תקשורת ומדיה

בנט זיעזע את המדינה: כיצד כינה את יהודה ושומרון?

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן ובמהלך ההצהרה לתקשורת כינה את יהודה ושומרון הגדה המערבית ועורר סערה 
מערכת ice |  2
נפתלי בנט ואנתוני בלינקן (צילום קובי גדעון/ לע"מ)
ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (ראשון) עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, במשרד ראש הממשלה בירושלים, בהצהרה לתקשורת שהתקיימה לאחר מכן, כינה ראש הממשלה את יהודה ושומרון כגדה המערבית ועורר סערה ברחבי הרשת.
בהצהרתו התייחס לחודש הרמאדן בין היתר ואמר: "השבוע יחל חודש הרמדאן. הממשלה הזו פועלת רבות לשיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה. רק היום אישרנו 20,000 פועלים מעזה לעבודה בישראל. נשקיע כמעט 40 מיליון שקלים בשיפור המעברים בין ישראל לרצועת עזה כדי לאפשר תנועה חלקה. אנחנו לא יכולים לפתור הכל אבל יכולים לשפר את חיי האנשים בשטח, והודות גם לעזרה שלכם זה קורה".
 
הכתבת המדינית של מקור ראשון, הודיה כריש-חוזני צייצה: "אשכרה מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, כינה עכשיו בהצהרה לצדו של בלינקן את יהודה ושומרון - הגדה המערבית". הכתבת הפוליטית של העיתון, עטרה גרמן כתבה: "כבר לא 'יהודה ושמרון', אלא 'הגדה המערבית'. שינוי לקסיקון מלא מלא".
חברת הכנסת לשעבר, אוסנת מארק כתבה: "בנט כינה הרגע את יהודה ושומרון - 'הגדה המערבית'. תהליך הפלסטיניזציה שלו הושלם". כתבת ערוץ עכשיו 14, שיראל ללום נהיר תהתה: "לא ייאמן לאן אפשר להתדרדר".
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "לא יאומן שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ורה"מ  בהווה נפתלי בנט מאמץ את הנרטיב הפלסטיני המאמין ב'כיבוש'. מדובר בעוד צעד בדרך לממשלת השמאל אחרי שהבטיח עשר מעלות ימינה"
 
ח״כ אופיר סופר בתגובה לדבריו של בנט כתב: "כמה לא מפתיע שאמירה כזו מגיעה ממי שחבר לתומכי טרור ולמפלגות אנטי ציוניות. מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר מוחק את האידיאולוגיה שלו. אמירה מסוכנת מאוד לעתיד יהודה ושומרון". ח"כ אבי מעוז הוסיף: ""שוב הוכח, שמי שבתפקידו כמנכ"ל מועצת יש"ע חבר מאחורי גבם של חבריו למחאת השמאל ברוטשילד, מדבר באופן עקבי גבוהה גבוהה על יהדות וציונות, אבל בפועל פועל בדיוק הפוך ומקדם למען האנטרסים האישיים שלו את התנתקות מדינת ישראל מכל ערך יהודי וציוני".
יו״ר ש״ס אריה דרעי בטוויטר: ״ההגדרה של בנט לחברון עיר האבות, לשילה הקדומה, להר גריזים ולהר עיבל, לקבר רחל ולסוסיא הקדומה בשם הגדה המערבית מלמדת על עומק השבר אבדן הדרך ואיבוד העשתונות. כי נמכרנו אני ועמי״
 
במהלך המפגש, ראש הממשלה הודה למזכיר בלינקן על ביקורו החשוב באזור, כמו גם על תמיכתו של הממשל האמריקני בישראל ועל מחויבותו לביטחונה. בפגישתם, דנו רה"מ והמזכיר בשורת נושאים, בהם המשבר בין אוקראינה ורוסיה ומאמצי התיווך הישראלים בנושא.
כמו כן, השניים דנו במצב במזרח התיכון ובחימום היחסים של ישראל עם מדינות האזור, בדגש על חיזוק הסכמי אברהם ולקיחתם אל השלב הבא על ידי יציקת תוכן כלכלי, תרבותי וביטחוני. עוד דנו ראש הממשלה ומזכיר המדינה האמריקני בתוקפנותה האזורית של איראן, כפי שזו באה לידי ביטוי במהלך סוף השבוע האחרון במתקפת החות'ים על ערב הסעודית.
בתוך כך, רה"מ שב והדגיש את העמדה הישראלית ביחס לשיחות וינה ולהסכם הגרעין, בדגש על התנגדותה של ישראל להוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור (ה-FTO). ראש הממשלה הביע את הערכתו וביקש למסור את תודתו לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על התמיכה האמריקנית במערכת כיפת ברזל, כפי שהבטיח הנשיא בפגישתו עם רה"מ בחודש אוגוסט אשתקד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שכחו את המנון ביתר.
    הנייה 03/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המלעיזים שכחו כנראה את המנון ביתר: "שתי גדות לירדן, זו גם כן וזו גם כן". באיזה שתי גדות מדובר? הצפונית והדרומית, השמאלית והימנית? לא, המזרחית והמערבית.
    סגור
  • 1.
    ממילא עוד שנה שופכים
    יולי 03/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את בניטו לפח האשפה של הפוליטיקה. לא עובר את אחוז החסימה.
    סגור