תקשורת ומדיה

צה"ל מחרים את מעריב? ראיונות יום העצמאות בעיתון בוטלו

הכתב והפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, מייחס את ביטול הראיונות לרגל יום העצמאות של צה"ל בעיתון לחשיפתו לפני כחודש על כישלון מבצע "מכת ברק" לפני כשנה: "יש לי חדשות לדובר צה"ל. אנחנו ב-2022 התנהלות יחצ"נית אינה תחליף לדוברות ממלכתית והגונה"
מערכת ice |  2
מעריב (צילום אייס)
האם צה"ל דוגל במדיניות של החרמת כלי תקשורת? על פי דבריו של טל לב רם, הכתב והפרשן הצבאי של מעריב ו-103FM, לו מן הנמנע שכן. העיתונאי פרסם היום (שישי) בחשבון הטוויטר שלו תגובה זועמת במיוחד כנגד התנהלות צה"ל בכל הקשור לחשיפה שפרסם לפני חודש.
החשיפה של לב רם, שפורסמה במעריב ב-25 במרץ, הגיעה בעקבות מידע שהגיע לעיתונאי, לפיו בעת מבצע שומר החומות, מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין הביע עמדה מנוגדת לזו של הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי והתנגד לתקוף את מנהרות עזה במבצע "מכת ברק", שאמור היה למוטט חלק גדול מתשתית המנהרות של חמאס ולהוביל לחיסול מחבלים רבים, אך בפועל - נכשל. 
 
כעת, עושה רושם שבצה"ל מאוד לא אהבו את התחקיר שפרסם לב רם. לראיה, תגובת דובר צה"ל: "ככלל איננו נוהגים להתייחס לפרסומים מדיונים סגורים. חלק גדול מהפרסומים הוצאו מהקשרם, חלקם אינם מדויקים ובחלק מהדברים מדובר בשקרים של ממש. נציין שהוצאת מידע מתוך דיון מסווג ובמיוחד תוך כדי לחימה מהווה עבירה".
חודש לאחר הפרסום, גילה לב רם שבאופן מפתיע ראיונות יום העצמאות שתוכננו עם אנשי צבא כאלה ואחרים במעריב, בוטלו. העיתונאי לא נשאר חייב והביע זעם בטוויטר כשצייץ: "בצה"ל מאוד לא אהבו את הפרסומים האחרונים שלי על מכת ברק (מטרו) בתגובה שהתאיידה רמזו לשקרים למרות שידעו את האמת - הבלגתי. בדרך 'מקרית' ראיונות העצמאות נפקדו ממעריב. יש לי חדשות לדובר צה"ל. אנחנו ב-2022 התנהלות יחצ"נית אינה תחליף לדוברות ממלכתית והגונה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש קשר שתיקה ..
    בר דעת 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך הגיע תכנון מבצרי סודי ביותר לאומי החמאס.תכנון לפוצץ את המנהרות עם המחבלים בפנים.האם זה קשור גם לקצין מודעין שנטען שהוא התאבד ?!
    סגור
  • 1.
    מתי יחרימו את העיתון הגזעני והמסית "הארץ"? (ל"ת)
    . 04/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור