תקשורת ומדיה

האם ראש המוסד הדליף פעילות מבצעית לניו יורק טיימס?

האם ראש המוסד הדליף לעיתונאי "ניו יורק טיימס" ידיעה על פעילות מבצעית של  תקיפת ספינת ריגול איראנית יממה לפני שהיא קרתה? אנשי התקשורת מגיבים לידיעות שתוקפות את יוסי כהן
מערכת ice |  4
יוסי כהן (צילום פלאש 90 עריכה אייס)
ביום שישי האחרון, פורסמה ידיעה באתר "הארץ" הנושאת את הכותרת: "מידע על מבצע רגיש במדינת אויב הודלף לכלי תקשורת זר יממה לפני תחילתו" של הכתב יניב קובוביץ'. ברשת התפתחו שמועות כי המדליף הוא ראש המוסד יוסי כהן. 
לפי השמועות שהחלו באתר של ריצ'רד סילברסטין, כהן עידכן את העיתונאי רונן ברגמן מ"ניו יורק טיימס" על הפעילות המבצעית על תקיפת ספינת ריגול איראנית של שייטת 13, יממה לפני שהיא יצאה לפועל. אנשי התקשורת מגיבים לשמועות. 
העיתונאי, ברק רביד, מ"וואלה" כתב בדף הטוויטר שלו: "אם זה נכון - זו שערורייה". אורי משגב מ"הארץ" כתב: "סילברסטין פרסם שמדליף הפעולה הצבאית הוא יוסי כהן. לא יודע אם זה נכון. יודע שפורסם שהפעולה בוצעה כנקמה על תקיפת ספינה שלא שטה תחת דגל ישראל אבל רמי אונגר הוא אחד מבעליה. אונגר תרם 1.1 מיליון שקל לבית הכנסת במודיעין שיוסי כהן מתפלל בו. כהן התערב למען אונגר בסכסוך עסקי על קיה. ביי".העיתונאי, יוסי מלמן יצא בשורה של ציוצים על הידיעה עצמה, מבלי לקשר את ראש המוסד  ובהם כתב: "אם הידיעה של יניב קובוביץ' נכונה שמבצע של השייטת דלף ועוד לכלי תקשורת זר, לפני מועדו, מדובר במעשה שהוא רשלנות פושעת או בגידה. במקרי עבר כשהדלפה עלולה היתה לגרום למותם של לוחמים בוצעו חקירות וכל שותפי הסוד עברו פוליגרף והאשם/ים נענשו".
בהמשך הוסיף מלמן: "לפי ניו יורק טיימס השייטת חיבלה בספינת מודיעין אירנית. לפי יניב קובוביץ', ישראל התכוונה לשתף במידע את ארה"ב בגמר המבצע. המועד שונה והמיידע/מדליף מיהר לתקן את עצמו. מבצע כזב חייב היה להיות באישור של ביבי וגנץ ובין שותפי הסוד הרמטכ"ל, מח"י, ראש אמ"ן, ראש המוסד ואולי הנספחות הצבאית בוושינגטון".
ולאחר מכן סיכם: "מבירור שעשיתי עם מקורות במערכת הביטחון שמעתי שאם היתה הדלפה זה לא אני/אנחנו אולי זה הם, ואולי זה בא בכלל ממקור אמריקאי. ההכחשות וההיתממויות רק מחזקות את הצורך שחייבת להיפתח מיד חקירה יסודית לבדיקת העובדות ובמיוחד האם מוסר המידע היה מוסמך ליידע. אם כן הוא התרשל. אם לא הוא בוגד".
 
אורי ברייטמן, משפטן, אקטיביסט מוכר בטוויטר, הגיב ברצף ציוצים לכמה אנשים בנושא. למלמן ברייטמן הגיב: "בוגד הוא בטח לא. אבל אנשים מסוגו של יוסי כהן הדוגמן מתכננים קריירה פוליטית ולכן מדליף מבצעים הירואיים כדי להשתלב בעתיד במפלגת הליכוד וכמובן בתור שר בממשלה. אולי אפילו שר המודיעין. בקיצור, רשלנות".
לציוץ נוסף הגיב: "אנחנו יודעים כעובדה שמר יוסי כהן משתף פעולה באופן עמוק ושוטף עם רונן ברגמן. שיתוף הפעולה התדמיתי-עיתונאי הזה מתפרש על פני השטח של 'ידיעות אחרונות' בישראל ועד 'ניו יורק טיימס' במערב. ברגמן לא יסגיר את המקור הכי טוב שלו. כהן כמובן לא יגיד 'פישלתי, אני מתפטר'".
התגובה האחרונה, ניתנה בהמשך לציוץ שכתב לאחר הידיעה הראשונה של קובוביץ' ב"הארץ": "לנתניהו יש היסטוריה מפוארת של הדלפות שחצניות, בדרך כלל למטרות ספינולוגיה, רברבנות בריונית וגם לקיחת קרדיט על מעשים של אחרים. ההיסטוריה מלמדת שזה מישהו מסביבת נתניהו: ראש המוסד, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי או כמובן הנאשם בעצמו. למה? להסיח את דעת התקשורת ממשפטו".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פרט קטן
    ח״ן 04/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד פרט קטן לפאזל ההדלפה: בשבוע של הארוע המדובר יוסי כהן אכן היה בניו-יורק!
    סגור
  • 2.
    ראש המוסד אדם מוכשר ביותר ו ..... לאומי ו..... דתי
    א 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעבר לזה אין לי מה לומר
    סגור
  • נו אז מה ???
    יוס 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה אומר ? מה זה אמור להביע ... לא היו לנו כבר כאלה מוכשר . לאומי . דתי ... ולא כל כך מוסריים ??? נקודה למחשבה
    סגור
  • 1.
    מי אתה ה" דוגמן "
    אזרח מודאג 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה ואם הידיעה נכונה על ראש המוסד להתפטר לאלתר איפה הגענו ראש הממשלה וחבר מרעיו מסכנים את חילי צה"ל ואת מדינת ישראל העיקר האניטרס האישי המילה פשוה להשוויץ אני ואני ולא איכפת להם אם יכולים לסכן חיי אדם במקרה הזה חיילי צה"ל
    סגור