תקשורת ומדיה

"לפיד הוא כזב, הוא אופציה רעה מאוד כי הוא פייק"

העיתונאי שי גולדן טוען: "הוא הוכיח את עצמו כפוליטיקאי לא רע בכלל, האיש למד לשחק את המשחק, אבל מפה ועד להוביל אינני רואה שום דרך בה הוא אי פעם יהיה שם, הוא אופציה אומללה. רעה מאוד, הפרסונה של יאיר לפיד מבוססת על זיוף, שחקן מצוין"
כפיר אדר |  23
יאיר לפיד (צילום באדיבות כאן 11)
האם יאיר לפיד הוא בכל זאת אופציה אפשרית לראשות הממשלה עבור אלו התומכים בראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו? שי גולדן הסביר בפייסבוק שלו את ההיבטים האפשריים בניצחון של יש עתיד במרוץ להרכבת קואליציה.
"תראו, אני מוכרח להגיד שדעתי על יאיר לפיד השתפרה לעומת דעתי עליו בראשית דרכו כפוליטיקאי", הודה תחילה גולדן. "הוא הוכיח את עצמו כפוליטיקאי לא רע בכלל, בעל חושים טובים; הוא קמפיינר מצוין. אחד הטובים בשטח; נח לו וטבעי לו מול מצלמה; והוא מצליח להחזיק מפלגה כבר שמונה שנים ביד רמה, בלי אף ניסיון התמרדות פנימי של ממש. אפילו כשחברו הטוב ויועצו הקרוב, עפר שלח, העדיף להתאבד פוליטית ובלבד שלא להמשיך עם לפיד, זה עבר ללפיד בשקט. לזכותו נאמר, האיש למד לשחק את המשחק".
"אבל מפה ועד להוביל, להנהיג את עם ישראל, להוליך אותנו אסטרטגית לעבר יעדי ההווה ואתגרי העתיד, תוך ראייה של התמונה הגדולה והגדולה יותר (של כל העם היהודי!); לקבל החלטות בזמן חירום ומשבר עמוק; לשדר ידענות ובקיאות לדרגים המקצועיים הכי גבוהים בישיבות מקצועיות; לדעת מתי היועצים מבלשטים אותו ומנהלים אותו ומתי הם משיאים לו עצה טובה; לענות לטלפון לפוטין בשתיים בלילה, אחרי תקרית בה חיל האוויר הפיל מטוס רוסי; לקבל שיחת טלפון נזעמת מביידן, אם העזת לעמוד על זכותה של ישראל להיות לא סמרטוט; לשבת בבור בקרייה כשחיזבאללה מפגיזים טילים במאות על יעדים אזרחיים וחמאס שולח מחבלים ממנהרות; למצוא פתרונות בזק למצבי חירום קיצוניים ולהוביל את ישראל הרבה לפני כל שאר העולם - ובכן, לפיד לא שם. וחוששני שאינני רואה שום דרך בה הוא אי פעם יהיה שם". 
"יכול להיות שאני טועה וארבע שנות כהונה יהפכו אותו לצ׳רצ׳יל. הכל יכול להיות. אבל האם אני מוכן להמר על עתיד הפרוייקט הציוני? האם אני מוכן להמר על עתיד עם ישראל ומדינת ישראל בסיכוי שלפיד יגדל להיות ענק? אז זהו, שלא. תקרת הזכוכית של לפיד היא זו הנוכחית: מועמד לראשות הממשלה. השילוב בין הפאסאדה המהוקצעת, אבל מאוד ריקה ואוורירית שלו, לבין המיומנות הפוליטית שצבר, עלולים לגרום למישהו לחשוב שאולי-אולי הוא אופציה לא כזאת רעה. אבל הוא אופציה אומללה. רעה מאוד". 
"הוא אופציה רעה מאוד כי הוא פייק. הפרסונה של יאיר לפיד מבוססת על זיוף, על העמדת פנים, על גילום דמות. לפיד הוא שחקן מצוין. לעיני צופים לא מיומנים, הוא עלול להיתפס משכנע. עד כדי כך מונחת עליו החליפה טוב. אבל לצופים ערניים ומיומנים יותר הדברים ברורים יותר: לפיד הוא פיקציה. הוא דמות שהוא המציא. פרסונה של פוליטיקאי נשוא פנים וממלכתי. באותה מידה הוא היה יכול לגלם גם מנהל מחלקה בבית חולים. יש לו את המראה. אין לו את הכישורים". 
"לפיד הוא כזב. אין לו אידיאולוגיה, להוציא זיקה למורשת שנאת החרדים של אביו. הוא לא שמאל. ובטח לא ימין. הוא מכנה עצמו ״מרכז״, כי במרכז אפשר גם וגם. גם לדבר הרבה וגם לא לומר כלום, וגם להיות בטוח שאמרת הרבה דברים חשובים. זו גאונותו של המרכז - אפס מחוייבות, אפס עקביות, גם וגם וגם. אכול ככל יכולתך, ממה שבא לך. שנאמר: פחות מתחבר לז׳אנר הזה. האם לפיד ערוך לאתגרים ההיסטוריים האדירים שישראל ניצבת בפניהם בזירה הגיאו-פוליטית? אפילו גדולי תומכיו לא סבורים כך. האם הוא מסוגל לנהל ביעילות משבר בסדר הגודל של הקורונה? אפילו גדולי תומכיו לא סבורים כך. והרשימה ארוכה בהרבה". 
"אני שומע הרבה אנשים שאומרים ״הוא ילמד. הוא יקיף את עצמו ביועצים טובים. עד שילמד״. אז א.: אין לו זמן למידה. העקומה בישראל של היום התקצרה לאפס. ב. גם אם ילמד - אין לו יכולות אינטלקטואליות או אישיותיות לעמוד באתגרים בהיקפים הפסיכיים האלה. האיש לא כשיר לעמוד מול ההיסטוריה ולהישיר לה מבט בעיניים. אסור לעשות צחוק מעצמנו. צריך להיות רציניים. ג. האם הוא מסוגל להיות קולה ופניה של ישראל מבפנים ומבחוץ? לא. התשובה היא לא. ד. האם אלה הפנים שאנו רוצים לישראל, בפנים ובחוץ? לא ולא. בשום פנים ואופן לא. לא. פשוט לא".
תגובות לכתבה(23):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    גולדן הוא הפייק הכי גדול
    שחר 03/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שמצביע נתניהו, לא מאמין למילה של גולדן. הכל אינטרסים.
    סגור
  • 16.
    כל מילה זהב, שאפו שי גולדן.
    כלכלן מנוסה 03/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהיה שר אוצר כמעט המיט עלינו אסון כלכלי עם התוכנית האיומה אך הפופוליטית של מעמ אפס. וזאת אני אומר בפאן הכלכלי פרופר שאני מבין בו היטב. מזל שבדקה ה90 ביבי עצר את מהלך העיוועים הזה. האיש חלול ולא מבין שום נושא מורכב באופן עמוק. רק שחקן ויחצן חלול. עצוב שיש מי שלוקחים אותו ברצינות. גילוי נאות - אני איש ימין אבל מעריך ומוקיר אנשי שמאל רבים רציניים ומעמיקים. וכאמור לפיד רחוק מכך.
    סגור
  • 15.
    מעניין אם בטראמפ תמכת... ומי שלקח שיעורי משחק זה ביבי. (ל"ת)
    גל 03/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    עוד מתפכח ואבדנו... (ל"ת)
    אחת 03/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 13.
    פרשנות
    ישראל 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אני מת מפחד אם חס וחלילה יאיר לפיד באיזה שהיא קונסטלציה ירכיב ממשלה שבראשה הוא עומד .
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    גדעון לוי:'רק לא ביבי', בעצם בא לחפות על ריקנות השמאל (ל"ת)
    בדיוק 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 11.
    אז..
    משה 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אז שי גולדן אמר. מי זה?
    סגור
  • 10.
    מי זה שי גולדין? מה הוא עשה בחיים? (ל"ת)
    ערן 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מה לפיד עשה (ל"ת)
    מממ 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 9.
