תקשורת ומדיה

יוסף חדאד נכנס בכותבת הטור נגדו והוסיף עקיצה בשפה הערבית

פעיל ההסברה הישראלי החליט שלא לשתוק על טור דעה שנכתב נגדו בעיתון "הארץ". חדאד טוען כי הטור שקרי ומלא בתעמולה נגדו. הוא אף הגיב לכותבת במשפט בשפה הערבית. בהמשך, חשף חדאד כי מג'אדלה חסמה אותו בטוויטר
מערכת ice |  9
יוסף חדאד, הארץ (צילום פייסבוק/ יוסף חדאד, Magma Images)
פעיל ההסברה הישראלי ואושיית הרשת, יוסף חדאד, פרסם לפני זמן קצר (חמישי) בחשבון האינסטגרם שלו כי נכתב נגדו טור דעה בעיתון "הארץ", על ידי הכותבת חנין מג'אדלה. 
חדאד טוען כי הטור רצוף שקרים נגדו ומטרת הטור הוא לייצר נגדו תעמולה. הוא אף מציג את אחד המשפטים בערבית שכתבה עליו מג'אדלה, והוסיף תגובה משלו בערבית. עוד טוען חדאד כי הטור הוא חלק מהביקורת הקשה עליו בחברה הערבית, שחלקים בה לטענתו מנסים להשתיק את הקולות במגזר שתומכים בישראל.
בפתח דבריו, כתב: "מסתבר שיש טור דעה בעיתון "הארץ" של מישהי בשם חנין מג'אדלה שהכותרת שלו הוא: "אין על יוסף חדאד אה?"... כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם מה שעומד מאחוריו הוא בדיוק מה שהקיצונים בחברה הערבית עושים בתקופה האחרונה מאז שרואים את הלך הרוח והשותפות בחברה שלנו וזה לנסות להשתיק את הקולות שלנו".
 
"אז אותה חנין בעצם מבקרת אותי שהסכמתי להיות נטול לאום פלסטיני- רק שמעולם לא היה לי חלק בלאום הפלסטיני, נולדתי בישראל, אני גר בישראל, ואני גם אמות בישראל". אמר חדאד והוסיף, "אם היא התכוונה לזהות הערבית שלי אז היא טועה בגדול, זה שאני לא מגדיר את עצמי פלסטיני לא מוריד מהזהות הערבית שלי אפילו לא טיפה".
עוד אמר: "טענה שניה שלה נגדי היא שאין לי ביקורת על ישראל- מתחילת המלחמה אני חושב שקשה לפספס כמה ביקורת יש לי על המדינה, על ההסברה הכושלת, על ההתנהלות הרופסת שהביאה לכך שהטרור מולנו התחזק ולא היינו ערוכים אליו... אגב בכל הרצאה שלי בעולם אני אומר כבר בהתחלה שהמדינה שלנו לא מושלמת ושיש הרבה מה לתקן, אבל ההבדל ביני לכותבת הוא שאני אומר שאפשר לתקן מתוך שותפות ושייכות ולא בגישת ההתמסכנות וההתקרבנות שלה".
"בואו נעבור לטענה הבאה שלה- שאין לי בעיה עם חוק הלאום. אם היא הייתה עושה גוגל פשוט היא הייתה רואה בדיוק את הבעיות שלי עם חוק הלאום ואפילו פירוט של איזה סעיפים צריך לתקן כדי שאנחנו ערביי ישראל גם נרגיש חלק בלי שזה פוגע בזהות היהודית של המדינה". הוסיף.
עוד כתב חדאד והמשיך למנות את הטענות כלפיו: "והטענה הרביעית היא שאני עושה את זה בשביל לקבל "כמה שקלים לכיס"- אז וואלה מאז תחילת המלחמה לא רק שלא קיבלתי שקל לכיס, הפסדתי המון כסף, ביטלתי הרצאות שהייתי אמור לקבל עליהן תשלום, הוצאתי כסף מהכיס שלי הפרטי גם למטרות הסברה, אפילו עכשיו כשאני במסע הסברה בארה"ב אני לא מקבל שקל ועל ההרצאות שלי כאן כל הכסף הולך ישירות כתרומה לעמותה שלי שגם בה אני מתנדב ולא מקבל שכר..."
עוד הוסיף חדאד וכתב: "בקיצור אתם מבינים שכל הטור שלה זה פשוט שקר ותעמולה נגדי. הסיבה שהיא משקרת כך ושעיתון הארץ נותנים לזה את הבמה זה כי הם מפחדים מהמגמה שאי אפשר להתעלם ממנה- חיזוק השותפות הערבית ישראלית, התגברות קולות כמו שלי, על חשבון השליטה של הבדלנים והקיצונים עלינו כמו שהיה עד ה-7 באוקטובר..."
"היא סיימה את הטור שלה בפתגם הערבי: "إللي بيطلع من ثوبه بيعرى" - "מי שיוצא מהעור של עצמו נהיה ערום", אז אני אסיים גם בפתגם ערבי עבור חנין והחברים שלה: "اللي مش عاجبه يروح يبلط البحر" - "מי שיש לו בעיה- שיילך לרצף את הים"... תמשיכו לכתוב נגדי טורים, אני וחבריי נמשיך בדיוק בדרך הזו וברוח הזה. גאה להיות ערבי וגאה להיות ישראלי". סיים חדאד את דבריו.  אגב, בהמשך, חשף חדאד כי מג'אדלה חסמה אותו בטוויטר.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    תתבע את הכלבה הזו (ל"ת)
    אמיר 12/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    אוהבים ולא מתנצלים
    ככה וחצי 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק בשותפות ושייכות לכולם ננצח. ענית לה מעולה שהאחדות בינינו רק תגדל ומי שרוצה להמשיך להתמרמר בצד מוזמן
    סגור
  • 7.
    אוהבים אותך יוסף (ל"ת)
    דן 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    אוהבים ומעריכים אותך מאוד יוסף! (ל"ת)
    אני! 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    מים נקיים או מים מלוכלכים
    חושן 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה לכתבה. תודה ליוסף חדאד. מרגש להרגיש שיש סיכוי לעשות טוב בארץ. מרגש
    סגור
  • 4.
    אין על יוסף חדד
    ליאור 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ענית יפה ולעיניין על כל טענה ומענה של אנשי הגייס החמישי.
    סגור
  • 3.
    יו סף יותר אמין ממנה
    סיון 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היא מטורללת
    סגור
  • 2.
    אלוף!!! באמת אין עליך יוסף חדד היקר!!!
    שפיות 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    וחנין, לפני ריצוף הים תצבעי את עצמך בכחול... שלא ימצאו אותך בטעות!
    סגור
  • 1.
    טוב שענית למחבלת
    פטריוט 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי מתייחס לעיתון המסית. אנחנו איתך
    סגור