תקשורת ומדיה

כתב כאן 11 הותקף בשל היותו חובש כיפה: "אתה אויב"

כתב חדשות כאן 11, מיכאל שמש, חשף סיפור נוסף של תקיפה על רקע דתי אליו היה עד (ואף חלק ממנו) בתל אביב: "פגישה בבית קפה כשר למהדרין בתל אביב. אישה מבוגרת מסבירה לאדם דתי שקנה בורקס שהוא ״אויב שלה״. הוא: אבל למה? איך את יודעת שאני אויב שלך? היא: מצביעה על הראש כהוכחה חד משמעית ואומרת - הכיפה! (סרוגה קטנה) ואני יכולה להגיד שגם הוא (מצביעה על הכיפה שלי). הבורקס היה נדיר"
תום נחום | 
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
כאשר הרוחות עדיין לא נרגעו מאירועי יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב, מגיש 'הפטריוטים' בערוץ 14ינון מגל, ממשיך לחשוף בחשבון הטוויטר (X.COM) שלו סיפורי תקיפה עצובים נוספים של חרדים שנשלחו אליו מצד עוקביו, כאשר כעת, גם הכתב חובש הכיפה של חדשות כאן 11, מיכאל שמש, חושף סיפור דומה שממחיש את הקרע בעם.
בציוץ שהעלה מיכאל שמש לחשבון הטוויטר שלו נכתב כך: "ישראל 2023: פגישה בבית קפה כשר למהדרין בתל אביב. אישה מבוגרת מסבירה לאדם דתי שקנה בורקס שהוא ״אויב שלה״. הוא: אבל למה? איך את יודעת שאני אויב שלך? היא: מצביעה על הראש כהוכחה חד משמעית ואומרת - הכיפה! (סרוגה קטנה) ואני יכולה להגיד שגם הוא (מצביעה על הכיפה שלי). הבורקס היה נדיר".
 
בציוץ שהעלה מגל עם פרטי התקיפה שנשלחו אליו, נכתב כך: "דיברתי עכשיו עם חרדי, אדריכל שעלה מלונדון, שהגיע לפגישת עבודה בתל אביב. כשהחנה את הרכב התנפל עליו חילוני מבוגר בצעקות של "מה אתה עושה פה, תלכו מפה, אתם לא רצויים בעיר הזאת" וכד'. האיש היה בשוק, לטענתו מעולם גם בלונדון לא חווה כזאת אנטישמיות, אך אסף את עצמו והגיע למשרד של הפגישה. שם להפתעתו פגש את האיש שצעק עליו וזה החל שוב לצעוק: "מה, אתה עוקב אחרי" והוא ענה לו: אני האדריכל שהוזמן... התברר שהצעקן גס הרוח הוא מזמין העבודה. הוא התנצל והסביר להגנתו ש"לא התכוון לחרדים כמוהו שעובדים..." אך החרדי מההלם ומהבושה פשוט התחיל לבכות, התנצל שלא יקח את העבודה והלך. להיות חרדי בישראל 2023".
 
כל זאת לאחר שרק השבוע חשף מגל שתי תקיפות קשות שכללו גם יריקות ושימוש במילים נמוכות ומזלזלות במיוחד. בסיפור הראשון שנשלח אל מגל ואותו שיתף בחשבון הטוויטר שלו נכתב כך: "מזעזע! היי ינון, מועדים לשמחה. התלבטתי האם לעדכנך באירוע זה, אבל בסופו של דבר החלטתי, שבימים אלו, שבהם כל משפט קטן שיוצא מפיו של חרדי או סתם איש ימין תופס כותרות, לומר שלא חסר מקרים הפוכים. אני חרדי, תושב פתח תקווה מזה כשנה, ולפני זה בני ברק. בליל שבת/חג סוכות, צעדתי לתפילת ערבית בבית הכנסת, ונעצרתי לשוחח עם חבר ברחובה של עיר, סמוך לבית הכנסת. מקום מרכזי בפתח תקווה, רחוב ארלוזורוב פינת טרומפלדור. תוך כדי השיחה, אנו על המדרכה, מגיע קורקינט עם שני בני נוער, יורקים לכיווננו, וממשיכים בנסיעה תוך כדי צחוק פרוע ומתריס. בתחילה לא שמתי לב, אבל החבר עמו שוחחתי, אמר לי: הוא לא ירק עליך?? הסתכלתי על החליפה, ואכן ראיתי שהוא או הם ירקו ופגעו בי ובבני בן ה-11 שעמד לידי. אין לתאר את הרגשת הגועל מצד אחד, וההשפלה מצד שני, שכאן במדינת היהודים, מתייחסים כך לאדם רק בגלל חרדיותו. בני עדיין בטראומה מהסיפור הזה. להיות חרדי בישראל 2023".
 
בסיפור השני נכתב כך: "כותב ראובן דיין: היי שבוע טוב ומועדים לשמחה לכולם. אני לא כל כך נוהג לשתף כאן בדברים הללו אבל הפעם זה חצה כל גבול. השבת התארחנו במודיעין (אחי גר כאן שנים רבות, בין הראשונים שקנו כאן דירה לפני יותר מ-20 שנה), עיר נחמדה בסה"כ ומגוונת בהמון דעות ולא פעם שמעתי כל מיני ביטויים כלפיי אבל הבלגתי והמשכתי הלאה. הבן שלי שחגג בר מצווה רק בשבת שעברה, הלך לכיוון הבית כנסת עם החליפה והעניבה והמגבעת החדשה שרק עכשיו קנינו לו ולפניו התהלכו אדם והבת שלו עם כלבם לטיול. יש לציין שהבן שלי הוא אחד הילדים העדינים והרגישים שאני מכיר. ואז ה"גבר" אומר לבת שלו בקול תזהרי מאחורינו יש עוד כלב!!!! הבת הסתובבה וראתה את הבן שלי וציחקקה והמשיכו הלאה..... האמת שבדרך כלל אני לא מגיב אבל כשזה מגיע לילדים שלי ולאשתי אני יכול לאבד את זה בכל אופן מרוקאי וזה. אז לאותו גבר נאור וליברלי אני מאחל שיום אחד תתקל במישהו ש"יחנך" אותך ליד הילדה שלך והכלב שלך, אני יכול רק לרחם על הילדים שלך והכלב שלך שאחד כמוך מגדל אותם ומחנך אותם. בושה!!!!!!".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה