תקשורת ומדיה

סקר מנדטים חדש: מרצ ממשיכה להתרסק, גם בנט בסכנה?

המפלגה של ניצן הורוביץ סקר שלישי ברציפות לא עוברת את אחוז החסימה וימינה תקועה על 5 מנדטים בלבד, תקווה חדשה בצרות כמו גם רע"מ. נתניהו ממשיך להוביל ובצלאל סמוטריץ' מתחזק משמעותית, בעוד יש עתיד נראית יציבה מתמיד
מערכת ice |  4
ניצן הורוביץ, נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
בעוד הקואליציה נראית על סף נקודת שבר וממשלת בנט ולפיד עשויה לסיים את כהונתה מוקדם מהצפוי, סקר מנדטים חדש של מכון פאנלס פוליטיקס מראה כי גוש תומכי נתניהו עדיין לא מצליח לחצות את רף 60 המנדטים, בעוד מספר מפלגות בסכנה קיומית של ממש.
על פי הסקר שפורסם במעריב, הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב־34 מנדטים, כך שמדובר בירידה במנדט בהשוואה לסקר הקודם. יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת בסקר הנוכחי 21 מנדטים, זאת לעומת 20 בסקר הקודם. הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', עם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, ממשיכה לשעוט קדימה כמפלגה השלישית בגודלה כשהיא מקבלת 11 מנדטים, לעומת 9 בסקר הקודם.
בהמשך הרשימה, כחול לבן בהובלת בני גנץ נותרה עם 8 מנדטים, בדיוק כמו שקיבלה ש"ס. יהדות התורה והרשימה המשותפת נהנות כל אחת עם 7 מנדטים, בדומה לסקר הקודם. העבודה בראשות מרב מיכאלי במגמת ירידה, עם 6 מנדטים בלבד, מדובר ירידה במנדט מהפעם שעברה.
 
ימינה בראשות נפתלי בנט, יורדת לשפל של 5 מנדטים, לעומת 6 בסקר הקודם, בדרך אולי החוצה מהכנסת, זאת על רקע הזיגזג של ניר אורבך וחציית הקווים של עידית סילמן. גם ישראל ביתנו תקועה עם 5 מנדטים. תקווה חדשה בראשות גדעון סער מקבלת סקר שני ברציפות 4 מנדטים, בדומה לרע"ם בראשות מנסור עבאס.
מפלגת השמאל היחידה, מרצ, ממשיכה לאכזב ולהיות בסכנה, כשהיא מתחת לאחוז החסימה, בשל העובדה שבסקר זה היא מקבלת 2.5% בלבד לעומת 2.6% בסקר הקודם. גוש הקואליציה הנוכחית מקבל בסקר 53 מנדטים לעומת 60 של האופוזיציה, כשבתווך הרשימה המשותפת עם 7 מנדטים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נתניהו בורח
    יהודה 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה כתבים גונבי דעת מה זה נתניהו בורח אי אפשר לכתוב שהוא מוסר או עולה או מ תחזק אומתגבר או פשוט יעלה בקרוב
    סגור
  • 3.
    בחרת בנט
    ליכודניק 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נוכל תתחיל לארוז תם הטקס מי ישלם את הפירוק ברעננה. תתחילו להכין את בלפור לביבי
    סגור
  • 2.
    חלום שבנט ליברמן סער וחורוביץ ייעלמו (ל"ת)
    יורי 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ג'ידא רינאוי זועבי הרגה את המפלגה הזאת
    חזי 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    7 1
    המצביעים של מרץ בעד ההשתתפות בממשלה, אבל הגברת ג'ידא רינאוי זועבי (המשוריינת, שאיש לא בחר בה מעולם ולא מייצגת איש) החליטה שהיא בעלת הבית. אם היא לא מתפטרת ומהר, מרץ תימחק ולא תעבור את אחוז החסימה.
    סגור