תקשורת ומדיה

"שני העיתונאים האלו חזקים ומשפיעים מכל ערוץ חדשות"

האם יש סיבה להמשיך למדוד את הרייטינג בטלוויזיה? שלמה פילבר טוען שלטלוויזיה אין כמעט השפעה על דעת הקהל, וסוגר חשבון עם וועדת המדרוג
מערכת ice |  1
ינון מגל ועמית סגל (צילום גיא גלעד עבור 103fm, משה שי פלאש 90)
בכל יום באיזור השעה 9 בבוקר מתפרסמים נתוני הרייטינג של וועדת המדרוג. הנתונים מהווים את המדד המרכזי לכוחם של ערוצי הטלוויזיה, ועל פיהם נקבעות ההחלטות על שיבוץ התכניות, הורדה והמשך שלהן, וכמובן של תמחורי הפרסומות.
כל זאת, בעוד העולם נמצא כבר כעשור בעידן דיגיטלי של פלטפורמות אינטרנטיות חזקות, שרובם המוחלט של בני האדם צורכים את התוכן והחדשות שלהם דרך שם. 
מי שהלך השנה נגד הזרם המרכזי בתקשורת ובטלוויזיה הוא מנכ"ל דיירקט פולס שלמה פילבר, שגם ערך את מדגם הבחירות עבור ערוץ 14. בפוסט ארוך ומפורט סוגר פילבר חשבון עם הטלוויזיה וטוען כי הרייטינג לא מודד כלל את הדבר הכי חשוב: ההשפעה על דעת הקהל.
 
"כבר כמעט שני עשורים שאחוזי הצפייה של 'בעלי המקלטים' אל מול 'האימפקט', ההשפעה על הציבור, נפרדו והתרחקו זה מזה." אומר פילבר ומסביר, "הסיבה הראשונה והעיקרית היא האינטרנט והסמארטפון שפרצו לחיינו בתחילת המילניום. הם גרמו לכך שאפשר לראות בזמן אמת סרטוני וידאו של חדשות באתרים ובפושים השונים שלא מפסיקים להטריד אותנו כל כמה דקות, ובכדי להיות מעודכנים אין כבר צורך להמתין למהדורות של 20:00 בערב."
פילבר המשיך, "השיח הציבורי עשיר במגוון אדיר של עמדות ודעות, והאימפקט עבר מהשדרנים לעוקבים. כל עוקב יכול בלחיצה לאנפרד, לחסום או לשים על מיוט כל פרשן שירצה. מקהל שבוי, הפכו הצופים והמאזינים  לצרכני תקשורת מתוחכמים ודעתנים שגם עונים ומתווכחים עם הטאלנטים עצמם, ולא רק 'צועקים על הטלוויזיה בעצבים'."
"בישראל יש כבר היום לפחות שני עיתונאים שמחזיקים תחנות שידור דיגיטליות חזקות ומשפיעות יותר מכל ערוץ חדשות: עמית סגל וינון מגל." הכריז פילבר, "תשאלו את רה"מ היוצא ואנשיו שניסו במהלך הבחירות לבלום את השפעתו את מגל."
בסיום, פילבר התייחס לרייטינג של ערוץ 14 - בו הוא שידר את סקרי הבחירות שלו - שנמדד בנפרד מוועדת המדרוג שבשליטת הערוצים הגדולים. "רק לאחרונה אותו ערוץ פרטי חתרני עובר שוב ושוב באחוזי הצפייה את גוף השידור הציבורי. ערב שנת 2023, אחוזי צפייה והחשיפה כבר לא בהכרח מבטאים את עוצמת ההשפעה, והאירוע הזה רק יילך ויעמיק."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ??
    ימיני 11/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה .. אמן
    סגור