תקשורת ומדיה

בניין רשות השידור ברוממה נהרס "בניין היסטורי עם יראת קודש"

בניין רשות השידור המיתולוגי בשכונת רוממה בירושלים נהרס לאחר 50 שנה, במקום יוקמו מגדלי מגורים. אורי לוי: "פעם מצאתי שם ניירת, מסמכים וליין אפים של שידורים זרוקים, הכל נשאר שם ככה" רבקה מיכאלי: "הצער הוא שכל בניין ציבורי הופך לשיכון לחרדים", דן שילון: "זה בניין שהיה צריך להיהרס כבר לפני 50 שנה"
מערכת ice |  2
אורי לוי (צילום משה שי פלאש 90)
אחרי 4 שנים שעמד ריק, היום (שלישי) החלה הריסת בניין רשות השידור בירושלים. במקום הבניין המיתולוגי ייבנה פרויקט דיור יוקרתי שיכלול 308 יחידות דיור. הבניין בו שידרה הטלוויזיה הישראלית לראשונה שימש את הרשות השידור לשעבר משנת 1968 ועד סגירת הרשות בשנת 2017.
בריאיון לגלי צה"ל אצל אמיר איבגי, אורי לוי, לשעבר מנהל מחלקת החדשות של רשות השידור וכיום כתב ומגיש בכאן 11, נזכר ושיתף את זיכרונותיו מהשידורים המרכזיים והנוסטלגיים שיצאו מהבניין "התקופה הראשונה היא הכי נוסטלגית והכי נוגעת ללב ואני זוכר את השידור הראשון שעשינו. יורם ארבל היה במוסקבה אני באולפן בירושלים. מוסקבה-ירושלים בפעם הראשונה בשידור ישיר. התרגשות אדירה. חיים יבין היה אז מנהל מחלקת הטלוויזיה, יואש אלרואי שהיה אז מנהל מחלקת הספורט עם דמעות בעיניים. הצלחנו לבצע שידור ישיר מוסקבה -ירושלים, זה היה זמן קצר אחרי נפילת מסך הברזל"
לוי גם תיאר את מצב הבניין זמן קצר לפני הריסתו "אני לא בן אדם שמתחבר לבניינים, הבניין עומד מוזנח כבר שנים אחדות. לא נעים לעבור שם. הכל הרוס. הכל מוזנח. הכל נטוש. אני פעם פעמיים נכנסתי פנימה כדי להריח מחדש את המסדרונות ומצאתי שם ניירת ומסמכים וליין אפים של שידורים שהיינו עושים מצאתי אותם שם זרוקים הכל נשאר שם ככה". גם המראיין, איבגי, הוא בוגר רשות השידור ובילה שם מעל 10 שנים והשניים התרגשו מאוד בשידור.
גם דן שילון התייחס הריסת המבנה ואמר בריאיון לוואלה כי זה בניין שהיה צריך להיהרס כבר לפני 50 שנה "הוא נבנה כמלטשה של יהלומים, לא כבניין טלוויזיה. הוא היה הכול חוץ מאשר אחסון תחנת טלוויזיה. חמש קומות, מעלית שכמעט תמיד לא עבדה, והרבה מאוד אנשים שבחרו במקום הזה מבלי שהם בכלל ידעו מה לעשות. הגיעו אליו אנשים שלא מתחום העיתונות ולא מתחום התקשורת. לא הייתה כמעט טעות שלא נעשתה בשנים הראשונות, וזה השליך לשנים הבאות. אז אני ממש לא סנטימנטלי עם הריסת הבניין".
רבקה מיכאלי שגם היא הייתה אחת מכוכבות רשות השידור ושידרה ובגישה מאות תוכניות מהבניין המפורסם הוסיפה בשיחה לוואלה: "הצער הוא שכל בניין ציבורי הופך לשיכון לחרדים, זה הדבר היחיד שמטריד אותי. הבניין הזה הוא אחד מאותם האתרים שאני לא מגיעה אליהם יותר. הגעתי אליו הרבה מאוד. הבניין הזה לא נבנה לטלוויזיה אלא כבית יהלומים. היו בו אולפנים שנעשו בהם דברים חשובים ויפים, אבל הוא לא היה אידיאלי. היה מי שהציע להפוך אותו למוזיאון, אבל אני לא בטוחה שצריך עוד מוזיאון שאף אחד לא יילך אליו".
גם בגזרת הכתבים הצעירים יותר נרשמו תגובות. כתב ynet, אליאור לוי, שיתף: "גדלתי בשכונת רוממה בי-ם כשעוד הייתה שכונה חילונית. אני זוכר שבכל פעם שעברתי ליד "בניין הטלוויזיה" - הייתי מביט בו ביראת קודש. שנים אחר כך התחלתי, כמו רבים מעמיתיי, את הקריירה העיתונאית שלי בבניין ההיסטורי הזה. לאחרונה עברתי שם, ראיתי את החורבה שנותרה ממנו והלב נחמץ. חברו לידיעות אחרונות, כתב המשטרה גלעד לוי גם הוא צייץ: "לי נצבט הלב גם בתור ילד שגדל על הסיסמה "רוממה ירושלים, מיקוד 91071" וגם כמי שהיה מאבטח ברשות השידור".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נו באמת כל בניין בן חמישים שנה היסטוריה
    שבי 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    המקום הזה סימל את האנטי דמוקרטיה .מי דלא חשב לפי כנופיית רשות השידור השמאלני לא היה קיים שם . טוב שנהרס כי מי שצועק היום על סתימת פיות הוא זה שבבניין ההוא סתם פיות למי שלא יישר קו עם תעמולת מפא"י
    סגור
  • 1.
    מעניין כמה צער העיתונאים יביעו בהריסת התנחלות אביתר. (ל"ת)
    יאל 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור