תקשורת ומדיה

גולדקנופף: "יישובי עוטף עזה יוכרו כאזורי עדיפות לאומית"

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הגיש היום (רביעי) לממשלה הצעה לעדכון אזורי העדיפות הלאומית למתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון

מערכת ice | 
יצחק גולדקנופף (צילום לשכת גולדקנופף)
לאחר ביצוע הערכות מקצועיות במשרד הבינוי והשיכון, ובהתאם לעדכון משרד הביטחון לרשימת היישובים המוגדרים כיישובים מאוימים, הגיש היום השר יצחק גולדקנופף, הצעה לתיקון ועדכון דירוגם של יישובים אלו במפת אזורי העדיפות הלאומית, לצורך מתן הטבות בתחום הבינוי והשיכון באופן דחוף.
עדכון זה של המפה יאפשר לתת הטבות לתושבים באזורים סמוכי הגבולות, גדר המערכת ברצועת עזה ומכשול התפר ביהודה ושומרון. על פי ההחלטה יוגדל התקציב השנתי בהיקף של כ- 10 מיליון ₪ ליישובים הנכללים במפה.
הגדרת הישובים המאוימים הורחבה כך שנכללים בה גם יישובים המסווגים על ידי מערכת הביטחון במרחק של עד 500 מטרים ממכשול התפר ביהודה ושומרון. כמו כן, נוספה קבוצת היישובים בטווח של עד 4 ק"מ מגבולות המדינה או מגדר המערכת שסביב רצועת עזה.
 
לאחר ביצוע בחינה מקצועית של הנושא במשרד, נמצא שיש מקום לאמץ את השינויים האלו במסגרת מפת העדיפות הלאומית בתחום הבינוי והשיכון, בשל השיקול הביטחוני המשפיע על הביקוש למגורים ביישובים האלו, וכן לאור הצורך המדיני-ביטחוני לחיזוק גבולות המדינה, באמצעות חיזוק יישובים קרובים לגבולות המדינה.
יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "בימים אלו אנו רואים מול עיננו את תושבי אזורי עוטף ישראל החזקים שמהווים ערך מהותי בחוסנה הלאומי של מדינתנו. עם עדכון המפה במשרד הביטחון הנחיתי במיידי לבדוק את הנושא בתחומי הדיור, לבצע הערכות שוטפות ולטפל בכל אספקט כפי שנדרש בתקופת חירום זו. עדכון מפת אזורי העדיפות הלאומית באופן מיידי זה צעד מתבקש ודחוף".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה