תקשורת ומדיה

בהשפעת המלחמה: נטפליקס צונחת בישראל - פייסבוק דווקא עולה

אל מול העלייה בשימוש בפייסבוק בזמן המלחמה נראה כי ענקית הסטרימינג נטפליקס מתרסקת ויורדת בעשרות אחוזים, איזה תוכן הישראלים הכי צורכים עכשיו?
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום shutterstock)
חברת בזק ביצעה ניתוח על מנת לבדוק מהי השפעת המלחמה על צריכת רשת האינטרנט וטלפונים של הישראליים. הבדיקה החל ביום שבת ה-7 לאוקטובר יום פתיחת המלחמה ולצורך השוואה נעשה גם שימוש בנתונים של השבוע שקדם לפרוץ המלחמה.
מניתוח הנתונים שפורסמו ב"ישראל היום" ניתן להסיק כי כבר בשעותיה הראשונות של מלחמת חרבות ברזל חלה עלייה קיצונית בצריכת התוכן כאשר היא קפצה ב-25%. אם שבוע קודם למלחמה הצריכה בשיא הגיעה ל-1.79 טרה ביט לשנייה, הרי הצריכה בשיא בשבוע הראשון למלחמה עמדה על 2.23 טרה ביט לשנייה.
 
בזק ציינה כי מדובר בנתונים שבדרך כלל נמדדים על פני שנה שנה ואילו הפעם הדבר התרחש בן לילה אחד. בניתוח התפלגות תנועת תוכן נרשמת מגמה דרמטית ומפתיעה, כאשר נטפליקס מתרסקת בנתוני הצפייה עם 13% בלבד מסך התנועה ברשת בזק. מה שמשקף ירידה של כ-24% בסך הצריכה.
נוסף על כך חלה ירידה בתנועה בגוגל מה שמעיד בירידה בצריכת תכנים שאינם חדשותיים. באופן לא מפתיע חלה עלייה מרשימה בצריכת תוכן חדשותי אשר עומדת על 43%, זאת על פי מדד התנועה לשירות הטלוויזיה של yes על גבי האינטרנט. כמו כן, גם פייסבוק זוכה לעלייה בתנועה הגולשים, אשר עומדת כעת על 18%, בעיקר בזכות הצורך והרצון של משתמשים בישראל בצריכת תוכן מידיי בנוגע למלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה