תקשורת ומדיה

נדב איל: "הקורונה וההתחממות הגלובלית הם תוצר של אותה בעיה"

בטור בידיעות אחרונות התייחס העיתונאי לגילוי המחקר אתמול של האו"ם שגילה כי האנושות נכשלה במאבק בהתחממות הגלובלית וקישר בין המאבק הזה לבין המאבק בקורונה וטען כי: "העולם הוא גלובלי אך ללא אחריות גלובלית. אם זה ימשיך כך הוא איננו בר קיימא"
מערכת ice |  8
נדב איל (צילום פייסבוק/נדב איל)
העיתונאי נדב איל פרסם הבוקר טור בעיתון ידיעות אחרונות בו טען כי יש קשר עבה מאוד בין כישלון האנושות בהתמודדות עם ההתחממות הגלובלית, כפי שנחשף אתמול בדוח מיוחד של האו"ם שחקר את העניין בשנים האחרונות, לבין ההתמודדות האנושית עם מגפת הקורונה. 
"יש קשר בין המשברים, למרות שאין ספק מה האיום הנרחב יותר על קיום האנושות (שינוי האקלים, כדי להסיר ספק). ההתפשטות של מגפות חדשות אל תוך האוכלוסייה היא תוצאה ישירה של הרס שטחי מחיה של בעלי חיים פראיים, וההתפשטות האנושית שאיננה יודעת שובע. בשני המקרים מדובר במשברים גלובליים, כאלה שאינם מאפשרים לאף מדינה לפתור אותם בעצמה, לבדה. הם דורשים שיתוף פעולה בינלאומי; אך מה שאנחנו מגלים, בקורונה ובמשבר האקלים, ששיתוף הפעולה הוולונטרי לא עובד היטב. זהו עולם גלובלי, בו פליטת גזי חממה בידי מפעלים שכבר נסגרו, שמייסדיהם כבר מתו ומוצריהם נעלמו מהעולם משפיעים על חייהם של ילדים שטרם נולדו - במדינה אחרת, רחוקה מאוד משם". 
"בעולם כזה, בו אדם יכול לעלות על מטוס בבוקר בבייג'ינג ולצאת - תיאורטית, ולפני הקורונה — למסע של ימים רבים בין שדות תעופה בעולם כולו, לא ייתכן שאין גוף בינלאומי שאמור לנטר תחלואה של זיהומים מידבקים ומסוכנים. שאין צוות פקחים שיכול להיכנס לסין בהתרעה של 48 שעות אחרי שנודע על מגפה. ובאותה מידה, אם אכן משבר האקלים הוא הסכנה החריפה ביותר לציוויליזציה האנושית - איך ייתכן שמדינות יעשו, בפשטות, ככל העולה על רוחן?" כתב איל.
העיתונאי סגר את הטור בסיכום לא אופטימי במיוחד "במילים פשוטות יותר: האם ייתכן עולם גלובלי ללא אחריות גלובלית. עד עכשיו, בנושא האקלים (וגם המגפה) התשובה היא שעולם כזה איננו עוד בר קיימא, אם אי־פעם היה כזה".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צודק! >
    דנה וייס ז 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא צודק, אותם נוכלים רמאים שמרטטים על הקורונה אלו אותם חרטטנים הכל פייק אין מגיפה ואין התחממות!
    סגור
  • 4.
    כתבלב שמבין בהכל, ולא מבין בכלום (ל"ת)
    הילארי 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    טוב, עכשיו אפשר להיות בטוחים שאין אילומינטי
    גל 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וממשלה עולמית נסתרת, מעיין דיפסטייט, ששולטת בפוליטיקאים ברחבי העולם. או שכן, ומטרתה לדלל אוכלוסיות במדינות נחשלות בעזרת אסונות טבע ולהגביר אחיזה ממשלות דרך רגולציה נגד שינויי האקלים. את הטענה לגבי רגולציה לא המצאתי. שמעתי זאת ממכחיש שינויי האקלים. הייתי רוצה לדעת מה חושב כיום, אחרי שראינו כל כך הרבה אסונות טבע בתדירות שכזו.
    סגור
  • כמה מפגר אתה יכו להיות
    דנה וייס ז 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קוראים לזה הנדסת אקלים בור לך תלמד מה זה HAARP ועוד דברים אגב ישראל בין המובילות בעולם
    סגור
  • ואט? מה אתה רוצה?
    גל 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה קשור הנדסת אקלים למה שרשמתי? סתם זרקתי פה שטויות שאנשים מאמינים בהם.
    סגור
  • 2.
    ההתחממות הגלובלית היא תוצאה של "מחזוריות של הטבע"
    דניקו 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן , האדם לא מוסיף "בריאות" לטבע .
    סגור
  • 1.
    דור דור ונביאיו
    יהודה אלידע 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהעולם עוד לא היה גלובלי, נביאי זעם דוגמת ירמיהו דיברו במושגים "פראובינציאליים", כמו חורבן ירושלים. עכשיו האופק של הנביאים התרחב בזכות החשיפה לים של תקשורת והנבואות בהתאם. כבר לא מדובר על עיר קטנה בממלכה שכוחת היסטוריה אלה ב"קץ העולם". רק שלא יבוא לפני הבונוס של ראש השננה
    סגור
  • כן ניבאו את סוף העולם
    גל 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוג ומגוג, אחרית הימים. מוכר? ויש תחזיות, בניגוד לנבואות, שמתבססות על נתונים. כמו הפעם הראשונה שאדם חזה מתי יעבור כוכב שביט מוכר על פני כדור הארץ.
    סגור