תקשורת ומדיה

האנליסט של בלומברג בראיון: "חשבו שטסלה תכשל והיא הפכה למשפיעה בעולם"

ג'ון ארליכמן מספר ל-ice: "מטבע הקריפטו כאן כדי להישאר", "מאסק נוקט בגישה אחרת וזה שינוי מרענן עבור אנשים רבים, הוא משפיע להפליא", וגם: מתייחס לטיפול של ישראל בקורונה: "היא הוכיחה שזה אפשרי"
כפיר אדר | 
גון ארליכמן (צילום מסך טוויטר)
עם עבר עשיר בבלומברג ופורצ'ן, תואר בעסקים והיכרות מעמיקה עם כל ענף או חברה עסקית בעולם, ג'ון ארליכמן הפך ל'גורו של המדדים'. עם מאות אלפי עוקבים, פרסומים יומיומיים של השוואות, מחקרים, קטעי ארכיון ושלל דירוגים מסקרנים, הוא מצליח לרכז בעמוד הטוויטר העסוק שלו את העולם הכלכלי בצורה הכי מעניינת שאפשר.
בראיון ל-ice, ג'ון ארליכמן, האנליסט של BNN בלומברג, בעל העבר העשיר בשורה של מדיות כלכלה בקנדה וארצות הברית, מדבר על העמדה בה הוא נמצא, העשירים אותם פגש, הדירוגים שערך ואפילו נותן את הזווית שלו לישראל והמאבק שלה בקורונה.
כמה זמן אתה עובד כאנליסט? איך הגעת לתחום ומה אתה אוהב במקצוע הזה?
"ביליתי יותר משני עשורים בתעשיית התקשורת, בעיקר בסיקור עסקים. התואר שלי באוניברסיטה הוא בכלכלה, מה שבמקור עורר את ההתעניינות שלי בעיתונות עסקית. לאחר שעבדתי בחברות כמו בלומברג ופורצ'ן, הזדמן לי לראות כמה מהעסקים המדוברים ביותר בעולם צומחים משלב ההקמה".
 
"קח את פייסבוק וטוויטר - הייתי במטה שלהם כשכל חברה הפכה לציבורית. מדהים לחשוב כמה רחוק העסקים האלה הגיעו מימיהם הראשונים. המקצוע גם העניק לי את האפשרות לראיין מנהיגים בעלי השפעה בכל התחומים - החל ממייסד גוגל, סרגיי ברין וכלה בכדורסלן הגדול קובי בראיינט, שמת באופן טרגי בשנה שעברה".
אתה אחד ה'מאסטרים של נתונים 'ברשתות החברתיות ורוב העוקבים רוצים לדעת באילו מקורות אתה משתמש, איך אתה מתעדכן כל כך על בסיס יומי?
"שימוש בנתונים הוא בהחלט דרך יעילה לספר סיפור. כשאני מכסה תוצאות כספיות של חברות כמו אפל בתכנית הטלוויזיה היומית שאני מארח, אני צריך לא רק לפרט את התוצאות האחרונות, אלא גם לספק הקשר לצמיחה של החברה. אני משתמש בגישה דומה ברשתות החברתיות. במקום לדבר עם צופי הטלוויזיה על כך בפלטפורמות כמו טוויטר או אינסטגרם, אני יכול להציג את הנתונים, מה שמעניק לעוקבים תמונת מצב מהירה על המתרחש".
אם נדבר על נושא הקריפטו, מה אתה חושב על ביטקוין? האם זה יעלה את ערכו 'או שהאתריום יהיה המטבע מספר 1 בקרוב? זה טרנד?
"מטבע הקריפטו כאן כדי להישאר. בעוד שאנשים מסוימים אולי ראו בעבר במטבעות דיגיטליים אופנה, זה כבר לא המקרה. החידוש שאנחנו רואים כרגע הוא באמת מרשים. באשר לביצועים של מטבעות קריפטוגרפיים, קשה לדעת אילו מהם יגדלו הכי הרבה בעתיד. בינתיים, המשקיעים מתמקדים בביטקוין ובאת'ריום מסיבות שונות. לדוגמה, את'ריום הוא אבן הבניין של כל הדיגיטציה של הכסף והמימון. לשם השוואה, הביטקוין מכוון יותר לכלכלה. אז אתה יכול לטעון שאת'ריום הוא ל-FinTech כמו שהביטקוין לזהב".
אם מדברים על קריפטו, אי אפשר שלא להזכיר את אילון מאסק. האם באמת יש לו השפעה כזו על זה או לא כל כך הרבה? איזה מן אדם הוא?
"לאילון מאסק יש השפעה משמעותית בתחומים רבים כיום - בין אם זה עסקים, תרבות פופ או שווקים פיננסיים. יש כמה דברים שהפכו אותו למשפיע. האחת היא ההצלחה שלו. אנשים רבים מעריצים את מה שהוא הצליח להשיג והם מחפשים תשומות כיצד להצליח יותר בחייהם. וכך, הם מסתכלים על אנשים כמוהו. אולם גורם נוסף הוא שהוא מוכן לחלוק מדעותיו לאחרים. אנשים מצליחים רבים חוששים לאבד את מה שהשיגו בכך שהם אומרים את הדבר הלא נכון. מאסק נוקט בגישה אחרת וזה שינוי מרענן עבור אנשים רבים. כך שהשילוב בין הצלחתו בעבר ומוכנותו לחלוק תחזיות או תחזיות הפך אותו למשפיע להפליא".
האם ג'ף בזוס יהפוך למנצח במרוץ החלל נגד מאסק?
"ללא ספק נראה יותר את ההתמקדות של ג'ף בזוס בנסיעה לחלל. הוא עובר לתפקיד חדש באמזון, שעשוי לאפשר לו להקדיש זמן רב יותר לחברה שלו, Blue Origin. בנוסף, הוא ממש מתכנן לטוס לחלל עם אחיו, כך שהעולם סוף סוף יראה כמה זה מוקד גדול עבורו. רבים בתקשורת ישוו ככל הנראה את בזוס למאסק, אך המציאות היא שיש מקום לשניהם לנקוט בעמדת מנהיגות. עסק הנסיעות לחלל רק התחיל, ולכן סביר שנשמע על מנהיגים רבים בענף".
איזה מותג או ארגון הוא החשוב ביותר בעיניך?
"אני באמת מתעניין במותגים שמעוררים תשוקה. דוגמה אחת היא טסלה. זו חברה שרבים אמרו שלעולם לא תצליח. זה כולל גם משקיעים וגם מנהלי רכב. אני זוכר שסיקרתי את החברה בימיה הקודמים. יכולתי לראות את התשוקה שיש לצרכנים שלה למותג. אמנם היא עמדה בפני מאבק עלייה בתחרות עם שאר ענפי הרכב, אך התשוקה הזו מילאה תפקיד בסיוע לטסלה להיות חברת הרכב המשפיעה ביותר בעולם, טסלה עומדת גם במרכז כמה סיפורים גלובליים חשובים שנתמקד בהם בעשור הקרוב - כמו שינויי אקלים ומכוניות עם נהיגה עצמית. אז זה סיפור חשוב באמת להבין".
איזה סוג דירוגים אתה הכי אוהב?
"הדירוגים האהובים עלי הם אלו המספרים סיפור. לדוגמא, אני אוהב רשימות המדגישות כאשר חברה שהשיקה רק לפני מספר שנים הופכת למוצלחת להפליא. זה מזמין שיחה - איך החברה צמחה כל כך מהר? מדוע החברות המכהנות לא הצליחו להישאר בראש? העולם תמיד משתנה ואנחנו משתנים איתו. אז אני חושב שרשימות אלה עוזרות לנו להבין כיצד הדברים משתנים ולאן אנו הולכים".

שר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין (צילום: ארז חרודי)
בוא נדבר קצת על ישראל,  מה אתה חושב על ההצלחה בהתמודדות נגד הקורונה?
"משהו שבאמת בלט היה היכולת של ישראל לחסן את אוכלוסייתה במהירות, בהשוואה למדינות רבות אחרות. ההתקדמות המוקדמת של ישראל הראתה לשאר העולם מה ניתן להשיג אם אתה מתמקד בהשגת מטרה".
האם נושא זה נדון מעבר לים ושומר על אנשים מושקעים בנושא זה? האם אזרחי ארה"ב מצאו את זה מעניין?
"בהחלט. ברחבי העולם אנשים התייחסו למה שישראל הצליחה להשיג. זה הזכיר למדינות שעליהם להיות מסוגלים להתחסן במהירות, מכיוון שישראל הוכיחה שזה אפשרי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה