תקשורת ומדיה

"גיהנום בחופשה": אמילי עמרוסי טסה לבולגריה וסיימה בבית החולים

העיתונאית אמילי עמרוסי טסה לחופשה עם ילדיה לבולגריה, שהשתבשה כשבנה נכווה קשה מאוד ואושפז למשך 4 ימים בבית חולים מקומי. הסיוט החמיר כשלא הורשתה לשהות לצד בנה או לראותו במהלך כל האשפוז
מערכת ice |  2
אמילי עמרוסי (צילום משה שי פלאש90)
סופרת הילדים והעיתונאית אמילי עמרוסי עברה ארבע יממות של סיוט מתמשך, כאשר בנה הקטן בן ה-10 נכווה קשה מאוד במהלך חופשה בבולגריה, והגיע לבית החולים. המשפחה לא זכתה למענה הולם מצד הרשויות בבולגריה, וחברת הביטוח "ליברה" סייעה בהטסה רפואית דחופה לארץ עבור המשך טיפול רפואי.
בפוסט בפייסבוק שלה תיארה עמרוסי: "הודו לה׳ כי טוב. אחרי ארבע יממות של גיהנום - סוף סוף ראיתי בעיניי את הבן הקטן והמתוק שלי ונגעתי לו ביד ובלחי ושמעתי אותו מדבר. הוא נכווה בבולגריה ובית החולים הבולגרי מנע להיות לידו או לדבר איתו בטלפון או לראות אותו מיום שישי עד עכשיו, כשהוא עובר פרוצדורות רפואיות מזעזעות וכאבי תופת. בן 10 בארץ רחוקה, בתנאים לא טובים, בלי שפה.
 
"אנחנו בדרך לארץ לשיבא האלופים בהטסה רפואית דחופה, בסיוע המדהים של חברת הביטוח ליברה, ובשבח השגרירות והקונסוליה. הבן שלי פצוע ונכונה לו דרך ארוכה להירפא. רק שעכשיו, שניה לפני הטיסה לארץ, אני רוצה לספר שאני מאושרת. מאושרת כאילו זכיתי בלוטו. כי ראיתי את הבן שלי. ונישקתי אותו. וכמה הדבר הקטן הזה משמעותי.
ישבתי מיום שישי בצהרים מול דלת נעולה ואטומה שמבעדה נשמעו הצעקות שלו. חטף כוויות חמורות לאחר שנפל בשטח פתוח לנביעה רותחת של גופרית. כן. כמו שאתם מדמיינים את הגיהנום. אני קילפתי ממנו את הבגדים והעור ירד איתם. וכשהגענו לבית החולים נעלו אותו מפניי וזהו. ולא עזרו הניסיונות היקרים של השגריר והקונסולית והגענו עד שר הבריאות המקומי. הכוח מולנו היה אטום וקשוח וסובייטי.
"הקומוניזם לוקח את הילד כדי להחלים אותו והאמא רק מפריעה. מה פתאום שילד צריך את ההורים כדי להחלים. אז זהו. אני מודה לאל ששוחרר למגע של אמא. יצא מהמאסר שבו לא נותנים לילד לבכות (האחות צועקת) ולא מזון (כי זו מדינה עניה) ולא מרדימים לפני ששוטפים את הכוויות, והרופאים לא מעדכנים את ההורים ולא מדברים איתם כלום!! ברוך פודה אסירים. מאושרת שאנחנו - אני והילדים ואבא שלהם - בדרך לרפואה הישראלית שהיא הבית".

אמילי עמרוסי ונציגת ליברה שקיבלה את פניה בשדה (צילום: ליז טיאר)
הבוקר עדכנה עמרוסי: "תודה רבה על התפילות! סיני בבית החולים הטוב ביותר בעולם לטיפול בכוויות (ואיזה צוות מופלא! המרכז הרפואי שיבא תל השומר). בניגוד למה שהרופאים בבולגריה אמרו וכתבו: הכוויות במצב משתפר ואין צורך בניתוחים! היה נמק בעור שהוסר על ידי הכירורג. הילד מתגבר נהדר. אספר בהמשך על השבוע המסויט הזה כדי שתעריכו את המקום הטוב שאנחנו חיים בו, את מערכת הרפואה שלו, את נהלי הביטוח שקיימים בו, את נציגויות ישראל בעולם. אני רוצה לשתף במסע הטראומטי שחלף בחיינו כמו כדור של אש שפוגע בכדור הארץ. אעשה זאת כשאוכל.
"אני אמא של ילד שנכווה ולא נכבה, ילד שמח שיש לו כוחות להחלים, ויש תפילת-רבים שנושפת לו כוח בגב. תמשיכו לעזור בתפילה לסיני שלום בן אמילי! שיתרפא מהר! כוויות כימיות זה נורא. שלא יכאב לו! שנפשו תתאושש. אני מודה לכל מי שמתפללים ומתפללות. זה באמת עובד להביא איתי אנשים ולא לבוא לבד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי זאת!
    זיוית זוהר 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי זאת העמרוסי הזאת שכל יום יש עליה כתבה!!
    סגור
  • 1.
    וואו רפואה שלמה אמן ואמן.!
    רחל 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך כל דקה ושניה צריך להודות לשם יתברך .ולהעריך מה יש כי שום דבר לא מובן מאליו.״ הודו לשם כי טוב כי לעולם חסדו״
    סגור