תקשורת ומדיה

כ"ץ נגד טרנר: כל מה שצריך לדעת על קרב האדירים במשרד האוצר, לקראת התחקיר שישודר הערב

 "השתקה כוללת" או "גרמה מבוכה בדיונים"? התכנית "עובדה" (קשת 12) מבטיחה לחשוף את מה שהתחולל מאחורי הקלעים במשרד האוצר, ערב התפטרות המנכ"לית טרנר והממונה על התקציבים שאול מרידור. הכירו את השחקנים הראשיים
מערכת ice |  7
קרן טרנר, ישראל כ"ץ, שאול מרידור (צילום פלאש 90, פייסבוק/ישראל כץ, שאול מרידור)
נתחיל בשורה התחתונה: יהיה חם הערב בקרב על משרד האוצר, או ליתר דיוק - במה שהיה משרד האוצר. בצד אחד של הזירה, הבכירים המתפטרים - קרן טרנר-אייל, מנכ"לית המשרד לשעבר ושאול מרידור, ראש אגף התקציבים הפורש. בצד השני, שר האוצר ישראל כ"ץ, פוליטיקאי מנוסה שלא חושש מעימותים, עד כדי כך שכבר הקדים לשגר מכת מנע לעבר טרנר, באומרו: "חבל שנגררה אחרי מרידור".
את הדברים השמיע כ"ץ בריאיון ל- Ynet, והוסיף על מי שמינה למנכ"לית: "היא הפכה ללא רלוונטית וגרמה מבוכה בדיונים, מרידור הוא היחיד שגרמתי לו לעזוב, חבל שטרנר נגררה".
מקורות פיקטיביים
כזכור הפרשה החלה בחודש אוקטובר, עת בהפרש קצר של זמן עזבו שני הבכירים את תפקידיהם באוצר. מרידור ייצג קו בוטה יותר, כאשר כתב במכתב ההתפטרות, שנועד גם לעיני התקשורת: "השר עושה דברים שלא יעשו" והוסיף, בפניה חמורה לכ"ץ: "ניסית לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקה תקציבים נוספים".
טרנר, שמונתה על ידי כ"ץ לתפקיד מנכ"לית האוצר, הייתה צנועה יותר בביקורתה על מי שנחשב לפטרונה, ובאמצעות מקורביה טענה כי נתקלה בהשתקה כוללת של הפקידים על ידי הפוליטיקאים, באופן שגרם לשיתוק כללי במשרד. הערב ב"עובדה" היא תאמר, דברים נחרצים הרבה יותר.
טרנר היא בעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים. את דרכה באוצר החלה כבר בשנת 2004 ובשנת 2011 הפכה לסמנכ"לית במשרד התחבורה. ישראל כ"ץ היה זה שמינה אותה, ב-2016, לתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה, ובכך הייתה לאישה הראשונה שכיהנה בתפקיד זה. משמונה כ"ץ לשר האוצר בממשלת החירום שכוננה במאי 2020, העריכו רבים כי טרנר-איילך תהיה "הרכש" הראשון שלו, ואכן ביוני 2020, היא מונתה למנכ"לית משרד האוצר, במקומו של שי באב"ד שהיה המנכ"ל בימי כחלון.
שאלה של משילות
שאול מרידור הוא בנם של השר לשעבר דן מרידור והכלכלנית ליאורה מרידור. הוא החל את דרכו בשירות הציבורי בשנת 2002 וב-2015 הפך למנכ"ל משרד האנרגיה, תחת השר יובל שטייניץ, אחרי שמילא שורה של תפקידים בוועדות שטיפלו בנושא משק הגז. בשנת 2017 מונה על ידי שר האוצר דאז, משה כחלון, לתפקיד ראש אגף תקציבים באוצר, תפקיד בו החזיק עד להתפטרותו המתוקשרת לפני מספר חודשים.
התפטרותם של השניים, מעבר למישור הפרסונלי של היחסים ביניהם לבין השר כ"ץ, הפכה מהר מאוד למחלוקת סביב הגדרת המושג "משילות": האם נבחרי הציבור הם שמתווים את המדיניות והפקידות מוכרחה להתיישר על פיה, או - האם הפקידים, הגם שאינם נבחרי ציבור, הם משרתי ציבור, שיש להגן על עצמאותם מפני גחמות פוליטיות ולא תמיד ענייניות של הנבחרים?
סביר להניח שגם תוכנית "עובדה" הערב לא תפתור את הסוגיה. מה שכן, הוצאת הכביסה המלוכלכת של משרד האוצר אל הפריים-טיים הטלוויזיוני, תהיה גם תהיה.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    השר הזה הרס את צי הסוחר הישראלי יהרוס את הכלכלה ואת ביב
    יוסי 01/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השר הנכשל הזה. הרס את הספנות ובגללו אין למדינת ישראל צי סוחר האיש הזה פגע בביטחון המדינה. הוא גם יהרוס את הכלכלה. השר הזה נהנה מתקשורת ועיתונות אוהדת במשך שנים...... עכשיו האמת יצאת לאור...איך שהאיש הנכשל הזה מתנהל
    סגור
  • 5.
    התגובה של כץ, אמל''קתי לכם
    יובל 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "קידמתי אותה כי היא אני פמיניסט גדול ומאמין בקידום נשים, אבל לצערי היא היתה חסרת בטחון ומביכה ובעלה החליט לעצור את הפארסה הזו. החזרתי אותה לאבא שלה והוא הזדכה על הגמלים ששילמנו מקופת המדינה."
    סגור
  • 4.
    כ"ץ הרס את משרד האוצר!
    אני 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביביזיון!!!
    סגור
  • 3.
    הליכוד חייב להיעלם כדי לנקות את האורוות
    משה 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זוכרים שהיתה מפלגת העבודה שהשתלטה על כל התפקידים במדינה והזחיחות של המנהיגות שלה הביאה לאסון מלחמת יום הכיפורים? והתוצאה עם ישראל קם ואמר את דברו והעיף אותם ולמעשה אין להם זכר. זה מה שהולך להיות עם הליכוד, גם הם מתנהגים כאילו המדינה ואזרחיה נועדו לשרת אותם, אז הלו טעיתם, הרסתם, הישחתטם כל חלקה טובה, יש איס וסביבו חבורה בגובה דשא, חנפנים, לקקנים מלחכי פנכה, וחלקם מתנהגים ביוהרה כאילו החכמה יוצאת להם מכל החורים, יאללה עופו הביתה
    סגור
  • 2.
    העצמאים שמחים מאוד שמרידור נעלם
    עצמאי לא אוהב מרידור 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מרידור שמרוויח עשרות אלפי שקלים בחודש ומעולם לא היה עצמאי פתח את הפה שלו עלינו העצמאים. לעולם לא נשכח לו את האמירות המטופשות והאומללות. רק עובדה יכולה לקחת פח מרידור ולהביא אותו לפריים. מחר הוא ילך כמו קודמיו וכמו אביו לאוליגרכים ולהון הגדול. מרידור לך הביתה !! לך
    סגור
  • 1.
    די לסחטנות! לצאת לחופשת לידה ולהתפטר ברגע שיש קצת עבודה
    מנכל חברה פרטית 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יש עובדות שיוצאות לחופשת לידה וחוזרות ועובדות מכל הלב בשיא המרץ ויש מומחיות לעוקץ שמגיעות לחופשת לידה ואחר כךברגע שמקבלות קצת עבודה מתפטרות בתירוצים מגומגמים והעיקר צוחקות כל הדרך אל הבנק. כאשר שיטת העוקץ הזאת הופכת לתופעה - על הציבור לדרוש את הכסף בחזרה!! ששיטת העוקץ הזאת נעשית ע"י עובדות ציבור
    סגור
  • בעת הקורונה הרבה בכירים התפטרו ברגע שקצת היה עומס עבודה
    ולא רק לשבת להתבטל 01/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הרבה בכירים התפטרו בעת הקורונה ברגע שראו שיש קצת עבודה ולא לשבת לאכול בורקס כל היום ולפטפט. כאן השערוריה היא לעקוץ את הקופה הציבורית ולהתפטר פעמיים משני משרדים כי אין חשק לעבוד ולנסות להאשים את כל העולם ואשתו במקום להודות שברגע שיש קצת עומס עבודה...מעדיפים לשבת בבית והכסף ימשיך לזרום לבנק.
    סגור