תקשורת ומדיה

ספוטיפיי בבשורה רעה לאומנים: זה השינוי הדרמטי שביצעה בתמלוגים

פלטפורמת הסטרימינג המוזיקלית ספוטיפיי, הכריזה באופן רשמי על שינוי משמעותי במערכת התמלוגים שלה כשהגדול בניהם הוא שינוי סף התשלום לאומנים כאשר שירים עם פחות מ1,000 האזנות לא יקבלו תמלוגים
מערכת ice |  1
ספוטיפיי (צילום pixabay)
לאחר שבועות של שמועות על שינויים ארגוניים בחברה, ספוטיפיי, חברת הסטרימינג המוזיקלי המצליחה בעולם מכריזה על שינוי משמעותי במערכת התמלוגים שלה. במסגרתם, מעכשיו, החברה תשלם לשירים אך ורק במידה והם נוגנו באפליקציה יותר מ-1,000 פעמים.
אומנם, המהלך יכול לעזור לחברה מבחינה כלכלית, אך המשמעות פגיעה משמעותית בהכנסה של אומני ישראל זאת משום שעל לפי נתוני החברה, 60% מהשירים בספוטיפיי, אינם עומדים ברף החדש הציבה. כבר מעכשיו האומנים העצמאיים יוצאו נגד דרישת המינימום שחברה קבעה.
 
זמן קצר לאחר הפרסום ספוטיפיי טוענה שהשינויים הללו יעניקו הכנסה נוספת לאמנים, על ידי הפניית כספים שהועברו בעבר לבעלי הזכויות הללו, או למפיצים שלא שולחים תמלוגים מתחת לסכום מסוים.
טום קונאוטון, מנכ"ל Spotify UK, טען כי: "99.5% מכל הרצועות המוזרמות בספוטיפיי עדיין יופעלו במונטיזציה; אחוז קטן מאוד מהמסלולים יושפע מהשינויים האלה. אנו מתכננים לתת מיליארד דולר נוספים לאמנים מתפתחים ומקצועיים במהלך חמש השנים הבאות. יש עדיין שחקנים רעים שמנסים לגנוב כסף מהמאגר שאמורים ללכת למתעוררים חרוצים ואמנים מקצועיים".
על מסלולי הפחתת רווחים שמרוויחים פחות מ-1,000 השמעות בכל שנה, הוא אומר: "ספוטיפיי לא תרוויח כסף נוסף במודל הזה - מה שאנחנו עושים זה להשתמש בעשרות מיליוני דולרים שנמצאים בקטגוריה הזו כדי להגדיל את התשלומים לכל המסלולים הכשירים."
גורמים בחברה טענו כי הרווחים מרצועות עם פחות מ-1,000 השמעות כמעט ולא מגיעים לאמנים בכל מקרה, כי הלייבלים והמפיצים בדרך כלל דורשים סכום משיכה מינימלי. כאשר התשלומים הקטנים הללו אינם עומדים ברף הזה, דובר החברה אמר שהתשלומים נותרו "בחשבונות בנק של חברות הפצה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האומנים טיפשים ברובם
    דודו פ 12/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האומנים ברובם טיפשים , במקום להוריד את המוזיקה שלהם מספוטיפיי הם ישאירו את זה שם ויבכו לכולם. הם לא מבינים שהיום זה 1000 בשנה אבל זה תוך 5 שנים יהיה 1000 השמעות בחודש מ 500 מאזינים. הם כבר בינואר יתחילו ניסויים עם המודל הזה. צריך להגיד להם את האמת ספוטיפיי לא רוצה יותר להיות פלטפורמה של מוזיקה לכלום , הם רוצים להיות מקום שיש בו רק את המוזיקה הפופלרית בלבד. אם אתה לא מסוגל להגיע לקהל של יותר מ 1000 מאזינים ייחודיים לשיר אחד, אז אין לך סיבה להיות באפליקציה שלהם
    סגור