תקשורת ומדיה

גלובס בהאשמה קשה: דוד פורר בוחש בדה-מרקר בפרשת "מבנה"

מו"ל גלובס, אלונה בר און, בעלת מניות מיעוט במבנה נדל"ן, פועלת מאחורי הקלעים נגד פיטוריו של דודו זבידה מנכ"ל החברה, ובעיתון הכלכלי לא הזכירו זאת בגילוי נאות כלל על אף הסיקור המוטה. דה-מרקר עקצו על כך, ובגלובס רמזו שדוד פורר, בעל המניות הגדול בחברה פועל דרך דה-מרקר כדי לנגח אותם
מערכת ice | 
אלונה בר און (צילום יחצ, פלאש 90/ אדם שולדמן)
העיתון הכלכלי גלובס סיקר את פיטוריו של דודו זבידה בחברת "מבנה", על אף שמאחורי הקלעים מו"ל העיתון, אלונה בר און, בעלת מניות מיעוט בחברה ואף שוכרת משרדים מהחברה, ואף פעלה לטובתו כדי למנוע את פיטוריו.
נזכיר, אחד המנהלים המוערכים בענף הנדל"ן התעשייתי, דודו זבידה, זומן לשימוע לפני פיטורים בחברת "מבנה" וזאת על רקע מול משפחת פורר: דוד פורר בעל המניות הגודל בחברה, ובנו - טל, יו"ר דירקטוריון החברה. הדבר מגיע הן אל מול דרישות השכר המוגזמות של זבידה, והן סביב עסקת הענק שניסה להוביל למיזוג החברה עם דסק"ש, והחשש של בעלי המניות מן המהלך.
בגלובס דיווח על הפרשה מספר פעמים באופן גלוי ואוהד לזבידה, אך זאת בלי גילוי נאות כלל. לא רק זאת, גם המו"ל אלונה בר און, בעלת מניות מיעוט בחברה, ניסתה אף לעצור את פיטוריו ופנתה במכתב לבעלי המניות וחברי הדירקטוריון בו שיבחה את זבידה והיללה את הצלחתו וזאת לאור היכרות של עשור: "עושה ניסים ונפלאות כמנהל בתהליך מורכב מאוד של שיקום חברת ענק שעמדה על סף פשיטת רגל", כתבה. בר און גם לא הסתירה את העובדה שהעיתון הכלכלי "גלובס" שוכר את משרדיו דווקא מחברת מבנה וזאת לאור ההיכרות האישית והצלחתו של זבידה.
כתבת דה-מרקר, יסמין גואטה, תקפה את גלובס על הסיקור המוטה והאוהד לזבידה וזאת בלי גילוי נאות: "עיתון גלובס והמו"לית שלו, אלונה בר און, מרבים להתהדר בקוד האתי העצמאי שגיבשו מאז שבר און רכשה את השליטה בעיתון אחרי קריסתו של איש העסקים אליעזר פישמן. אבל האם בר און וגלובס גם מקפידים ליישם את הקוד הזה?", תמהה, והדגישה את הדיווחים של גלובס על פרשת פיטוריו של זבידה "סיקור נוטה באופן מובהק לטובתו של זבידה - כל זאת ללא גילוי נאות על קשריה של המו"לית בר און עם זבידה".
בגלובס נרתעו מהמתקפה של דה-מרקר והוסיפו גילוי נאות מתחת לכתבות בסיקור של מבנה: "***גילוי מלא: למשפחת בר און, מבעלות השליטה בגלובס, מניות מיעוט בחברה הציבורית "מבנה". כמו כן, גלובס שוכר מחברת "מבנה" משרדים במרכז בר און".
בעיתון הכלכלי הגיבו לדה-מרקר ואמרו כי הגילוי-הנאות נשמט בשוגג בימים האחרונים, ואף עקצו בחזרה עם רמיזות לעומדים מאחורי הכתבה: "הערב תתפרסם ב'גלובס' כתבה נרחבת בעניין שכנראה מטרידה את בעל המניות הגדול בחברה. נקווה שהוא לא מפעיל את TheMarker כדי לנגח את 'גלובס' בטענות שוליות ובכך לנסות ולסכל את הכתבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה