תקשורת ומדיה

"מוציאה הודעות כזב, ומאשימה את הקורבן": העיתונאים מהמגזר הערבי נוטשים את המשטרה

עיתונאים מהמגזר הערבי הודיעו כי הם יוצאים מכל קבוצות דוברות המשטרה בהם הם חברים, בעקבות האירועים האחרונים בטמרה: "החלטתנו זו הינה צעד מחאה על הודעות המשטרה השונות והמשונות"
ארנולד נטייב |  3
משטרת ישראל (צילום דוברות משטרת ישראל)
העיתונאים מהמגזר הערבי הודיעו הערב (שלישי), כי הם יוצאים באקט מחאתי, מכל קבוצות דוברות המשטרה בהם הם חברים, בעקבות האירועים האחרונים בטמרה: "אנו העיתונאים הערבים, כתבי השטח, עורכים ובעלי טורי דעה בכלי תקשורת שונים ומגוונים, ארציים ומקומיים, מודיעים בזאת על עזיבה קבוצתית מחאתית מכלל קבוצות הדוברות של המשטרה בשפות העברית והערבית".
בהודעה שנמסרה הם כתבו: "החלטתנו זו הינה צעד מחאה על הודעות המשטרה השונות והמשונות, המאשימות באופן עקבי את הקורבן, את הציבור הערבי, אליו אנו שייכים. הגיעה העת להשמיע את מחאתנו וצעקתנו כאנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל, ולגנות באותה עת, את חוסר המעש של המשטרה במניעת האלימות הגואה, ואת הרצח והפשע המאורגן בחברה הערבית, כאשר משטרת ישראל ממשיכה במדיניותיה התוקפנית כלפי הציבור הערבי, והאשמת הקורבן". 
"המקרה האחרון והחמור ביותר שהתרחש בעיר טמרה ובעקבותיו נרצח הסטודנט אחמד חג'אזי, היה הקש ששבר את גב הגמל. המשטרה, ובכל מקרה שבו מתרחש עימות כלשהו בין שוטרים לבין אזרחים מהציבור הערבי, ממהרת להוציא הודעות אינן מדויקות, הודעות של אשמה וכזב, המאשימות באופן עקבי את הקורבן, בטרם בדקה ובטרם חקרה".
עוד אמרו: "זה מוכיח ומעיד כי משטרת ישראל ממשיכה בתפיסתה הביטחונית והחשדנית כלפי כל אזרח ערבי במדינה, ואינה מתייחסת אלינו כאזרחים שווים. על פי כך, מצאנו לנכון, לעזוב את הקבוצות שאתם מנהלים ולהפסיק לקבל את ההודעות שאתם מעבירים לנו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מייבבים שאין משטרה בישובים וכשהיא פועלת - שוב מתלוננים
    הרצל ביטון 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אף אחד במשטרה לא כיוון לתוצאה הזו, אבל היא נבעה מפעילות שלה נגד הפשיעה הערבית. מצער? בטוח. טראגי? ללא ספק... אבל מה אתם רוצים? שהשוטרים יפסיקו לפעול? עם כל הצער, בכל העולם נהרגו בשוגג קורבנות חפים מפשע עקב חילופי איש עם פושעים. מה האלטרנטיבה שלכם? לא לפעול? אין מה להגיד, אתם פשוט חבורה של כפויי טובה ואתם עוד עלאק 'עיתונאים'.
    סגור
  • 2.
    אם רוצים למגר אלימות בכל מגזר שהוא, חייבים לבנות אמון
    יהודית ודמוקרטית 02/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסת"ח ופרטץ' לא פותרים בעיות, רק מגדילים אותן. לכל אלה שחיי ערבים אינם נחשבים בעיניהם - כל דם הוא אדום ואם נשפח דם אזרחים ערבים, בסופו של דבר יישפך גם דם אזרחים יהודים. זליגה של אלימות היא בלתי נמנעת
    סגור
  • 1.
    נו, שויין.
    אברי דן 02/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש דבר כזה עיתונות במגזר הערבי? מי קורא אותם בכלל.
    סגור