תקשורת ומדיה

חפץ בחקירה הנגדית: "ידעתי שוואלה רוצים להפיל את נתניהו"

החקירה הנגדית של עד המדינה ממשכיה גם היום בבית המשפט המחוזי בירושלים סנגורו של נתניהו הציג מספר כותרות מעמוד הבית של וואלה מתקופת בחירות 2015, רובן שליליות כלפי רה"מ לשעבר, וחפץ גיבה את הנתונים: "כותרות מגמתיות, שמשרתות את מחנה היריב"

מערכת ice | 
ניר חפץ (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
הבוקר (רביעי) עלה בפעם השישית עד המדינה ניר חפץ להעיד במסגרת החקירה הנגדית במשפט נתניהו. מי ששימש כיועץ של נתניהו והיום הוא עד מדינה בתיק 4000, נשאל שאלות במסגרת חקירה נגדית על ידי סנגורו של נתניהו, עורך דין בעז בן צור. עיקר החקירה עוסק בהפעלת הלחצים לכאורה על חפץ במהלך חקירותיו במשטרה, על מנת שימסור גרסה מפלילה על המעורבים האחרים ובנוסף כדי שיסכים לחתום על הסכם עד מדינה.
בסרטון מהחקירה המשטרתית טען חפץ כי השפעת אתר וואלה היא זניחה לעומת כלי תקשורת אחרים כמו "הארץ". לאחר מכן עו"ד בעז בן צור הקריא ציטוט של חפץ מתוך החקירה: "ביבי ואני מבינים שהחשיבות של וואלה היא אפס, שיעשו מה שהם רוצים, הם לא מעניינים אותנו בכלל".
השופטת שואלת את העד האם ההשפעה הזניחה דביר עליה מיוחסת לתקופת בחירות וחפץ עונה שלא. לאחר מכן, עו"ד בן צור מציג שתי פניות שנעשו לוואלה: דרישה לפרסם כתבה על גיוס תרומות של שרה נתניהו עבור חיילי צה"ל, שהועברה באמצעות חפץ לאלוביץ' ודרישה לפרסם כתבה על גיוס בנו של נתניהו, שטופלה במעורבות אלוביץ'.
בהמשך עד המדינה הוסיף להבהיר שהפניות שהועברו לוואלה היו נורמליות: "מדובר במעט פניות. הודעות לעיתונות הן כלי עבודה בסיסי. אלו ידיעות סטנדרטיות שפורסמו במרבית כלי התקשורת. גיוסו של אבנר נתניהו הוא אייטם חובה, אין כלי תקשורת שלא יסקר את זה". לעומתו, טענו בהגנה כי אפילו שמדובר בהודעות נורמליות לעיתונות, שפורסמו בכלי תקשורת רבים, הן כלולות בכתב האישום. בהמשך חפץ הבהיר: "ידעתי שוואלה אתר עוין שרוצה להפיל את נתניהו מהשלטון". והוסיף, "האנשים שעושים את החדשות הם כולם דומים, מאותו חתך סוציו-אקונומי עם תפיסה סוציאלית. נדיר למצוא אנשי ימין במערכת".
 
סנגורו של נתניהו עו"ד בן צור הציג מספר כותרות בעמוד הבית של וואלה מתקופת בחירות 2015, כאשר נראה שכמעט מדי יום מתפרסמות באתר ידיעות עם פן שלילי על נתניהו. העד חפץ גיבה את הנתונים באמרו: "כותרות מגמתיות, שמשרתות את המחנה היריב. וואלה היה אתר עוין, לא שמו עלינו". כזכור, זוהי תקופה קריטית מבחינת התביעה, שמנסה לבסס את הטענה שאתר וואלה נענה ונרתם להצלחת נתניהו בבחירות.
כזכור, בשבוע שעבר במהלך החקירה הנגדית ניר חפץ חשף כי החקירה במשטרה כללה תנאים קשים. לדבריו של חפץ הרעיבו אותו והוא אכל רק לחם, הוא טען כי איימו עליו ולחצו עליו לספק גרסה. "איימו להחריב את משפחתי" אמר חפץ והמשיך "שמו אותי, מלוכלך מטונף, מסביב עוד מכלאות, ואז היו אסירים בכתום, ואז הגיעו עזתים, ואז מישהו זיהה אותי, וכולם התחילו לצעוק נתניהו נתניהו, שקשקו בכלוב, הייתי כלוא בכלוב שלי, לא מגע ישיר, אבל כתוצאה מזה ועוד אירועים, תחושה שאני בסכנה שלא אגמור בחיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה