תקשורת ומדיה

הקרב האחרון של קליש רותם? חיפה בעין הסערה

נתוני השפל והפופולריות הנמוכה לה זוכה ראשת העיר המכהנת, הובילו מספר שיא של מועמדים ללטוש עיניים לכיסא. יונה יהב המיתולוגי ינסה לכבוש מחדש את הזירה המקומית בגיל 79, כשהוא נהנה מיתרון בסקרים. דוד עציוני זוכה לתמיכה מפתיעה מצד הקהילה הנוצרית המרונית: "אי של שפיות וקיום משותף במדינת ישראל"
מערכת ice |  4
עינת קליש רותם (צילום פלאש 90)
מי ינצח בקרב על בירת הצפון? המרוץ לרשויות המקומיות ברחבי הארץ הולך ומתחמם לקראת הבחירות המקומיות שתערכנה ב-31 באוקטובר. בעיר הנמל חיפה חוזר לזירה המקומית ראש העירייה המיתולוגי יונה יהב, שכיהן גם כחבר כנסת. יהב הוותיק ינסה להביס את ראשת העיר המכהנת, שהביסה אותו עצמו לפני כחמש שנים, ד"ר עינת קליש-רותם
קליש-רותם זוכה לפי שעה לנתוני שפל בסקרים, ולמספרים חריגים ביותר עבור ראש עיר מכהן, שבדרך כלל נהנה מיתרון משמעותי. לפופולריות הנמוכה שמיוחסת לה ולאחוזי התמיכה המדשדשים ניתן לייחס ככל הנראה סכסוכים שצברה לכאורה לאורך הקדנציה עם חבריה לקואליציה, עובדים הכפופים לה ומהלכים שנתפסו כבעייתיים שפורסמו בתקשורת הארצית. חיפה סובלת בשנים האחרונות ממכת חזירי בר, והתחושה בקרב חלקים מתושבי העירייה היא שהעירייה איבדה שליטה בניהול הסוגיה. 

מוביל בסקרים. ראש העירייה המיתולוגי של חיפה יונה יהב (צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90) 
מספר המועמדים בחיפה המתחרים ביניהם על כסא ראש העיר גבוה ביותר, ועל כן כל אחד מהם זוכה לנתוני תמיכה נמוכים יחסית. לאחרונה פורסם סקר עבור "אולפן שישי" בערוץ 12 שנערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע. הסקר חשף כי יהב מוביל בבטחה מול האחרים. ראש העיר לשעבר בן ה-79 זוכה ל-25% תמיכה בסקר. הממצא המפתיע הוא אחוז התמיכה הנמוך שמקבלת ראשת העיר קליש רותם – 6% בלבד.
 
"חיבור ברור ומיידי": עציוני זוכה לתמיכה מפתיעה 
בתוך כך, הבוקר (שישי) מתפרסם כי העדה הנוצרית המרונית בראשותו של כהן הדת יוסף יעקוב החליטה להביע מביעה תמיכה במועמד הצעיר לראשות העירייה דוד עציוני. כך יקבל חיזוק מצדה של הקהילה חשובה וההיסטורית בעיר. הקהילה הנוצרית-המרונית מונה כ-12,000 אנשים בישראל וכ-4,000 תושבים בחיפה תחת הנהגתו של כהן הדת יוסף יעקוב.
הקהילה החליטה להביע תמיכה פומבית בדוד עציוני, כמועמד של הקהילה לראשות עיריית חיפה. "חיפה תמיד הייתה אי של שפיות וקיום משותף במדינת ישראל", ציין עציוני. "החיבור המיידי שלי עם כהן הדת יוסף המוביל את קהילת המרונים בחיפה היה ברור ומיידי ואני שמח על תמיכתו ותמיכת הקהילה בי לראשות העיר חיפה. יחד איתם ועם עוד רבים וטובים נוביל את חיפה לעתיד טוב יותר".

"מועמד צעיר וכריזמטי". דוד עציוני (חמישי מימין) עם בכירי הקהילה הנוצרית המרונית בעיר חיפה. (צילום: יח"צ)
​כהן הדת אבונא יוסף הוסיף: "אנחנו בוחרים במועמד צעיר, מצליח וכריזמטי כך שעם הדור החדש ממשיכים לעבר עתיד מלא תקווה לחיים יפים וטובים ביחד. לדוד עציוני מוטיבציה שנותנת השראה ועם חזון לקידום ופיתוח העיר חיפה, נעבוד בשביל הצלחת חיפה בראשותו". 
עציוני בן ה-40 נולד בחיפה והוא עורך דין מוסמך במקצועו. בעבר כיהן במגוון תפקידים ציבוריים בכירים. בתפקידו האחרון, כיהן כמשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, לפני כן, שימש כסגן ראש עיריית חיפה, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה, יו"ר איגוד ערים ביוב חיפה וכסגן יו"ר בקרן קיימת לישראל. בעבר שימש יועץ בכיר לשר האוצר לשעבר יאיר לפיד.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יהב באמת זקן מדי...
    אוי חיפה, חיפה היפה. 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור חיפאית לשעבר אני עדיין מתעניינת בעיר היפיפיה הזאת. באמת לא הגיע לה עונש כמו קאליש. אבל יונה יהב כבר זקן מדי, עציוני נראה לי כפוליטיקאי שדואג קודם כל לעצמו ושאר המועמדים, עבמ"ים. אולי צריך לבחור באחד מחזירי הבר כמועמד/ת??
    סגור
  • 3.
    נתנו לך במה..ירקת עליה
    שי 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשכנזים...יורקים על הבאר שהם שוטים...במקום ליצור לבנות ..הפשוט עלום לא יהיה עתיד אשכנזי במדינה הזאת בגלל אנשים כאלה נקבל עוד ליכוד ועוד ליכוד בעעעעעעעע
    סגור
  • 2.
    יונה יהב מכר את נשמותנו לבז"ן
    רובי 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעדיף להצביע לחזירי הבר ושלא יחזור לתפקיד
    סגור
  • 1.
    כשלון מהדהד שיזכר לדורות
    תומר ביין 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    11 0
    וזה לא שיהב יותר טוב, ובטח לא עציוני. העיר הולכת לאבדון
    סגור