    איך מוקיון,לפיד,ללא ידע בסיסי בכלכלה בטחון ינהל מדינה?
    רק מנהיג מבריק ביבי 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לכסילי השמאל העיוור, מכת רק לא ביבי, הפתרון.
    סגור
  • 8.
    שי גולדן מדבר מפוזיציה
    אלי 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הפך להיות מעריץ של ביבי מאז שחבריו בשמאל לגללגו עליו והוא נפגע אישית. מבחינתו שתהייה מממשלה ימנית וחרדית על מלא העיקר לפגוע בחבריו.
    סגור
  • 7.
    אף אחד לא נולד מנהיג
    שי 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אפילו צ'רצ'יל היה כשלון בתחילת דרכו , אבל במלחמת העולם בהיותו ראש הממשלה נתגלה כמנהיג משכנו ומעלה. ויש עוד הרבה כמוהו. לפיד יודע לקרוא את המונח לפניו כולל אנשים. לצערי הוא נכשל עם בני גנץ. אבל למעשה חצי מהמדינה נכשלה בזה. הוא יהיה ראש ממשלה מוצלח !!
    סגור
  • לא חצי
    מממ 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אלה אנשים שרצים מהמפלגה למפלגה מחפשים משיח אבל חסרי יכולת ניתוח וניזונים מערוצי טלויזיה
    סגור
  • אז תשלח את בנך ,לביתספר עם מנהל ללא נסיון שיתגלח עליו (ל"ת)
    קדימה 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • איך מנהל בית ספר ירוויח ניסיון אם לא ימנו אותו קודם בלי (ל"ת)
    גל 03/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    כותרת שמבטאת עמדה
    עיתונאי לשעבר 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכותרת שנבחרה לידיעה של הכתב כפיר אדר "לפיד הוא כזב, הוא אופציה רעה מאוד כי הוא פייק נראית יותר כעמדה של הכתב עצמו או העורך ולא ככותרת של ידיעה שהיא ציטוט מפיו של מישהו אחר. אייס נדבקתם גם אתם בחיידק של "עמדות" בכסות של" ידיעות "... הפסקתם להיות אתר ברנז'ה ונהייתם שופר שמצטט כל פיפס של תומכי ביבי וכל ציוץ שפוגע במתחריו לא עיתונאים אלא מצטטי ציוצים...
    סגור
  • 5.
    שי גולדן לא מעניין אף אחד .מי הוא בכלל? (ל"ת)
    שחר 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • מי זה לפיד? תזכיר לי. אה..כתב במחנה. (ל"ת)
    לפיד בדיחת השמאל.חחח 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    משפטים ערטילאים ודמגוגים
    שמוליק 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מאדם שקורא לעצמו עיתונאי מצופה שמשפטים ערטילאיים, כלליים ומופשטים יובאו ובצידם דוגמאות ספציפיות לתימוכין, ולא, זאת דמגוגיה זולה וחשד סביר לשופר מטעם... אני שם את מבטחי ביאיר לפיד ?? הוא לא צריך להיות צ'רצ'יל אלא אדם ישר, אמין עם שכל ישר, שלא משעבד את המדינה לגחמותיו, עובד עבור אזרחיו ??
    סגור
  • 3.
    אייס, התחרפנתם לגמרי?
    נועם 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ממתי פוסט פייסבוק של מישהו הופך לידיעה? למה זה מעניין? אתם רוצים שגולדן יפרשן לכם, תשלמו לו ושיכתבו לכם טורים. רוני רחמני היה מתבייש בכם.
    סגור
  • 2.
    לפיד
    אתי לוי 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מאוד מקווה שלא יגיע חלילה לראשות ממשלה, ממש לא מתאים,אייך אנשים נותנים קולם ,לאנפנטיל הזה??
    סגור
  • 1.
    מהרס המדינה נתניהו הוא אופציה גרועה יותר מלפיד (ל"ת)
    א 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • כמה סתום השמאל העיוור יכול להיות.... (ל"ת)
    נא ללכת להדבק בבלפור 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור