תקשורת ומדיה

צרחות בכנסת: בן גביר ואלמוג כהן משתלחים במשפחות החטופים. צפו

השר לביטחון לאומי וחברי סיעת עוצמה יהודית השתוללו בדיון על חוק עונש מוות למחבלים. ההורים והאחים מיררו בבכי וביקשו לדחות את החקיקה, לפחות לאחר החזרת השבויים: "הם יתלו את אהובינו בעזה, חרב מונפת על צווארם". כהן זעם: "אין לכם מנדט על הכאב". אחד הנציגים בדיון הטיח בקואליציה: "אתם הופכים אותם לשהידים". סון הר-מלך עקצה את אחד מבני המשפחה: "חצוף, פשוט חצוף". רייטן לוולדיגר: "את עלובה"

מערכת ice |  8
"אין לכם מנדט על הכאב". ח"כ אלמוג כהן בדיון הוועדה לביטחון לאומי (צילום יונתן זינדל/ פלאש 90)
הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) קיימה הבוקר (שני) דיון בקידום חוק עונש מוות למחבלים. הדיון מתקיים בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ומטרתו להכין את החוק לקריאה ראשונה. במהלך הדיון התעוררה סערה אדירה, שכללה מהומה ועימותים מילוליים, לאור חששן של משפחות החטופים שבכו כי יש לעצור את החוק שעלול לסכן את הישראלים שנמצאים בשבי החמאס.
יו"ר הוועדה פוגל ציין בפתח הדיון כי במדינת ישראל קיים חוק עונש מוות שנעשה בו שימוש רק פעם אחת. "כל אחד מהמחבלים הוא אייכמן, אנחנו לא יכולים להחזיק בבתי הכלא שלנו מחבלים שמבחינתם לרצוח ילד ולהתעלל באישה בהיריון זה חלק מהלקסיקון, אנחנו לא צריכים להכיל את המפלצות האלו ולגדל אותן. המפלצת הזו מנסה להפעיל כל לחץ כדי למנוע מאיתנו לחוקק את החוק, גם על משפחות החטופים".
 
גיל דיקמן, קרוב משפחה של כרמל וירדן גת שנחטפו לעזה, מירר בבכי וביקש מהשר לביטחון לאומי להוריד את הצעת החוק מסדר היום עד להחזרת החטופים. "פניתי אלייך כבר בשבוע שעבר והתחננתי שתעצור", אמר דיקמן, "לא צריך לקיים עכשיו דיבורים על עונש מוות, כשהחיים של היקירים שלנו על הכף וחרב מונחת על צווארם. אתם לא מבינים מה זה עושה לנו. אני הצטרפתי בבת אחת גם למשפחות השכולות וגם החטופות".
 
"תפסיקו לדבר על להרוג ערבים, תדברו על להציל יהודים", אמר חן אביגדורי, שבתו נעם ואשתו שרון נחטפו לרצועת עזה. בשלב זה ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התפרץ לעברו בזעם: "אין לכם מנדט על הכאב, גם אנחנו קברנו 50 חברים, אם אתם רוצים להקשיב תדברו, אל תלכו אחרי פוליטיקאים קטנים. גם חבר שלי גם חטוף בעזה, אתם רוצים להגיע לדיון אפקטיבי, אל תלכו שולל אחרי פוליטיקאים קטנים ואל תגיד 'רוצים להרוג ערבים'".

"אנחנו מתעסקים בעונש מוות כשיש אנשים חיים בפנים?". משפחות החטופים זועמות בוועדה לביטחון לאומי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ירדן גונן, אחות של רומי גונן שנחטפה לעזה שאלה את חברי הוועדה: "למה אתם נותנים להם כלי לידיים לתלות את אהובינו בעזה ולעשות מזה מופע ראווה? אנחנו מתעסקים בעונש מוות כשיש אנשים חיים בפנים?". אודי גורן, בן דוד של טל חיימי מניר יצחק שנחטף לעזה, אמר: "אתם הופכים אותם לשהידים, לקדושים, לאנשים שיתלו את הפוסטרים שלהם ברחובות. הם יהפכו למודל לחיקוי".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה למשפחות החטופים: "כשאני עובר ממקום למקום ומחלק נשקים אני גם חושב על הילדים שלי ועל הילדים שלכם. אבל, אני גם רוצה להגיד, החמאס לא חיכה לעונש מוות למחבלים, הם הלכו לרצוח, להתעלל ולפגוע, לאנוס, בלי עונש מוות למחבלים. אני אומר את זה עם כל האהבה והערכה אליכם, התפיסה שלי היא הפוכה משלכם".

"הממשלה שלך נגד החוק, מה אתה עושה את הדיון הזה? אתה מסכן את החיים שלהם". ח"כ רייטן מסולקת מהוועדה לביטחון לאומי (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
"אני חושב שדווקא התמרון שאנחנו עושים כרגע מקדם את האפשרות של החזרה של האהובים שלכם", אמר בן גביר. אחת מבנות המשפחה של החטופים ענתה לו: "בארונות". ח"כ גלעד קריב (העבודה) קטע את דבריו: "את הדיון הזה לא צריך לקדם כל עוד יש חטופים, אתם מסכנים אותם כדי לקדם עמדה פוליטית. אתה עושה פה פוליטיקה".
 
ח"כ אפרת רייטן (העבודה) הצטרפה לצעקות: "הממשלה שלך נגד החוק, מה אתה עושה את הדיון הזה? אתה מסכן את החיים שלהם". ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) קרא: "מה אתה עושה פה, זה דיון עקר". ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) פנתה לח"כ אפרת רייטן: "את עושה פופוליזם עלוב", וזו צעקה לעברה: "את עלובה". ח"כ סון הר-מלך (הציונות הדתית) ציינה כי "נרצחי סינוואר על הדם שלי מי ששחרר אותו", וצעקה על בן משפחה שענה לשר בן גביר: "חצוף, פשוט חצוף".

"התפיסה שלי הפוכה משלכם". השר לביטחון לאומי בדיון הוועדה בכנסת על חוק עונש מוות למחבלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
מטה משפחות החטופים מסר כי הוא מתנגד לקיום הדיון בכנסת בנושא עונש מוות למחבלים. "עונש המוות הוא נושא רגיש שצריך להיות נדון תחילה בדיונים סגורים בפורומים מקצועיים. ממילא, הטלת עונש מוות אפשרית גם כיום ואינה מצריכה תיקוני חקיקה. בנסיבות אלה, לדיון היום לא יכולות להיות השלכות מעשיות. קיומו בעיתוי הזה מסכן את חיי יקירינו מעבר לסיכון הקיים ממילא וזאת מבלי שהדבר מקדם תכלית ציבורית כלשהי".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אנשים ללא כבוד
    יושו 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברי הכנסת הם להקה של פשיסטים אוכלי נבלות שונאי אדם.ללא טיפה של כבוד
    סגור
  • 6.
    אנשים ללא כבוד
    יושו 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברי הכנסת הם להקה של פשיסטים אוכלי נבלות שונאי אדם.ללא טיפה של כבוד
    סגור
  • 5.
    דיוני סרק
    שמעון כהן 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עונש מות למחבלים נידון עשרות פעמים ונפל.משפחות החטופים צודקים זה לא הזמן זה בומרנג.זו הפעם היחידה שאני מסכים עם חברת הכנסת סון שאמרה שדם הנרצחים הוא על הידיים של מי ששחרר את סינוואר ,היא כנראה שכחה שזה ביבי.
    סגור
  • 4.
    בהמות
    רונית 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל כך לא מפתיע ואפילו לא מאכזב, אסון נתניהו השישי
    סגור
  • 3.
    בן גביר ןהר מלך אתם תישאו באחריות זה רשום על מצחכם
    הרב חשקיאל אחמד 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ראתם קטנים בתורה והגודלים בביזוי קודשי ישראל תחזרו לאיו"A או שתיעברו לעזה לנחלת אבותיכם פחח
    סגור
  • 2.
    סומך רק על חלי טרופר (ל"ת)
    עדי 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    בושה
    אססץררןרן 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 2
    איזו ממשלה זאת עם לב של אבן אבל אל תשכחו שאותה ממשלה השתלחה בעבר גם במשפחות השכולות כך שאין חדש תחת השמש צריך לפרק אותה ומיד ולשלוח אותם הביתה בושה וחרפה שזאת ממשלת ישראל
    סגור
  • מפשלה עקומה
    דליה 11/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלת הבושה והאינטרסים האישיים, לא פחות ואולי אף יותר!!!
    סגור