תקשורת ומדיה

הרמטכ"ל בעימות מול בן גביר: "אני מחליט, אל תאיים עליי"

על רקע המקרה בו הודחו לוחמי צה"ל משירות מילואים לאחר שקראו קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין, נחשפו ציטוטים משיבת הקבינט שנערכה לאחרונה. השר בן גביר טען כי הצבא "הפך את המקרה מזבוב לפיל", והרמטכ"ל השיב לו: "אל תאיים עליי"
מערכת ice |  3
הרצי הלוי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחרונה פורסם כי הלוחמים שקראו קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין יודחחו משירות מילואים על ידי צה"ל. ציטוטים חדשים מישיבת הקבינט שנערכה אתמול (שני), בין השרים מירי רגב ואיתמר בן גביר לרמטכ"ל, חושפים עימות חריף שנערך ביניהם – השיא היה כשהרמטכ"ל פנה לשר ואמר לו: "אל תאיים עליי".
השרה רגב שאלה: "למה מדיחים את הלוחמים שקראו שמע ישראל בג'נין?", ובתגובה האלוף טולדנו הרגיע אותה ואמר כי הם לא יודחו. רגב הסבירה כי "היו פרסומים" ולכן היא בודקת את הנושא. השר בן גביר התפרץ ושאל: "איך זה ייתכן? הפכתם זבוב לפיל. סתם יצרתם כותרת". רה"מ בנימין נתניהו קטע את השיחה והדיון נקטע – אך לאחר עזיבת נתניהו את הישיבה הדיון התלהט שוב.
 
"אוי ואבוי אם הם יודחו", אמר השר לביטחון לאומי. "סתם יצרתם כותרות, זה פוגע בחיילים". הרמטכ"ל השיב לבן גביר את התשובה המוחצת: "אל תאיים עליי, אני אחליט מה ערכי ומה לא ערכי בצה"ל". השר לא הסתפק בתשובתו, וענה לו כי הוא "לא מאיים", אבל כחבר קבינט הוא יכול "למתוח ביקורת על ההליך".
כזכור, בשבוע שעבר כרזו לוחמים קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין ואף שרו שירי חנוכה. צה"ל בתגובה החליט להדיח את הלוחמים, מה שעורר ביקורת רבה מצד הציבור ופוליטיקאים רבים. בן גביר, כזכור, הביא תמיכה בלוחמים ואף אמר כי "זו החלטה מבישה, שפוגעת במורל של לוחמינו".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בושה
    אזרח דרומי 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה לעם ישראל ששר בממשלה מאיים על רמכ"ל חייל גיבור ולוחם. ועוד מי? שר שהצבא לא רצה אותו והדיח אותו. שר עם פה ג'ורה. אבל הוא מחזיק את ביבי בביצים. וביבי מפחד ממנו כי הןא מחזיק את המפתחות של בית הכלא. עכשיו אתם מבינים איך הגענו ל 7.10?
    סגור
  • 2.
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חייל
    מאחודים לניצחון 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למחוק את רצועת עזה ולא להשאיר בניין אחד,שלא ייפגעו חיילי צהל מלוחמת שטח בנוי צפופה כל כך ומתת קרקע מנהרות ומטעני נפץ, צלפים ,RPG נגד טנקים, ועוד הפתעות ושלמפלצות חמאס ומשפחותיהם לא יהיה לאן לחזור אלא לטורקיה,תימן, אירן ושאר מדינות שתומכות בהם, ואח"כ לספח את השטח נקי למדינת ישראל כדי שלעולם לא ישחטו יותר יהודים מרצועת עזה.
    סגור
  • 1.
    בן גביר רק מחפש כותרות (ל"ת)
    יאללה שיעוף כבר 12/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור