תקשורת ומדיה

ניצולת שואה ופעילת זכויות אדם מאשימה: "הפוליטיקאים פועלים ע"פ התוכנית הנאצית"

ורה שרב, מייסדת ארגון 'הברית להגנה על חקר האדם' טוענת: "אירוני שהפוליטיקאים והפקידים לבריאות הציבור פועלים להפרדה ותיוג של יהודים בריאים בתור מפיצי מחלות", מנכ"לית מוזיאון השואה תקפה: " השוואה מעוותת בין חיסון להשמדת 6 מיליון יהודים"
כפיר אדר |  3
עצרת הפתיחה לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום יד ושם)
עמותת "חיסונים - בחירה מושכלת" מגנה מכל וכל את השימוש באמצעי הפסול והבזוי "התו הירוק" בכלל, ובטקסי יום השואה בפרט ובמיוחד. התו הירוק מגלם ומנציח נרטיב של סלקציה, של אנשים מסוג א' ומסוג ב'. הדרת אנשים מאירועי יום השואה (לרבות ניצולי שואה ואנשים מדור שני ודור שלישי לשואה), בטענה שהם "מפיצי מחלות", היא אירוניה שאין כדוגמתה.
ניצולת השואה ורה שרב, מייסדת ארגון 'הברית להגנה על חקר האדם' ופעילה חברתית בתחום  הביו-אתיקה וזכויות האדם, עימה העמותה מצויה בקשר, הגיבה כך על הדברים:  "כילדה שניצלה מהשואה, הזיכרון הראשון שלי מהשואה היה הסילוק וההפרדה הכפויה של יהודים משאר החברה. הנאצים השמיצו את היהודים והתייחסו אליהם בתור כינים, בתור מפיצים של מחלות מידבקות. אירוני שהפוליטיקאים והפקידים לבריאות הציבור בישראל פועלים על פי התוכנית הנאצית: הפרדה ותיוג של יהודים בריאים בתור "מפיצי מחלות".
עוד טענה שרב כי: "יהודים ברחבי העולם צופים בתדהמה, בשעה שקווי המדיניות בישראל לגבי הפרדה קיצונית (התו הירוק) מחללים את זכרם של קורבנות השואה. הפוליטיקאים בישראל חותרים תחת תכלית קיומה של מדינת ישראל. זוהי שעת שפל קשה למדינת ישראל, מדינה שקמה על חורבות השואה ומתוך הרעיון של "לעולם לא עוד". עדיין לא מאוחר לבטל את הצעד הזה שמעורר תדהמה בישראל ובעולם כולו, ואנו מצפים מהממשלה ומשריה השונים (שר התרבות, שר החינוך, שר התרבות), להתעשת ולבטל את הצעד הפסול הזה, שאין ספק כי ייזכר לדיראון עולם בתולדותיה של מדינת ישראל".
רחל רוזנמן עפר, מנכ"לית מוזיאון השואה "בית העדות": "בלתי נתפס כי גוף כלשהו במדינת ישראל - מדינת היהודים, מייצר ערב יום השואה, השוואה כה מעוותת בין חובת החיסון נגד קורונה להשמדת 6 מיליון יהודים. מדובר בהקבלה שאינה מתקבלת על הדעת, אשר מעידה במקרה הטוב על בורות וחוסר רגישות משוועת ובמקרה הפחות טוב על ניצול ציני ומכוער של זיכרון השואה. 6 מיליון יהודים שאיבדו את חייהם ומשפחותיהם היו מתביישים לנוכח ההשוואה והניצול האיום במותם כדי לקדם אג'נדה של התנגדות לחיסונים. עד כמה רחוק ילכו אנשים אלה כדי לקדם את דעותיהם האישיות, בין אם הן נכונות ובין אם לאו?? הגיעה העת שממשלת ישראל ורשויות האכיפה יטפלו בגופים שמפיצים אמירות שכאלה ופוגעים ומעוותים את זיכרון השואה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גועל נפש מנכלית מוזיאון השואה
    אייל 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל אף אחד לא משווה לרצח היהודים ותתביישי בהשוואה, דבר שני אתם מתווכחים עם ניצולת שואה????? אם היא מרגישה שהצעדים האלו מזכירים את הימים של עליית הנאציזם מי אתם שתתווכחו איתה?
    סגור
  • 2.
    חוסר הבנה
    אחת שאכפת לה 04/2021/09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חוסר הבנה של מנהלת המוזיאון שההשוואה היא של פעולת הסלקציה וההדרה, שנעשתה עם עליית הנאצים לשלטון. כפי שכתוב ביומנה של אנה פרנק. היהודים לא הורשו ללכת לתיאטרון ולבריכות.
    סגור
  • 1.
    לא יפה - אבל זה מה יש. זה מה שהם אכן עושים. (ל"ת)
    ישראלי 04/2021/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור