תקשורת ומדיה

אביר קארה נגד פרופ' זליכה "המשפט הכי מטומטם שאמרת"

סגן השר אביר קארה מעוניין בהגדלת הארנונה למגורים כדי לעודד בנייה, אך פרופ' ירון זליכה דחה את הטענה: "ההיצע אינו דל כלל. למעשה אנחנו מהמדינות שבונות הכי הרבה". על כך עקץ קארה: "בגבעת זאב הפכו מחסנים לדירות וחדרי מדרגות למקלחות לא בגלל עודף היצע"
מערכת ice |  4
אביר קארה, פרופ' ירון זליכה (צילום ויקיפדיה/ אריאל זנדברג, פלאש 90/ תומר נויברג)
סגן השר, אביר קארה, במתקפה נגד פרופ' ירון זליכה היום (חמישי) בכל הקשור להעלאת הארנונה למגורים בשנה הבאה, לאחר שזה האחרון תקף את עמדתו של חבר הכנסת מימינה.
פרופ' זליכה התייחס אתמול לתכניתו של אביר קארה להעלאת ארנונה למגורים בתקציב 2023, וכתב על כך: "הוא כנראה לא שמע על יוקר המחיה ולא מבין עד כמה הממשלה תרמה לגל עליות המחירים", כתב החשה הכללי לשעבר.
לדברי פרופ' זליכה, על קארה לדאוג לקיום הבטחת הממשלה, שנדחתה לאחר הפגרה, לפיצוי העצמאים - כפי ההבטחות של קארה בבחירות שלו לאחר מחאת השולמנים, "במקום לתדלק עוד העלאות מחירים".
 
על השאלה איך על המדינה להתמודד עם אסון ההיצע הדל בשוק אם לעיריות אין אינטרס להגדיל אותו, ענה זליכה: "ההיצע אינו דל כלל. למעשה אנחנו מהמדינות שבונות הכי הרבה, גם קצב גידול בינוני לגמרי. הבעיה מגיעה מהביקושים. במדינה שהכלכלה שלה חולה, הפך הנדל"ן לאופציית ההשקעה היחידה. רק צמיחה תוכל להוציא משקיעים מנדל"ן ולהחזיר את המחירים למצבם הנורמלי. התחייבנו כבר להוריד מ-160 ל-120 בארבע שנים", סיים יו"ר המפלגה הכלכלית.
סגן השר במשרד רה"מ, לא נשאר חייב, ותקף: "תקשיב כל פעם שאני חושב שהמשפט הכי מטומטם שאמרת כבר נאמר על ידך, אתה שובר שיא חדש".
על עצם הטענה, של פרופסור ירון זליכה כי אין בעיה בהיצע הדירות בישראל, כתב קארה: "ירון, בגבעת זאב הפכו מחסנים לדירות וחדרי מדרגות למקלחות לא בגלל עודף היצע. היקף הבנייה בישראל ב-10 שנים האחרונות לא הדביק את קצב הגידול בביקושים".
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זו קורה בגבעת זאב, נווה יעקב, בני ברק, תל אביב...
    לוגיקה פשוטה 01/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אנשים רוצים לגור דווקא שם. ושם... ההיצע לא גדל. הוא גדל במקומות אחרים שהם לא רלוונטיים לקהל היעד...
    סגור
  • 3.
    זליכה מעולם לא טען שאין בעיה בהיצע הדירות
    שלולי השלולית 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט טען שיש לטפל גם בביקושים ולא רק בצד ההיצע. ואביר קארה יכול להמשיך לבלבל את המוח. גם ככה הוא והמפלגה שלו גמורים.
    סגור
  • 2.
    זליכה לוביסט של ההסתדרות
    בועז 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מי שמייצג את אויבי הציבור והאשמים העיקריים ביוקר המחיה זה זליכה. הוא מתחפש לפעיל חברתי ופועל בדיוק נגד החברה. אביר למד את החומר, מבין כלכלה ומדבר לעניין. צריך עוד כאלה בכנסת!
    סגור
  • 1.
    לקקן???
    מגן דוד 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אביר יקר, לך לפסגת זאב ותבין מדוע אנשים מוכנים לגור לא בנוחיות מרבית, הם מחפשים חיי קהילה צנועים.
    סגור