תקשורת ומדיה

פארלר חוזרת לאוויר: הרשת הימנית-קיצונית מצאה שרת שהסכים לאכלס אותה

הרשת החברתית המזוהה עם תומכי טראמפ הייתה מושבתת במשך חודש לאחר ששירות הענן של אמזון הפסיק לתמוך בה וחנויות האפליקציות הסירו אותה. על פי דיווחים, השרת החדש שלה, שהעז לפעול בניגוד לצו הביג-טק, הוא SkySilk
רועי בהריר-פרל | 
פרלר (צילום Pixabay)
הרשת החברתית המזוהה עם הימין הרדיקלי בארצות הברית ובעיקר עם תומכי הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ חוזרת לפעילות כחודש לאחר שאולצה לרדת מהרשת בעקבות פוסטים משלהבים ומסיתים שפורסמו שם בנוגע למהומות בגבעת הקאפיטול.
פארלר - סוג של חלופה לטוויטר - הוקמה בשנת 2018 על ידי ארבעה היי-טקסיטים המשתייכים לצד הרפובליקני של המפה הפוליטית בארצות הברית ומאז עשהת לעצמה שם של מקלט חם עבור תוכן גזעני ומסרים ימניים קיצוניים. בחודש שעבר החליטה אמזון להפסיק את התקשורת של פארלר עם שרתי הענן Amazin Web Serviced, עליהם פעלה הרשת עד אז - מה שהביא בפועל לירידתה מהאוויר ולספקולציות בנוגע להמשך קיומה.
פארלר לא ציינה בעצמה מהו שירות הענן החדש שעליו היא החלה לפעול, אבל דיווחה כי האתר החדש בנוי על "טכנולוגייה עצמאית ובת קיימא שתפקודה מנותק מהביג-טק" - כלומר, היא לא נתמכת בידי ענקית כלשהי מעמק הסיליקון. כזכור, זמן קצר לאחר המהומות בגבעת הקאפיטול, שקושרו באופן ישיר לתכנים שהעלו תומכי טראמפ לפארלר, פוטר מנכ"ל הרשת ג'ון מאצה על ידי חברי הדירקטוריון, שהתנגדו לדרך שבה הוא פעל מול שרתי הענן של אמזון ובעיקר להתעקשות שלו להעמיד את חופש הביטוי לפני הסכנות שבהסתה - גם אם חופש הביטוי הזה כולל קריאות לאלימות והפצה של קונספירציות ושל טענות שווא בנוגע לחוקיות תוצאות הבחירות. מאז, מחליף אותו מארק מקלר, שהיה אחד ממתנגדיו הבולטים.
על פי פרסום של המגזין NPR, השרת החדש שמאכלס את פארלר הוא SkySilk - חברה הממוקמת בלוס אנג'לס - אבל הדיווח עדיין לא אומת על ידי החברה עצמה, שבינתיים שומרת על שקט תעשייתי ולא במקרה: החרם על פארלר - אליו הצטרפו כבר בשלבים המוקדמים חנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל, שהסירו את יישומון פארלר ממדפיהן - חזק וגורף במיוחד. חברות שיבחרו שלא ליישר עמו קו עלולות למצוא את עצמן תחת אש השיימינג ולאבד לקוחות רבים.
מאידך, מבחינתם של משתמשי של פארלר, כמו גם מבחינת המנהיג שלהם דונלד טראמפ, מציאת בית חדש וחזרה לאוויר היא ניצחון קטן לאחר ההפסד בבחירות וניסיון ההדחה שבינתיים לא צולח. בהחלט ייתכן שמדובר במקרה של "מה שלא הורג מחשל" ושפארלר, שזכתה במנת פרסום הגונה בחודשים האחרונים, תצא מהסיפור חזקה וגדולה יותר. ימים יגידו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה