ומדיה

הסרת האפליקציה, השמחה לאיד וההאשמות הקשות: מנכ"ל פרלר נגד מנכ"ל טוויטר

בצל סערת חסימת הנשיא האמריקאי טראמפ ברשתות החברתיות, מחה מנכ"ל פרלר, ג'ון מאץ נגד ג'ק דורסי, שהביע את סיפוקו מהסרתה של הפלטפורמה החברתית, לאחר שהואשמה על ידי אפל ב"אי מניעת שיח מסית". חילופי עקיצות, טענות לדורסנות וסכסוך שככל הנראה נמצא רק בתחילתו

כפיר אדר |  3
ג'ון מאץ, ג'ק דורסי (צילום מסך fox news, ויקיפדיה)
המנהלים הראשיים של פרלר וטוויטר הגיעו לנקודת שיא בסכסוך ביניהם, כשכל אחד מהם פרסם ברשת משלו אודות האיסור של אפל על השימוש בפרלר בגין אי הסרת תכנים המקדמים אלימות.
מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי פרסם תמונה של הגרפים המובילים ב-App Store. לפני האיסור, כאשר פרלר הייתה האפליקציה שהורדה יותר על ידי המשתמשים, אך בערב שבת התמונה הזו כבר השתנתה לחלוטין. דורסי גם הוסיף אימוג'י של לב.
בפרלר, המנכ"ל ג'ון מאץ הגיב על ידי פרסום צילום מסך של הציוץ של דורסי והוספת תגובה משלו: "כן, היינו מספר אחד עד שהמולת הזעם החדשותית המזויפת בטוויטר והחברים שלך נגד תחרות הלכו אחרינו", כתב מאץ. הוא הוסיף: "זה ממש חמוד".
 
כאמור, פרלר, שהפכה לבית חדש למספר גדול של שמרניים וימניים, נאסר להורדה מחנויות האפליקציות המנוהלות על ידי אפל וגוגל. שתי החברות אמרו כי האפליקציה לא עשתה מספיק בכדי למתן שיחות הסתה. "אין שינוי בלי שפיכת דמים!" כתב משתמש של פרלר כאשר ההמון של תומכי טראמפ הסתער על הקפיטול ביום רביעי.
 
גוגל אסרה על כך ביום שישי, כשמאץ אמר כי זו: "דרך איומה להתמודד עם זה". אפל עקבה אחריה באיסור משלה ביום שבת, לאחר שנתנה לאפליקציה יום לעדכון מאמצי ההתמתנות שלה. "פרלר לא נקטה באמצעים נאותים כדי להתמודד עם התפשטות האיומים הללו על ביטחונם של אנשים", נמסר מאפל.
משתמשים בולטים בפרלר אמרו כי מדובר בסוג של צנזורה. "אפל וגוגל הסירו כעת את אפליקציית פארלר. ברוכים הבאים לצנזורה פוליטית! הפיצו את הבשורה כדי שעמיתייך האמריקנים יידעו על כך", כתב המשתמש דווין נונס מאוחר במוצאי שבת. משתמש נוסף בשם קן באק כתב כי: "הקונגרס צריך לפעול נגד גוגל, פייסבוק, טוויטר ואפל. "ביג טק ניצלה לרעה את כוחה המונופוליסטי ועסקה בצנזורה".
מאץ אמר כי חברות הטכנולוגיה פועלות יחד בכדי לסגור את פרלר. "אנחנו הדבר הכי קרוב לתחרות שראו פייסבוק או טוויטר מזה שנים רבות. אני מאמין שאמזון, גוגל, אפל עבדו יחד כדי לוודא שאין להם תחרות", סיכם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דוגמא לדיקטטורה של השמאל
    ארהב המנוונת 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עלובים
    סגור
  • 2.
    חופש ביטוי מעל הכל! ( גם להכפיש יהודים?) תודה, גבלס (ל"ת)
    גבלס 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    אמריקה תתמוטט בלי חופש ביטוי
    יהודי 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענקיות הטכנולוגיה = מאפיה
    סגור